- 1 Barometr Cen. Działki rekreacyjne w regionie (26 opinii)
- 2 W Trójmieście coraz więcej drogich apartamentów (87 opinii)
- 3 Drobne naprawy. Ceny w Trójmieście (53 opinie)
- 4 Karwinianie doczekali się supermarketu (186 opinii)
- 5 Centrum sportu UG za 60 mln w Oliwie (60 opinii)
- 6 Umowa ws. budowy nowej szkoły na Morenowym Wzgórzu podpisana (146 opinii)
Nieuczciwi lokatorzy drwią z właścicieli
Mieszkanka Gdańska w mediach społecznościowych opisuje historię swojej walki o odzyskanie mieszkania, za które od 2018 roku nie płacą jej najemcy. Jej historia mogłaby mieć inny, nie tak dramatyczny przebieg, gdyby z najemcami podpisała umowę najmu okazjonalnego.
Mam dla was historię nie do wiary. Nie uwierzycie mi, ale ona się wciąż dzieje.
Dzieje się w Polsce, w Gdańsku. Na tym samym osiedlu, na którym mieszkam z moją rodziną. Na owym osiedlu mamy mieszkanie - kawalerkę, którą wynajmujemy.
Dwa lata temu wynajęliśmy ją parze - dziewczyna była w ciąży, matka tej dziewczyny prosiła nas, byśmy mieszkanie wynajęli młodym ludziom, bo chcą się usamodzielnić itd.
Człowiek dobry, człowiek naiwny i głupi. Wynajął.
Po sześciu miesiącach ci młodzi ludzie po prostu przestali płacić. Przestali otwierać drzwi, wzywali policję, gdy chcieliśmy z nimi rozmawiać, nie wyprowadzili się nawet, gdy zaoferowaliśmy, że im pomożemy - darujemy powstały kilkutysięczny dług, przewieziemy ich rzeczy, gdzie będą chcieli (regularnie nocowali u swoich rodziców, mają się dokąd wyprowadzić), dzwoniłam także do Domu Samotnej Matki i bez problemów ta dziewczyna mogłaby z dzieckiem w nim przebywać.
Odmówili. Powiedzieli, że prawo ich chroni, a nas stać, by ich utrzymywać.
Żadnego przepraszam, nie mamy pieniędzy, ciężko nam... Okazało się, że wszystko zaplanowali razem z mamą dziewczyny. Zaczął się dla nich okres ochronny (od listopada do marca).
Moja najemczyni pobierała w tym czasie pieniądze z MOPR - na dziecko, na siebie i - uwaga, uwaga - na mieszkanie. Wyłudziła kilkanaście tysięcy złotych, dopóki nie doniosłam grzecznie, że coś się w tej rodzinie dzieje złego, skoro widzę zdemolowane drzwi, wyłączone światła przez cały dzień i noc, krzyki i awantury oraz brak jakiejkolwiek normalnej rozmowy, chęci współpracy, nie wspomnę o braku pieniędzy (ekspedientka w osiedlowym sklepie była w stanie z wielką dokładnością opowiedzieć, na co "najemcy" wydają regularnie pieniądze - domyślcie się sami). Przez chwilę myślałam, że MOPR zajmie się dzieckiem, ale nie.
Dowiedziałam się tylko: "szkoda, że nie podpisaliście umowy najmu okazjonalnego, my możemy zaproponować "Szkołę dla rodziców". Znamy sprawę rodziny pani Kariny. Wezwaliśmy ją i jej mamę na rozmowę. Ale nie przyjechały."
Aha, a gdy byli na umówionej wizytacji, to dziecko było zadbane. Koniec tematu.
W Polsce prawo wygląda tak, że ci młodzi ludzie mają prawo nas okradać
Mają prawo mieszkać w nie swoim mieszkaniu, nie muszą za nie płacić.
My nie możemy tam wejść. Nie możemy odciąć prądu czy wody, czy zmienić zamków itp. Wszystko to naruszenie ich miru. ICH MIRU. Weszli bowiem w bezprawne posiadanie lokalu.
Musieliśmy iść do sądu. Poszliśmy. Wyrok zapadł w lipcu zeszłego roku (2019) - nakaz eksmisji bez prawa do lokalu. Dla całej trójki - rodziców i małego dziecka. Dzisiaj ich mały syn ma 2,5 roku.
Co się wydarzyło od lipca zeszłego roku? Nic.
Trójka ludzi tam mieszka. Nie wpuszczają nas. Mieszkanie jest do generalnego remontu, zdemolowane. Wciąż ich utrzymujemy.
Do MOPR-u poszło kilka listów z dowodami na to, że dziecko wychowuje się w złych warunkach, sąsiedzi skarżą się na awantury. W mieszkaniu jest licznik przedpłatowy na prąd - co jakiś czas nie ma tam prądu.
Wyobrażacie sobie mieszkać bez prądu z dwuletnim dzieckiem? MOPR wie. Ale nie mam pojęcia, co się musi wydarzyć, by to było zagrożenie dla życia dziecka i można było interweniować. O nadużywaniu alkoholu i narkotyków nie chcę już pisać. Nie byłam, nie widziałam. Sąsiedzi donoszą.
Ciekawą osobą jest mama naszej lokatorki. Jest ona po studiach administracyjnych. Zna się na prawie. Doradza córce, co mówić, co robić, gdzie pisać pisma. Coś tu bardzo śmierdzi. Bardzo. Nie wierzę, że matka nie może przyjąć dziecka pod dach. Dziecka z wyrokiem eksmisji. Dziecka i swojego wnuka...
Piszę to spokojna, bo trwa to już ponad 20 miesięcy. Próbuję zrozumieć. Oswajam się. Ale widzicie ten absurd? Niby człowiek wykształcony i taki oczytany. Ale pewnych rzeczy nie pojmuję...
Oczywiście mamy kancelarię prawną. Oczywiście komornik ma prawomocny wyrok w ręku. Nawet miasto Gdańsk wyznaczyło lokal tymczasowy.
Takie są procedury. Komornik musi wyeksmitować lokatorów nielegalnych do lokalu tymczasowego, który to my musieliśmy znaleźć. My musieliśmy pisać do Urzędu miasta Gdańska o wyznaczenie lokalu.
My, my. My musimy prosić, by ktoś zechciał pomóc im. Czy nam? Bo nie wiem już, komu potrzebna jest pomoc. Czekamy na eksmisję. Do lipca są wstrzymane przez stan epidemii w Polsce. Jeszcze się mnóstwo rzeczy może po drodze wydarzyć.
A najemcy? Żyją sobie beztrosko
Mijam się z nimi na osiedlu... nie zapłacili nam ani złotówki od września 2018 roku. Mieszkanie jest w stanie opłakanym.
Nie piszcie, że mamy ich wywalić siłą (grozi za to wyrok). Nie piszcie, że mamy tam kogoś wprowadzić. Tam jest małe dziecko. Nie dawajcie rad, które są łamaniem chorego prawa lokatorskiego w naszym kraju. Z pójścia do telewizji się wycofaliśmy. Jesteśmy normalnymi ludźmi. Nie w głowie nam takie działania.
Jak myślicie? Odzyskamy kiedyś to mieszkanie? Pieniądze? Kilkadziesiąt tysięcy złotych? Kto nam to zwróci?
Chcę chyba, byście wiedzieli. Żebyście wsparli nas dobrym słowem. Bo to, że istnieją ludzie źli, już wiem. Może ktoś ma jednak jakieś mądre wytłumaczenie? Bo ja nie ogarniam.
Najem okazjonalny receptą na nieuczciwych lokatorów
Faktycznie polskie prawodawstwo, szczególnie Ustawa o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, zapewnia nieuczciwym najemcom ochronę, która może doprowadzić do scenariusza, który opisuje mieszkanka Gdańska.
Jedynym skutecznym narzędziem, które może skrócić drogę do odzyskania przez właścicieli swojego mienia jest umowa najmu okazjonalnego, jej podpisanie nie jest jednak obowiązkowe.
O zaletach takiej umowy opowiada Paweł Galiński z Kancelarii Radców Prawnych Galiński&Kleina.
Instytucją prawną, która w najdalej idącym zakresie zabezpiecza interesy wynajmującego, jest umowa najmu okazjonalnego. Cechuje się ona zwiększonymi wymaganiami podmiotowymi oraz formalnymi w porównaniu do "zwykłej" umowy najmu zawieranej na podstawie Kodeksu cywilnego.
Najistotniejszym rozwiązaniem, przewidzianym w tej umowie, jest możliwość przeprowadzenia eksmisji niechcianego lokatora za pomocą oświadczenia najemcy składanego w formie aktu notarialnego o dobrowolnym poddaniu się eksmisji w terminie wskazanym w żądaniu wynajmującego.
Zgodnie z art. 19a Ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (dalej jako u.o.p.l.) umową najmu okazjonalnego lokalu jest umowa najmu lokalu mieszkalnego, którego właściciel, będący osobą fizyczną, nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie wynajmowania lokali, zawarta na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
Jak widać wyżej, już sam przepis definiujący pojęcie najmu okazjonalnego przedstawia pierwsze wymagania odnośnie do zawierania tej umowy. Przede wszystkim ten rodzaj umowy najmu może zawrzeć tylko osoba będąca właścicielem danego lokalu mieszkalnego - wynika z tego, iż prawodawca wyklucza sytuację, w której wynajmujący sam jest najemcą danego lokalu i zawiera umowę podnajmu. Kolejnym warunkiem stawianym przez prawodawcę jest brak prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie wynajmowania lokali przez wynajmującego, czyli właściciela. Po spełnieniu powyższych warunków można przejść do samej umowy. Powyższy przepis ogranicza ramy czasowe umowy do lat 10. Umowa nie może być zawarta na czas nieoznaczony, a sama w sobie nie może zostać podpisana na czas dłuższy niż 10 lat.
Najważniejszym elementem omawianej umowy są oświadczenia składane przez jej strony:
- Oświadczenie najemcy w formie aktu notarialnego, w którym najemca poddał się egzekucji i zobowiązał się do opróżnienia i wydania lokalu używanego na podstawie umowy najmu okazjonalnego lokalu w terminie wskazanym w żądaniu.
- Wskazanie przez najemcę innego lokalu, w którym będzie mógł zamieszkać w przypadku wykonania egzekucji obowiązku opróżnienia lokalu.
Te dwa powyższe oświadczenia stanowić będą podstawę prawną do przeprowadzenia ewentualnej eksmisji niechcianych lokatorów, jeśli sami uprzednio odmówią oni dobrowolnego opróżnienia mieszkania.
Ostatnim oświadczeniem w umowie, wymaganym przez przepisy, jest oświadczenie wynajmującego: oświadczenie właściciela lokalu lub osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu o wyrażeniu zgody na zamieszkanie najemcy i osób z nim zamieszkujących w lokalu wskazanym w oświadczeniu; na żądanie wynajmującego załącza się oświadczenie z podpisem notarialnie poświadczonym.
Masz inny problem? Prawnicy odpowiadają na pytania związane z nieruchomościami
Powyższe oświadczenia wymagane są na podstawie art. 19 a ust. 2 u.o.p.l. Należy pamiętać, iż zgodnie z art. 19 b u.o.p.l. w ciągu 14 dni od zawarcia umowy najmu wynajmujący zobowiązany jest do zgłoszenia zawarcia ww. umowy naczelnikowi urzędu skarbowego, właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania.
Dzięki podpisaniu tego rodzaju umowy najmu wynajmujący dysponuje tytułem egzekucyjnym przeciwko najemcy. Pamiętać należy jednak, że skorzystać z przedmiotowego tytułu wynajmujący może w określonych okolicznościach - po wypowiedzeniu i upływie okresu wypowiedzenia umowy oraz w przypadku wygaśnięcia umowy poprzez upływ czasu, na jaki została podpisana. W obu przypadkach, jeśli najemca odmawia dobrowolnego opróżnienia lokalu, wynajmujący może podjąć odpowiednie kroki prawne. Sposób postępowania wynajmującego w takim przypadku określa art. 19 d u.o.p.l.
Zgodnie z ust. 2 ww. przepisu wynajmujący, w przypadku gdy najemca nie opróżnia lokalu, powinien doręczyć mu żądanie opróżnienia lokalu w formie pisemnej z podpisem urzędowo poświadczonym. Przedmiotowe żądanie powinno zawierać przede wszystkim oznaczenie właściciela lokalu oraz najemcy, wskazanie umowy najmu i przyczyny ustania stosunku najmu oraz wyznaczenie terminu do opróżnienia lokalu - termin ten nie powinien być krótszy niż siedem dni od daty doręczenia pisma.
W przypadku jeśli najemca dalej nie opuszcza lokalu, wynajmujący może złożyć do sądu wniosek o nadanie klauzuli wykonalności aktowi notarialnemu, który został opisany wyżej (oświadczenie o poddaniu się egzekucji). Wniosek ten powinien zawierać żądanie opróżnienia lokalu (jak wyżej) wraz z dowodem jego doręczenia najemcy, dokument potwierdzający przysługujący wynajmującemu tytuł prawny do lokalu oraz oświadczenie złożone do naczelnika urzędu skarbowego o zawarciu umowy najmu okazjonalnego.
Po uzyskaniu tytułu wykonawczego wynajmujący z pomocą komornika sądowego może podjąć czynności zmierzające do opróżnienia lokalu przez lokatorów.
Jak wynika z powyższego, umowę najmu okazjonalnego cechuje dość znaczny formalizm podyktowany jednakże tym, że przyznaje ona istotne uprawnienia na rzecz wynajmującego i gwarantuje mu prawo do ułatwionego opróżnienia lokalu oddanego w najem. W przypadku zwykłego najmu lokatorów chroni szereg przepisów, które sprawiają, iż o wiele trudniejsze jest o opróżnienie przez nich lokalu. Dlatego ostatecznie ta forma umowy jest najbezpieczniejszą z punktu widzenia wynajmującego.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (884) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-24 09:11
Opinia wyróżniona
Jest mi wstyd gdy czytam o takich przypadkach (23)
Sama z mężem i dziećmi mieszkam w wynajmowanym mieszkaniu. Nikt nie chciał nam wynająć właśnie przez takie "Kariny". W końcu znaleźli się właściciele, którym nie przeszkadza, że mamy dzieci i podpisaliśmy umowę u notariusza oraz oświadczenie, że mamy gdzie się wyprowadzić i dzięki temu oni nie boją się, że przestaniemy płacić. A my od 3 lat nigdy
Sama z mężem i dziećmi mieszkam w wynajmowanym mieszkaniu. Nikt nie chciał nam wynająć właśnie przez takie "Kariny". W końcu znaleźli się właściciele, którym nie przeszkadza, że mamy dzieci i podpisaliśmy umowę u notariusza oraz oświadczenie, że mamy gdzie się wyprowadzić i dzięki temu oni nie boją się, że przestaniemy płacić. A my od 3 lat nigdy nie spóźniliśmy się nawet o 1 dzień z zapłatą za mieszkanie. Jest mi wstyd, że są tacy ludzie co okradają innych, dewastują im mieszkania. Co oni dają za przykład swoim dzieciom?
Do właścicielki mieszkania z artykułu: jest mi przykro, że Ciebie to spotkało, wierzę, że sprawiedliwość w końcu ich dopadnie oraz wyrzuty sumienia. Tobie życzę wszystkiego dobrego.- 670 29
-
2023-11-19 13:51
️
- 0 0
-
2020-06-24 13:38
Ale czemu Tobie wstyd? To normalne, że wstydzisz się za coś co zrobił ktoś kto nie dorósł do jakiejkolwiek samodzielnej egzystencji?
Niech się wstydzą zwyczajni w świecie złodzieje. I osoby, które umożliwiły ten proceder zmieniając prawo lokatorskie na korzyść "Karin".
Tak czy inaczej pozdrawiam i jednak gratuluję uczciwości.- 11 0
-
2020-06-24 13:18
Po przeczytaniu artykułu odnoszę wrażenie, że to jakaś ściema - reklama umów z dodatkowymi opłatami notarialnymi (10)
Sytuacja tam opisana wygląda mi na nieźle naciąganą. Po pierwsze kto podpisuje umowy najmu mieszkania na czas nieokreślony. Nie mogą wejść do mieszkania a wiedzą, że jest zdemolowane i dlaczego nie mogą? Nie mają drugiego kompletu kluczy? Poza tym to ich mieszkanie więc jak im się zachce to mogą nawet wyłamać drzwi.
To jest art. czytelnika czy raczej art. sponsorowany przez kancelarie?- 16 57
-
2020-07-02 14:40
To na moim osiedlu- potwierdzam że niestety to prawda...
- 2 0
-
2020-06-24 15:04
Dziwne (4)
Tez mysle, ze artykuł i bohaterowie zmysleni, chociaż problem jak najbardziej istnieje. Dwa lata temu, gdy właściciele wynajmowali mieszkanie, lokatorka była w ciąży. Dziś dziecko ma 2,5 roku... w tym mieszkaniu chyba jakieś zakrzywienie czasoprzestrzeni...;)
- 13 15
-
2020-06-24 15:32
(3)
Mogło być tak, że lokatorzy wprowadzali się do mieszkania w styczniu 2018 r. i Karyna była na samym finiszu ciąży - wówczas matematyka się zgadza ;)
- 13 0
-
2020-06-24 17:10
(2)
Tak właśnie było. Karyna była z brzuszkiem, a dalej już widocznie samo się potoczyło. Od 2018 donoszę na nich na Policję i dopóki nikt nie zginie, to będzie trwała nadal. Imię zobowiązuje. Sytuacja prawdziwa z sąsiedniego bloku.
- 14 2
-
2020-06-28 18:22
merry
Zawiadom sąd rodzinny o nieprawidłowościach w sytuacji małoletnego dziecka. Nie żadne MOPSy czy policję.
- 2 0
-
2020-06-24 18:57
Potwierdzam, historie zna już pół osiedla. Ludzie, którzy nawet nie mieszkają blisko nich to kojarzą ich z widzenia.
- 10 0
-
2020-06-24 13:37
mylisz się (3)
Poczytaj przepisy
nie moga wejść bo to naruszenie miru domowego
Polskie Prawo w gdzieś właścicieli mieszkania
takie historie znam osobiście, walka trwała 5 lat- 42 4
-
2020-06-24 14:34
w art. 193 KK naruszenie miru domowego dotyczy wdzierania się do cudzego mieszkania a nie swojego (1)
- 14 1
-
2020-06-26 20:38
z chwilą zawarcia umowy i wydania mieszkania używanie innej osobie ta osoba może traktować mieszkanie jak swoje. Każda wizyta właściciela musi być zapowiedziana i tylko w obecności lokatora. Niestety. Inaczej to naruszenie miru i niemal jak włamanie i oskarżenia o kradzież gotowe. Takie nierozumne prawo.
- 7 1
-
2020-06-24 14:27
czyli mogę najpierw zaprosić kogoś do domu a następnie oskarżyć za naruszenie miru bo potem będę udawał, że wszedł bez mojej zgody - nonsens
- 2 1
-
2020-06-24 12:47
Ja też wraz z rodziną wynajmuję mieszkanie.
Nasze losy potoczyły się tak, że musieliśmy nasze mieszkanie sprzedać...
Teraz, kiedy wynajmujemy od kogoś, wiadomo, jest trochę ciężej, trzeba uważać na wiele rzeczy w mieszkaniu i szanować bardziej jak swoje, ale nigdy nie wpadłbym na to, że można komuś nie zapłacić...
Znaleźć mieszkanie było nam bardzo ciężko, boNasze losy potoczyły się tak, że musieliśmy nasze mieszkanie sprzedać...
Teraz, kiedy wynajmujemy od kogoś, wiadomo, jest trochę ciężej, trzeba uważać na wiele rzeczy w mieszkaniu i szanować bardziej jak swoje, ale nigdy nie wpadłbym na to, że można komuś nie zapłacić...
Znaleźć mieszkanie było nam bardzo ciężko, bo właśnie przez takie "rodziny" właściciele mieszkań wolą wcale nie wynajmować mieszkania i poczekać, niż mieć cały czas z tyłu głowy, że ktoś może nie zapłacić czy zniszczyć mieszkanie. Ja zaproponowałem właścicielowi mieszkania, że zapłacę za rok z góry i trzymiesięczną kaucję. Dopiero kiedy przyszedłem podpisywać u notariusza umowę i położyłem gotówkę na stół, właściciel odstąpił od całości z góry i przystał tylko na kaucję, śmiesznie bylo, bo trzeba było pisać od nowa umowę.
Szkoda tej karyny, taki przykład musiała wynieść z domu, prosto od mamy. Nikt poważny nie postępuje w ten sposób. Można mieć problem z płynnością finansową przez ostatnie akcje z virusami, ale żeby nie zadbać o gniazdo, w którym się żyje razem z rodziną to się nie mieści w głowie- 43 0
-
2020-06-24 12:41
Tacy ludzie działają bez skrupułów bo wiedzą z kim mają do czynienia.
Jeżeli nie wykonają państwo żadnego siłowego ruchu to będą ich państwo mieli na karku do końca życia. Niestety. To co miało chronić lokatorów - chroni też cwaniakow.
Mój znajomy miał problem ze stolarzem - który wziął zaliczkę i zniknął. Oszukał wielu ludzi bo wiedział jak działa prawo. U jednego zaczął i nie skończył u drugiego wziąłJeżeli nie wykonają państwo żadnego siłowego ruchu to będą ich państwo mieli na karku do końca życia. Niestety. To co miało chronić lokatorów - chroni też cwaniakow.
Mój znajomy miał problem ze stolarzem - który wziął zaliczkę i zniknął. Oszukał wielu ludzi bo wiedział jak działa prawo. U jednego zaczął i nie skończył u drugiego wziął na materiał i zniknął. Miał nawet swojego prawnika. Nic nie pomagało, sądy, wyroki - absolutnie nic. Aż w końcu znajomy zamontował w aucie tego stolarza Gps. Wiedział gdzie jeździ ten jegomość. Aż w końcu trafił do miejsca gdzie mieszka. Rąk sobie nie brudził - ale panowie tak mu uprzykrzali życie - że w końcu żona stolarza wymogła na nim zeby pieniądze oddał. I oddał w ratach ale oddał. Pozostałym ludziom którzy tylko gadali a nie mieli jaj nic zrobić dalej się z gościem bujają. Niestety takich trzeba załatwiać ich metodami. Bo głaskaniem niczego nie osiągniecie.- 61 1
-
2020-06-24 11:08
Takich porządnych ludzi jak Ty (5)
Ja rozpoznaję natychmiast, po pierwszym spotkaniu, i tylko takim z zaufaniem wynajmuję mieszkanie.
Jakaś intuicja, ale nigdy nie wystąpiły u mnie opisane problemy.
Kariny wyczuwam na odległość- 29 7
-
2020-06-24 16:47
Przecież te patole.. (3)
Wykorzystują nieporadność wynajmujących. Wystarczy wejść do domu pod nieobecność patoli(wynająć ślusarza) wywalić ich rzeczy i czekać na policję. Pokazać akt notarialny, że jest się właścicielem a tych ludzi się nie zna i umowę najmu pierwszy raz się widzi na oczy a to jacyś oszuści. Komu uwierzy policja. Wątpię że patole pójdą do sądu.
- 27 3
-
2020-06-24 18:18
proste jak drut (2)
tym bardziej, że jak długo nie płacili to właścicielka już dawno mogła wypowiedzieć umowę zgodnie z kodeksem cywilnym, więc te patole już w żaden sposób nie mogliby siebie określać najemcami skoro umowa jest nieważna. Jak nie ma ważnej umowy to nie ma najemców tylko zwykli intruzi, a intruzów to można nawet siłowo wypier....
- 8 0
-
2020-06-25 00:07
(1)
Niestety, za wtargnięcie do własnego mieszkania pod nieobecność najemcy grozi sądem. Ciekawe, że jeszcze nikt nie zmienił tego prawa.
- 21 1
-
2020-06-25 08:28
wolne sądy są nie tylko wolne z nazw są naprawdę wolne, za 2 lata to patusy odpuszczą
- 5 2
-
2020-06-24 12:32
i nie znasz dnia, ani godziny ,,,
wielu takich już było cwaniaków szumnie kumplom głoszących - Mnie to nikt nigdy nie oszuka ... i potem był ZONG! i wstyd.
- 16 2
-
2020-06-24 09:54
Wszystkiego dobrego kobieto i zyczenia, abys mogla miec swoje mieszkanie na wlasnosc.
- 70 0
-
2020-06-24 09:42
wyrzuty sumienia
a to dobre! :D
Dla takich ludzi wyrzut sumienia to jedynie jest wtedy, kiedy nie doniosą na czas wniosku o zasiłek.- 88 0
-
2020-06-24 08:38
Opinia wyróżniona
Wynajmująca (26)
Niestety nasze prawo jest bezczelne, nie ułożone by pomagać własnie wynajmującym, tylko popierające patologie,dające jeszcze im 500+ i inne świadczenia, takie darmozjady. Nie będzie dobrze póki taka władza ma nas w garści.
Jestem o tyle poruszona, że mam podobną sytuację,nie jestem opieką społeczną czy caritasem,a taka baba bo inaczej sięNiestety nasze prawo jest bezczelne, nie ułożone by pomagać własnie wynajmującym, tylko popierające patologie,dające jeszcze im 500+ i inne świadczenia, takie darmozjady. Nie będzie dobrze póki taka władza ma nas w garści.
Jestem o tyle poruszona, że mam podobną sytuację,nie jestem opieką społeczną czy caritasem,a taka baba bo inaczej się nie da, zagnieździła się u mnie i siedzi. Pracowała na początku jak w historii tej pani, potem tylko alimenty,500+ i libacje, jak ją wykurzyć no jak.
Ludzie to najgorsze zwierzęta- 450 46
-
2023-08-18 01:52
niechciany lokator
Jak Pani dała sobie radę z najemcą?
- 0 0
-
2021-06-24 09:37
Ale te przepisy są od dawna i od dawna jest problem z wynajmującymi
Kiedyś żelazną zasadą było "nie dawaj meldunku"...
- 2 0
-
2021-02-10 04:40
Tylko Cbbp z Gdyni pomoze. Tez mialam taka babe i mi pomogli.
- 0 0
-
2021-01-14 17:39
Oooo
Jak można być tak bezczelnym żeby nie płacić za wynajęte mieszkanie ,przecież to czyjąś własność
- 4 0
-
2020-09-22 22:40
Rok temu mieliśmy podobną sytuację, nie moglismy sie pozbyc tej osoby. Nic nie pomagalo, przyprowadzila faceta i pilnowali aby zawsze ktos byl w mieszkaniu. Smieci wyrzucali o 5 rano. Taka bezczelnosc nalezy ukrocic jak najszybciej, nie czekac. Nam pomogla firma z Gdyni cbbp. W tydzien sie uwineli. Wszystko zgodnie z prawem, policjanci oczywiscie
Rok temu mieliśmy podobną sytuację, nie moglismy sie pozbyc tej osoby. Nic nie pomagalo, przyprowadzila faceta i pilnowali aby zawsze ktos byl w mieszkaniu. Smieci wyrzucali o 5 rano. Taka bezczelnosc nalezy ukrocic jak najszybciej, nie czekac. Nam pomogla firma z Gdyni cbbp. W tydzien sie uwineli. Wszystko zgodnie z prawem, policjanci oczywiscie byli ale .nic jej to nie dalo. Musiala odejsc, po rzeczy przyjechala dwa dni pozniej. Ekipa cbbp zalatwila wszystko. Nasza obecnosc wcale nie byla potrzebna. Klucze do naszego mieszkania odebralismy z siedziby firmy. Nikomu, najgorszemu wrogowi nie zycze takich nerwow z powodu nieuczciwych ludzi wykorzystujacych w tak perfidny sposob innych ludzi.
- 6 0
-
2020-06-26 03:53
Jak wykurzyć? Przeczytaj mój komentarz.
- 1 0
-
2020-06-25 12:23
To się nazywa polityka prorodzinna
Mieszkanie +
- 2 0
-
2020-06-25 10:51
Jak zwykle w tej sytuacji wplątuje się politykę
Droga pani miło że pani zauważyła że państwo wspomaga rodziny zasiłkiem 500+,lecz czy wszyscy którzy pobierają zasiłek to darmozjady? z tym szanowna pani się nie zgadzam i szkoda że pani wszystkich mierzy jedną miarą.
Pozdrawiam
G.- 7 1
-
2020-06-25 07:49
To dalej głosujcie na PIS i PO bo to oni przez wiele lat rzadzili i mieli to w d*pie. Ale wy jestescie na to za głupi.
- 7 4
-
2020-06-25 01:48
Tylko prezydent Żółtek nas zbawi!
- 2 1
-
2020-06-24 18:23
CBBP
Wpisz ten skrót Centralne Biuro Bezpieczeństwa Personalnego. Oni pomagają skutecznie.
- 7 2
-
2020-06-24 17:15
to prawo o ochronie najemcy wprowadziło SLD
- 13 0
-
2020-06-24 17:05
Tu się nic nie zmieniło
prawnie. Tak jak Tusk ustalił, tak jest
- 9 9
-
2020-06-24 15:50
Do wynajmująca
Nie obrażaj swoich klientów. A jak Ci się nie podobają, zmień pracę
- 3 31
-
2020-06-24 12:52
Wynajem (3)
Wynajem to zwykła działalność gospodarcza obarczona ryzykiem. Dlaczego kamieniczniki mają mieć jakieś specjalne prawa ? -- nie rozumiem.
- 4 83
-
2020-06-26 15:54
wynajem
Żadna działalność gospodarcza nie powinna być obarczona "ryzykiem" ułomnego prawa, bo to ją tylko ogranicza. Przecież za ułomne prawo płaci przede wszystkim uczciwie wynajmująca biedniejsza część społeczeństwa. Ryzyko jest zawsze wliczone w cenę. Przez to też mieszkań na wynajem jest mniej i czynsze większe.
Zawsze można narzekać naŻadna działalność gospodarcza nie powinna być obarczona "ryzykiem" ułomnego prawa, bo to ją tylko ogranicza. Przecież za ułomne prawo płaci przede wszystkim uczciwie wynajmująca biedniejsza część społeczeństwa. Ryzyko jest zawsze wliczone w cenę. Przez to też mieszkań na wynajem jest mniej i czynsze większe.
Zawsze można narzekać na wynajmujących czy developerów, którzy dużo chcą, ale bez nich to można liczyć tylko na państwo, a urzędnicy to nie budowlańcy, jedynie pisma potrafią pisać i kasę drukować. W efekcie powstają programy na papierze lub takie rakotwórcze bloki jak za komuny, na których renowacje po jej upadku trzeba było wydać więcej niż pierwotnie na ich wybudowanie.- 7 0
-
2020-06-24 21:17
Sawa to jakiś Anżej z pisu i pierniczy jak potłuczony.
Bo sam swojego M nie ma i na wynajętym śmiga to broni swojego środowiska patolskiego sebixów i karyn...
- 20 2
-
2020-06-24 20:36
Specjalne prawa?
Twoim zdaniem odzyskanie własnego mieszkania od nieuczciwego najemcy to jakieś specjalne prawa, które się nie należą???
- 43 1
-
2020-06-24 12:24
Było tu już dużo podpowiedzi (1)
Zabierz drzwi, okna zrób generalny remont. Czekaj na grzywnę, zawiasy ale masz chatę wolną na kolejny wynajem
- 24 3
-
2020-06-25 00:19
Super pomysł! Wymontuj drzwi. Zrób zdjęcia i daj drzwi do naprawy. Wtedy to one będą miały problem.
- 9 0
-
2020-06-24 10:56
(1)
jasne i jak za PO baranów za 5 zł zapier......ć , a ty wynajmiesz mieszkanie ze spadku i bedziesz sie smiała
- 4 52
-
2020-06-24 12:33
a nie lepiej ci to wynająć pokoje na godziny...
- 9 1
-
2020-06-24 09:41
(3)
Nie obrażaj zwierząt
- 37 2
-
2020-06-24 12:42
(1)
(przecież ludzie to zwierzęta; można było może napisać: "ludzie to najgorsze ze zwierząt")
- 8 2
-
2020-06-25 00:16
To nie jest odpowiedź na pytanie. Jedyne co mi się nasuwa, to chodzenie po biurach poselskich i wymuszanie by zmienili prawo. Od czegoś oni są. I właśnie oni są władni zmieniać prawo, by eliminować takie gnidy społeczne. Właściciel powinien jeszcze złożyć wniosek do sądu o dewastację mienia, by za taką gnidą ciągnął się komornik.
- 7 1
-
2020-06-24 10:43
dokładnie to samo miałam napisać :D
- 10 0
Wszystkie opinie
-
2020-06-24 07:02
Trzeba z Ukraińcami pogadać. (49)
Groszem sypnąć to pozamiatają.
- 640 35
-
2020-06-24 07:32
ja to zrobię za 8 tys
z kolei za extra plus 4 tys właściciel może popatrzeć i zdecydować co z typem zrobić dalej- 97 5
-
2020-06-24 07:39
Lepiej z Czeczeńcami. (6)
- 38 3
-
2020-06-24 10:36
(5)
jeszcze lepiej Mongołami
- 10 3
-
2020-06-24 10:53
z POPiSu
- 6 12
-
2020-06-24 10:58
Do PO się zapisz oni mają ludzi w więzieniach , pomogą (3)
- 23 23
-
2020-06-24 11:12
lepiej zaPiSać się do partii władzy
bezkarność gwarantowana .... a jak co? to dudu jeszcze przed wyrokiem ułaskawi
- 23 14
-
2020-06-24 11:14
Pogadaj z pisiorami, może za odpowiednią opłatą na rzecz swojej partii pomogą ci ominąć wszystkie przeszkody prawne
dla nich nawet Konstytucja to zwykły kawałek nic nieznaczącego papieru.
- 22 16
-
2021-06-24 18:10
JAREK
a może jarek w dwóch prawych butach
- 0 2
-
2020-06-24 07:50
ja mogę się do nich wprowadzić (10)
to będzie najlepsze rozwiązanie, pomieszkam z nimi, może się polubimy.
naprawde z doswiadczenia mowie najlepsze wyjście to spisać legalnie umowę najmu z kimś innym.
Niech ta osoba pomieszka z nimi ale "pomieszka" w dużym cudzyslowiu.
Zapewniam że po tygodniu mieszkania ze mna tacy lokatorzy by sie wyniesli.
Podeslac kontakt?- 135 1
-
2020-06-24 08:20
(4)
Ja też, nie będe się mył, pracuje na budowie, wiec podejrzewam, ze wytrzymaja maks 2 dni ze mna
- 65 0
-
2020-06-24 08:50
dodatkowy atut jeśli lubisz patrzeć jak ludzie śpią (3)
- 54 0
-
2020-06-24 11:31
Paranormal Activity (1)
- 7 0
-
2020-06-25 00:24
Nie znasz ludzi. Taka suka to tobie by uprzykrzyła życie. Ty musisz chodzić do pracy, a ona ma cały dzień wolny. Gdy cię nie będzie, ona będzie odpoczywać, a jak przyjdziesz to będzie ci robiła piekło.
- 11 0
-
2020-06-24 12:02
patrzeć jak ludzie śpią i przy tym osełką siekierkę ostrzyć...
- 26 0
-
2020-06-24 10:15
No tak, tylko czy Ty się później zechcesz wyprowadzić... (2)
czy jednak będzie kolejny problem
- 23 1
-
2020-06-24 11:25
(1)
Wynagrodzenie za "pomieszknie" płatne po oddaniu kluczy :)
- 27 0
-
2020-06-24 21:59
Podaj jakies namiary na "w razie co" :)
- 8 0
-
2020-06-24 13:15
(1)
no ale karyna drzwi nie otwiera, to jak sie wprowadzisz? siłą, to policje wezwie, wlasnie w tym sęk
- 12 2
-
2020-06-24 13:34
A niech wzywa.
Jeżeli masz papier, że wynająłeś mieszkanie, to jeszcze Ci pomogą wejść.
- 38 0
-
2020-06-24 08:11
Nigdy nie wynajmujcie całego mieszkania. (3)
Choćby miała to być kawalerka spiszcie umowę w taki sposób, jakby chodziło o stancję. To jest, szukam współlokatorów.
Jeśli mieszkanie jest większe to już zupełnie nie ma problemu. Wynajmujecie "pokój". Szczegóły dogadujecie ustnie, uczciwy lokator nie będzie miał nic przeciwko, wszyscy wiedzą jakie są przepisy.
Dzięki temu zawsze będziecie mogli wejśc do lokalu. Przecież też tam mieszkacie.
Co do sytuacji powyżej, zasadniczy błąd jaki popełnili właściciele to próba legalnego rozwiązania sprawy.- 109 7
-
2020-06-24 13:56
(2)
Dlaczego uczciwy najemca miałby się zgodzić na zapis w umowie informujący o najmie jednego pokoju w cenie najmu całego mieszkania?
Będąc najemcą takiej umowy bym nie podpisał.
Prawo jest w tym zakresie dość dziwnie skonstruowane i tyle.
Dobrze, że ochrona najemcy nie pozwala na nieetyczne działania ze strony wynajmującego, ale zdrowy rozsądek nakazuje zachowanie symetrii zobowiązań.
Jeśli ktoś nie płaci za najem lub niszczy lokal i nie ponosi kosztów przywrócenia go do stanu poprzedniego, to właściciel powinien mieć prawo (i wsparcie aparatu państwowego) do usunięcia osoby, która go najzwyczajniej w świecie okrada.- 21 5
-
2020-06-24 14:23
ale tak nie jest ,niestety prawo chroni pasożytów .Cały temat tego dotyczy -jak powinno być ,a jak jest niestety
- 24 0
-
2020-06-25 21:21
Kup swoje
Cwaniaku wynajmuj to pogadamy
Jak równy z równym
Poza tym takiemu jak ty to gołębnika bym nie wynajął- 6 1
-
2020-06-24 08:30
Co za głupi tekst - Pogadaj może z Polakami w Dublinie, Londynie czy Kopenhadze (6)
Większość Ukraińców to normalni ludzie którzy przyjechali tu pracować, nie żadna bandyterka czy dzikusi. A jak Cię dziwi że np mieszkają w trudnych warunkach albo jedzą byle co byle taniej - spójrz na siebie (Polaków) 20 lat temu - ciesz się że się u nas poprawiło ale niekoniecznie od razu gardząc innymi, którym udało się mniej bo pan Putin miał inne plany.
- 97 19
-
2020-06-24 08:36
Takie wnioski wyciągasz z tych dwóch zdań . (1)
Proponuję zacząć się leczyć . Gdzie tam napisano o kimkolwiek coś obraźliwego ?
- 30 16
-
2020-06-24 11:15
Sama sugestia jest nienormalna.
- 14 2
-
2020-06-24 12:20
Polacy gardzili i gardza wszystkimi i nie ma to nic wspolnego z dobrobytem.
- 9 8
-
2020-06-24 13:10
NIe wszyscy.... Wiem bo mam sąsiadów owej narodowości.... Koszmar hołoty
- 12 0
-
2020-06-24 13:49
Jak już się otrzepiesz, odsapniesz i weźmiesz głęboki wdech, gdyż upadłeś na głowę i mocno się w nią uderzyłeś, wówczas napisz jeszcze raz ten komentarz. Tylko wykreśl słowo: ,,większość" i zastąp je słowem: ,,wszyscy" oraz wykreśl słowo :,,nie" i ,,żadna"
- 1 1
-
2020-06-25 21:24
Większość
To niestety harpuny kłamczuchy nałogowi palacze i oszukujący gdzie się da mało tego mają problem z czystością
- 1 1
-
2020-06-24 08:42
(2)
proszę zrobic tak. Zastrzec w elektrowni że bez Państwa zgody nie mozna założyć licznika elektrycznego na tym adresie. Wiem że tak można zrobić. Bez pradu nikt nie wytrzyma za długo. Drugi wariant to wynajecie mieszkania drugiej osobie. obklejenie mieszkania ze jest streming na you toube i przebywając w mieszkaniu zgadzasz sie na to. wziąśc 4 typa i kupic im wodke jednoczesnie puszczając to na yt
- 34 3
-
2020-06-24 11:10
Oni sami nie płacą za prąd i żyją bez niego... z małym dzieckiem....
- 10 1
-
2020-06-24 15:36
Jeszcze jej palety będą w środku palić i koze do opalania z rura na zewnątrz zamontuja
- 6 0
-
2020-06-24 08:48
Są od tego specjalne firmy. Wchodzą wymieniaja zamki znaja się na prawie lokatorów. 100% skuteczności. Nie pamiętam nazwy
- 51 4
-
2020-06-24 09:51
dla mnie prosta sprawa (10)
poczekac az wszyscy wyjda, wziac papiery własnosci lokalu i ze slusarzem od zamkow wejsc podczas ich nieobecnosci, zmienic zamki albo i od razu cale drzwi na stalowe z zamkami i finisz zabaw w ciuciubabkę. ale jak masz miekkie serce, to d.pe trza miec twarda.
gdy mimo to sie włamią, zgłosic włamanie na policję i mają ciepło, dostaną alternatywne lokum na Kurkowej 12. sami do sadu z tym przymusowym wymeldowaniem nie pojdą, bo mają za bardzo nagrabione, poza tym ciązy na nich wyrok.- 37 2
-
2020-06-24 10:15
Tak zrobił właściciel mieszkania w Poznaniu
po czym zostało one odbite przez tak zwanych skłatersów w asyście policji a wszystkie periodyki z wybiórczą na czele grzmiały, dlaczego policja się skompromitowała bo powinna odbijać mieszkanie z rąk właściciela a nie się przyglądać :)
Oczywiście właściciel dostanie wyrok za utrudnianie korzystania ze swojego mieszkania dzikimi lokatorom - jakieś kilka miesięcy pewnie, bo sprawa głośna.- 33 2
-
2020-06-24 10:17
No ale taka wymiana zamka/drzwi jest właśnie nielegalna ze strony wynajmującego (8)
najemcy mogą iść do sądu i wygrywają. Oni się nie włamują tylko wchodzą do swojego mieszkania, wynajmowanego
- 10 4
-
2020-06-24 11:32
dlatego uderzasz bezlitosnie, brutalnie i bezprawnie (1)
- 7 2
-
2020-06-25 00:32
Zdemontować drzwi. Ciekawe, jak bardzo sądy w tej sprawie będą nierychliwe?
- 6 0
-
2020-06-24 11:44
(2)
Niech pokażą kwity potwierdzające wpłaty za wynajem
- 11 0
-
2020-06-24 14:34
No ale o to właśnie chodzi, że mogą nie płacić (1)
a i tak siłą nie możesz ich wyrzucić, bo prawo chroni ich. No zrozumcie wreszcie, że w tym właśnie rzecz - takie prawo...
- 19 1
-
2020-06-25 21:32
Wyjmij drzwi
Lub wprowadż się do nich z kolegą
W nocy pseudo najemczyni wleźcie do łóżka i sama ucieknie- 5 0
-
2020-06-24 12:09
ja bym tam zrobił graciarne, pozwoził mnóstwo, szaf, starych gratów ze śmietnika itd
nie byłoby jak się ruszyć
- 8 0
-
2020-06-24 14:32
Tylko ze najemcy maja nakaz sądowy opuszczenia lokalu.
- 4 0
-
2020-06-25 21:29
Nie swojego
Tylko Właściciela
Nie wynajmują bo za Najem się płaci
Wywarzyć drzwi i siłą ich na bruk- 1 0
-
2020-06-24 13:07
Sam z Ukraińcami się użeram..... Dziadostwo
- 13 2
-
2020-06-24 14:51
wynajem (1)
Oczywiście , dać 3-m mocnym chłopom po pół litra i w parę minut zrobią porządek , a lokatorów oskarżyć o napad i bezprawne zajęcie mieszkania.
- 4 1
-
2020-06-25 00:33
I dostaną wyrok.
- 3 0
-
2021-06-24 18:09
KRIS
ukrainiec albo chłopak z miasta nie zrobi tego za darmo
- 0 0
-
2020-06-24 07:03
(16)
Ludzie są straszni....jak tak można...
- 300 8
-
2020-06-24 07:08
(11)
Wjechalbym tam jak dzik i pozamiatał nimi podlogi. Klamoty z balkonu wyjazd.
- 38 1
-
2020-06-24 07:41
Wyjechał byś szybciej niż być wjechał. Przywitali by cię z policją i wycieczka na dołek na 48h. (10)
A potem zarzuty napaści, naruszenia miru domowego, etc. i prokurator. Był byś jak dzik do odstrzału kontrolnego. Jak daewoo tico co się ze ścianą rzeczywistości zderzyło na pełnej prędkości.
- 16 18
-
2020-06-24 08:01
Nie wiesz co mowisz. Wylecieliby na zbity ryj zanim zdążyliby podnieść telefon. (2)
Jak mozna dać sie zrobić w wuja jak frajer? Nie rozumiem. Noga,d*pa ,drzwi i wyjazd kmioty!
- 14 5
-
2020-06-25 00:38
(1)
I wróciliby z umową i policją, że utrudniasz im korzystanie z przedmiotu najmu. Aktem eksmisji możesz się podetrzeć. A że nie płacą i dewastują, to załóż im następną sprawę. Jedynie możesz im inteligentnie uprzykrzać życie, tak by na ciebie nie donieśli. Prawo najmu w Polsce jest dokumentnie skopane.
- 3 0
-
2020-06-25 09:18
Pytanie, czy mają umowę? Bo jeśli nie, to z czym by przyjechali? Jeśli tak, to wyjazd za niepłacenie.
- 1 0
-
2020-06-24 08:19
Nonsens. Klasyczne słowo przeciw słowu.
Na 99% nawet nie zadzwoniliby na Policję. A jeśli tak to właściciel może złożyć zeznanie, że przecież Państwo sami się wyprowadzili, a teraz przykładowo fałśzywie go oskarżają, bo nie chce im zwrócić kaucji (mieszkanie wszak jest uszkodzone).
Lecieć w zaparte tak jak niepłacący lokatorzy. Sprawa zakończyłaby się na spisaniu oświadczeń i nawet nie trafiła w pobliże prokuratury.- 23 0
-
2020-06-24 08:43
milicja nic nie zrobi - jezeli masz umowe najmu
- 4 0
-
2020-06-24 11:35
co ty dajesz typie (3)
wpadasz w szesciu, robisz rozjebunde a oni niech sie bujaja z faktami dokonanymi,
- 5 0
-
2020-06-24 12:38
to byś musiał przy tym nie być... (1)
a najlepiej w innym mieście na orbisowej wycieczce z setką świadków.
- 6 0
-
2020-06-24 14:35
A to kłopot jakiś?
- 6 0
-
2020-06-25 22:07
:))
lepiej by tego nie ujal sam malcolm xd :)) wupas
- 0 0
-
2020-06-24 14:34
Guzik prawda.
Oni mają sądowy nakaz wyprowadzki, więc formalnie nie są najemcami i ich tam być nie powinno. Spisać umowę najmu z czyscicielem na kilka dni to jeszcze on ich oskarży że mu się do chaty włamali A on ich wyrzucił.
- 2 0
-
2020-06-24 08:11
karyna
I wszytko jasne :)
- 14 1
-
2020-06-24 08:15
normalnie (2)
socjalistyczna mentalność Polaków. Im się po prostu należy mieszkanie. I 500+, i 300+ i 1000+ i menelowe+ i bóg wie jeszcze jakie zasiłki i jałmużny. Oczywiście z naszych pieniędzy. To dlatego tzw. państwo zabiera nam w sumie prawie 60% owoców naszej pracy i zaraz dołoży następne myta. No bo potem za te pieniążki kupi sobie głosy "wyborców"... o przepraszam, powinienem powiedzieć, zwróci godność Polakom. Bo Polak jak dostaje jałmużnę z cudzej kieszeni, to wtedy czuje się dobrze.
- 34 0
-
2020-06-24 08:36
p.s.
W sumie to bardzo dobrze, że prawo chroni nierobotnych, i patologię. Przecież muszą gdzieś mieszkać, prawda. Tworzymy wspólnotę, solidarność itp. Brawo piss. Niech żyje Długopis duda. Niech żyje socjalizm. Wszystkim po równo.
- 17 8
-
2020-06-24 09:41
Im się należy
"od państwa"... Ale żeby żerować na prywatnej osobie to już jest wyższy stopień wyrafinowania i bezczelności. A umożliwiają to przepisy państwowe, co jest niezgodne z Konstytucją!
- 8 1
-
2020-06-24 07:03
Zmienić prawo a nie sądy (13)
Dlaczego władze nie chcą zmian w prawie? Sędzia wydając wyrok musi powoływać się na obowiązujące prawo a widać rządowi nie zależy na takich zmianach. "Szary obywatel" zawsze i tak będzie na samym końcu i zależnie kto będzie rządził.
- 510 31
-
2020-06-24 07:31
Żadna ze styropianowych partii tego nie zmieni (3)
Przepis również funkcjonował w czasach PO. Socjalistyczne, złodziejskie łby są więc wszędzie tylko pozory inne.
- 53 7
-
2020-06-24 10:58
(2)
Konstytucja chroni własność i można ją stosować bezpośrednio. Rządzi również naród, a nie jakiś inny naród. Prawa w Polsce są niekonstytucyjne, tak jak stan epidemiczny, rozwałka Polski itd.
- 8 0
-
2020-06-24 11:03
ten Rząd twierdzi ze Konstytucja i Wyroki TK - to tylko Opinie /bez znaczenia/ (1)
- 7 3
-
2020-06-24 17:19
a sędziowie sądzą jak im się podoba. Przykład. Taka sama sprawa 100 rożnych wyroków. Jeden siedzi kilka lat za kradzież batonika a inny za zabicie bez prawa jazdy babci na pasach zostaje uniewinniony. Prawo jest dobre tylko ludzie którzy maja je stosować jako sędziowie są różni.
- 10 1
-
2020-06-24 07:32
(2)
działanie MOPR... i wszystko w temacie ...apele Policji by zgłaszać pijane matki ...po co ??? skoro póxniej dzieje się to samo a MOPR....zapowaida wizyty kontorlne tak by nie mieć problemów ... MOPR do wymiany bo nie działa jak powinien... chyba tam się ktoś zasiedział
- 63 0
-
2020-06-24 09:13
No właśnie. Babeczka wspomina, że wszystko do MOPRu zgłaszane, że wyroki ma i co? I nic. Zero reakcji. Może się rusza po tym artykule.
- 24 0
-
2020-06-24 12:12
Poczytaj o szefowej mopr
Proponuję poczytać o szefowej mopr i jej mężu, mały układzik on prowadzi stowarzyszenie z którego pieniądze wypływają ona mopr. Jak byłem młody i głupi byłem na jednym szkoleniu od nich, żałuję że nie zrobiłem zdjęć paru dokumentów
- 3 0
-
2020-06-24 10:20
(3)
Coś jest nie tak z prawem, jeżeli legalne jest mieszkanie z dzieckiem bez prądu i brak współpracy z MOPS. Dziecko powinno natychmiast zostać odebrane, w tej chwili nie tylko rodzice, ale i państwo się nad nim znęca. Co za dziki kraj!
- 22 0
-
2020-06-24 10:53
w ciągu 1nocy zmieniają prawo pod siebie - a tu przez ostatnie 5lat ... nic? (2)
a najlepiej, że możesz mieszkać na nie swoim i nie płacić...
- a przecież ci właściciele mogli wynajmować przePiSowo pokoje na godziny ;))))- 11 3
-
2020-06-24 17:06
wczesniej
też nic. To sprawka PO
- 5 1
-
2020-06-25 08:12
racja taki jeden z PO okularnik awanturnik
tak robił, a żeby odwrócić uwagę szczekał na Banasia.
- 0 0
-
2020-06-25 14:40
Na powyżśzym polega sztuka rządzenia, Won z po-pisem !
- 0 0
-
2021-09-18 16:06
Bo ludzie utrzymują innych ludzi, a mieszkania i kasa idzie dla samorządowców
- 0 0
-
2020-06-24 07:05
Tfu (6)
Patologia pierwsza klasa.
- 433 7
-
2020-06-24 10:06
głosujcie dalej na lewicę, która pochyla się nad lokatorami i ich problemami społecznymi (1)
a w nosie ma własność prywatną (pod warunkiem że to nie jest własnośc prywatna tejże lewicy)
- 14 3
-
2020-06-24 11:07
akurat PiS jest bardziej na lewo od tzw "polskiej lewicy"
lewica nie rozdawała na lewo i prawo nierobom i patologii...
- 15 1
-
2020-06-24 11:25
nie patologia tylko suweren któremu się należy!!!! (1)
- 8 1
-
2020-06-24 14:58
jacyś kumple Szydło tam mieszkają?
- 0 0
-
2020-06-24 12:15
nie można stosować demokratycznych metod do chamstwa i bezprawia.
- 2 0
-
2020-06-24 15:53
Hehe a dwie babki z górach
Wpadły do wynajmowanego mieszkania i wywaliły wszystkie rzeczy lokatorów przez okno. Policja nic im nie zrobiła. Nie bójcie się tylko za gęby i won.
- 4 0
-
2020-06-24 07:05
(11)
To prawo to socjalizm, komunizm i marksizm w stalinowskim wydaniu. Prawo uderzające w prywatną własność i swobodne dysponowanie własnością czyli rzeczą świętą każdego zdrowego systemu społeczno gospodarczego.
- 546 24
-
2020-06-24 08:16
przecież te prawo zostało uchwalone właśnie pod naciskiem ludzi
i artykułów o wyrzucanych bezlitośnie dziadkach i dzieciaczkach. W dodatku niedawno zostało zaostrzone i już za samo utrudnianie korzystania z twojej nieruchomości można trafić za kratki. Dlatego najem jest taki drogi - trzeba wkalkulować ryzyko.
- 41 2
-
2020-06-24 08:33
Prawo jest dobre. (5)
Podpisali zla umowe i teraz placza.
Nieznajomosc prawa szkodzi. Jak sie chce prowadzic biznes (najem jest biznesem) to trzeba sie zorientowac PRZED, a nie dopiero jak jest problem.
Poszliby do tej swojej kancelarii przed to by teraz tego lzawego artykulu nie bylo.- 9 45
-
2020-06-24 08:47
(2)
Kto wynajmuje mieszkanie kobiecie w ciąży,parze bez stałych przychodów?! Ja jak jeszcze wynajmowałam to właścicielka pytała gdzie pracuje,czym się zajmuje i t.p.
- 26 2
-
2020-06-24 11:55
A co masz do kobiet w ciazy? (1)
Jak pracuje to bedzie miala macierzynski.
- 2 13
-
2020-06-24 13:37
To tylko teoria
Jak pójdzie ma macierzynski, to jej nie przedłużą umowy.
A nie bez powodu nie chcą dawać kobietom "w wieku rozrodczym" umów na czas nieokreślony.- 11 1
-
2020-06-24 10:02
czlowieku, w polskim prawie sa zapisy i paragrafy z czasow okupacji niemieckiej i rosyjskiej (1)
a Ty farmazonisz ze prawo jest dobre, dobre chyba dla przestepcow i zlodzieji
- 20 5
-
2020-06-24 18:58
zdradze ci tajemnice konfederacie, w polskim prawie to jeszcze są zapisy z czasów rzymskich!
pójdziesz kiedyś do szkoły, albo na studia to się dowiesz więcej. ciao!
- 2 5
-
2020-06-24 18:29
wynajem
skoro nie mogę napisać co o tym myślę, to nie napiszę nic. Po prostu taka gmina 5cio letnia.
- 0 0
-
2020-06-24 18:33
Gdzie tu masz zdrowy system społeczny i swoją własność
skoro te mieszkania nie sa wasze tylko jechanie na kredyt w banku a najemcy mają wam go spłacać bo bez tego sami nie udźwigniecie tego ciężaru finansowego patrz wzrost kursu franka i lament z wyciąganiem pieniędzy od podatnika
- 3 7
-
2020-06-25 14:40
Szalom !!
- 0 0
-
2023-01-25 10:19
...nie gadaj glupot . Za komuny nie bylo takich jaj. Tak wyglada demokracja, polacy sami chcieli tski ustrój , niestety to
- 2 0
-
2020-06-24 07:08
karina (11)
i wszystko jasne
- 349 12
-
2020-06-24 07:51
Karynka z Sebkiem i małym Brajankiem oraz z mamą Grażynką.
- 62 3
-
2020-06-24 10:36
(1)
hehe czekałem na ten komentarz! :D
- 15 2
-
2020-06-24 11:23
Ciekawe masz życie, jak na takie rzeczy czekasz:)
- 2 10
-
2020-06-24 11:08
Stary coś z Tobą nie tak.
Pewnie jakaś Karinka nie była tobą zainteresowana.
- 5 8
-
2020-06-24 11:34
(5)
Tak już się utarło. Zresztą nikt normalny nie nazywa dziecka Brajan lub Dżesika. A tak na marginesie - ciekawe jak się będą nazywać dzieci Dżesiki i Brajanka? Może Batman i Koka? :D
- 13 0
-
2020-06-24 11:35
Karina to Polskie imie (4)
- 2 4
-
2020-06-24 12:02
(3)
Tak, to prawda tak jak Polskie nazwiska: Muller,Schreiber, Szefernaker. Czysto Polskie z dziada pradziada.
- 5 4
-
2020-06-24 13:48
No jednak polskie. Ale widzisz.
Ryszard np. Jest anglosaskie. Każde imię ma jakieś pochodzenie.
- 1 0
-
2020-06-24 14:37
Antoni to imię pochodzenia łacińskiego (1)
Polskie imiona to Bolesław Mieszko Przemysław Dobromir itp.
- 2 0
-
2020-06-24 19:30
Bogusław, Sędzimir, Zbigniew, Lech, szacowne polskie imiona, odwołują się do Boga, pokoju
- 3 0
-
2020-06-25 15:48
Dałem łapkę w górę ale...
to tak z automatu. Glupie uogólnianie. Co tu imię ma do tego wszystkiego.
- 0 0
-
2020-06-24 07:08
Masakra (3)
- 129 4
-
2020-06-24 08:56
Masakra owszem, ale Właściciele też niezbyt roztropnie podeszli do całej sytuacji. (2)
Jest olbrzymi zasób legalnych środków, którymi można utrudnić życie nieuczciwym lokatorom. Jest jeszcze większy zasób innych kontrowersyjnych, ale nadal cywilizowanych rozwiązań.
Przepraszam Właścicieli, ale patologia wyczuła "frajera". Oni mają do tego wrodzony talent, wyczuli, że "jesteście normalnymi ludźmi, którzy nie bedą robić afery" i lecą w kulki śmiejąc się Wam w twarz.
Piszesz jeszcze, że mijacie się z nimi na osiedlu... Tylko nie zrób czegoś głupiego jak wykonanie osobnikom zdjęcia, które załączysz do ulotek z informacją, że ta osoba nie płaci czynszu w takim a takim mieszkaniu. To byłoby takie dziecinne i nieuprzejme. Z drugiej strony każdy może takie ulotki porozwieszać, nie musi to być właściciel...- 19 0
-
2020-06-24 11:01
alternatywa... (1)
widziałem ogłoszenia Eksmisje i Odzyskiwanie długów - 100% skuteczności.
- 5 0
-
2020-06-24 12:36
tak, a potem bujasz się z jakimiś kryminalistami, którzy z Ciebie ściągają wyimaginowane koszty pseudo eksmisji.
- 3 0
-
2020-06-24 07:11
Szybka zmiana prawa (4)
Na tę chwilę bardzo potrzebna. Najem, jak na zachodzie jest coraz bardziej popularny. Muszą się pojawić nowe regulacje chroniące właścicieli
- 345 5
-
2020-06-24 08:01
(1)
szybka zmiana = zła zmiana
- 8 8
-
2020-06-24 11:52
taaa
nastepna ustawa w nocy, na kolanie podpisywana
- 4 3
-
2020-06-24 11:51
Sa instrumenty, artykul o nich mowi
Tylko trzeba z nich korzystac, a nie plakac nad rozlanym mlekiem.
- 1 5
-
2022-01-08 22:06
Popieram
- 0 0
-
2020-06-24 07:11
"umowa najmu okazjonalnego, jej podpisanie nie jest jednak obowiązkowe" (55)
Podpisanie jakiejkolwiek umowy nie jest obowiązkowe.
- 287 5
-
2020-06-24 07:19
I wcale nie musi oznaczać, że lokatorzy się wyniosą (40)
Ci państwo mają nakaz eksmisji i co? Nic, lokatorzy dalej siedzą w mieszkaniu.
- 62 4
-
2020-06-24 07:58
Bo miasto nie wyznaczyło lokalu tymczasowego. (36)
W najmie okazjonalnie notarialnie poświadczasz że masz dokąd się wyprowadzić w razie czego.Komornik ich pakuje i odstawia na adres w akcie notarialnym. I to zamyka temat.
- 30 6
-
2020-06-24 08:17
no ale jakoś nie zamknęło tematu (3)
- 4 9
-
2020-06-24 08:59
Bo nie podpisali najmu okazjonalnego. Trudności w czytaniu ze zrozumieniem? (2)
- 16 4
-
2020-06-24 17:50
a jak ten adres okaże się zmyślony? (1)
najważniejsze to zawrzyj taką umowę, żeby notariusz zarobił
- 1 1
-
2020-06-24 20:31
To jest to problem nieuczciwego najemcy, a nie twój.
- 4 0
-
2020-06-24 08:22
(1)
Wyznaczyło
- 12 0
-
2020-06-24 09:49
Miasto wyznaczylo lokal zastępczy - czytaj
Wszystko jest spełnione tylko wszedł covid :). Potem jesienią będzie 2-ga fala, potem od listopada do marca "okres ochronny lokatora" (jak łososia na tarle:)) i tak czekaj tatka latka
- 19 0
-
2020-06-24 08:28
Nawet jakby to była prawda, (28)
to takie oświadczenie i tak można w każdej chwili sobie zmienić, więc g... to daje.
Sam wynajmuje swoje mieszkanie i trzeba po prostu wiedzieć, komu się wynajmuje - najlepsi są studenci, bo to ich rodzice płacą i jest ich kilku zazwyczaj. Jak wynajmujesz np. matce z dzieckiem to zaznaczasz pro forma, że do wynajęcia jest pokój a nie całe mieszkanie i że zgadza się na innych lokatorów - wtedy gdy nie płaci możesz jej legalnie dokwaterować tak zwanych czyścicieli.
I ja jeszcze proszę o wgląd w PIT za zeszły rok i wyciąg z rachunku bankowego, żeby wynająć normalnym, pracującym ludziom a nie jakiejś patologii.- 41 5
-
2020-06-24 09:00
(26)
Z ciekawości chciałbym spytać, bo piszesz o wgląd do PIT i wyciąg z rachunku.
Osobiście jestem człowiekiem, który lubi równość w relacjach, także w podpisywaniu umów. Rozumiem, że w/w dokumenty służą uwiarygodnieniu mnie jako osobie, której mógłbyś wynająć mieszkanie. Czy zechciałbyś jednak pokazać swój PIT i dochody? Kwestia jest taka, że w razie gdybyś miał problemy finansowe, komornik może przyjść do mieszkania, które mi wynajmujesz i zabrać MOJE rzeczy. Potem dopiero musżę iść do sądu i walczyć z Tobą w razie takiej sytuacji o odzyskanie pieniędzy za to, co komornik mi zabrał (takie prawo jest uzasadnione pod tym względem, byś nie mógł "schować" swojego dobytku pod przykrywką rzekomo innego właściciela danej rzeczy, co też po części rozumiem).
Jak się zapatrujesz na tę sprawę?- 12 18
-
2020-06-24 09:19
LOL (24)
Nie wynajmuj. Kup mieszkanie. Wynajmujący są ekstra, zero ryzyka, płace nie płacę, zepsuję, nie zepsuję - KTOŚ rozwiąże problem. Wynajmujesz lokal bo nie stać cię na własne? To zawsze jesteś na stratnej pozycji i nie masz prawa się równać z właścicielem lokalu bo to nie ty masz zasoby którymi dysponujesz. Nie robisz łaski nikomu, że płacisz za swoje zobowiązania. Płacisz bo je masz. To jest biznes, nie dobroczynność.
- 26 4
-
2020-06-24 09:22
(23)
Dlaczego jedna strona może być zabezpieczona, a druga nie? Tak samo jak on(a) nie musi mi udostępniać mieszkania na wynajem, tak samo ja nie muszę korzystać z jego (jej) usług.
- 6 12
-
2020-06-24 09:28
ale gdzieś mieszkać byś chciał, prawda? (22)
więc albo kup sobie swoje, albo zgadzaj się na warunki wynajmującego
- 21 4
-
2020-06-24 09:32
(21)
Tak, ale po prostu albo zostanę w dotychczasowo wynajmowanym mieszkaniu, albo pójdę gdzie indziej. To nie jest sytuacja "tylko ja mam, a Ty musisz wziąć, bo nie masz innego wyjśćia".
- 2 15
-
2020-06-24 09:40
LOL2 (16)
Prawo popytu i podaży. Masz wybór, ale chciałabym zobaczyć właściciela mieszkania, który tłumaczy się wynajmującemu skąd ma pieniądze, ile zarabia, aby ktoś nie zabrał jego pralki za 200 PLN. To jest ośmieszające. Życzę powodzenia każdemu wynajmującemu Tobie lokum, bo już wiadomo, że szukasz jelenia.
- 17 4
-
2020-06-24 09:51
"aby ktoś nie zabrał jego pralki za 200 PLN. "
To nie musi być pralka, to może być drogi sprzęt elektroniczny, który jest wykorzystywany hobbystycznie i/lub w związku z pracą. NIe wszyscy do mieszkania wnoszą jedynie zdjęcia i krzyż nad drzwi. Gorzej, jeśli masz ważne rzeczy do pracy na komputerze i komornik CI to zajmie....- 1 14
-
2020-06-24 09:56
(3)
"Życzę powodzenia każdemu wynajmującemu Tobie lokum, bo już wiadomo, że szukasz jelenia."
Szuka jelenia, bo chce po prostu PIT-a, gdy sam musi go pokazac?- 2 11
-
2020-06-24 10:05
(2)
Według mnie owszem. Z problematycznymi ludźmi nie robi się biznesu. Nie zatrudnia ich, niechętnie z nimi współpracuje. Wiesz dlaczego? Bo nie znają swojego miejsca.
- 15 1
-
2020-06-24 10:10
Nie karmić trolla! (1)
Nie znaja swojego miejsca... masz tupet xD
- 3 6
-
2020-06-24 10:19
Zawsze jest tak, że decyduje ten kto ma pieniądze. zawsze. dziwi cię to? Ile masz lat? Tak było jest i będzie. Nie masz mieszkania, nie stać Cię na nie, nie Twoja wina prawda, życie jest niesprawiedliwe, ale nie myśl, że to TY jako potencjalny lokator jesteś tym co trzyma kasę...
- 12 2
-
2020-06-24 09:58
(10)
Mam wrażenie, że przybija się tu duża roszczeniowość. 'Ja mam chatę, więc ja rządzę, a ty o nic nie pytaj'.
- 1 16
-
2020-06-24 10:04
Przecież to jego mieszkanie (8)
tobie je tylko może, ale nie musi, wynająć.
Jak ci nie pasują takie warunki to szukaj kogoś innego.
Ale gdzieś będziesz musiał mieszkać.
A mieszkanie może stać puste.- 18 1
-
2020-06-24 10:07
(6)
"przecież to jego mieszkanie"
Jego mieszkanie, ale Ty możesz być stratny na tym, jeśli komornik tam wejdzie i tylko o tym ta dyskusja. Chodzi w niej tylko o to, że chcąc nie być oszukany sam nie daje dowodów na to, że nie będzie oszukiwać. Tylko i aż tyle.- 1 11
-
2020-06-24 10:17
Ale i tak nie masz pozycji
do wychodzenia z jakimikolwiek oczekiwaniami.
Jak ci nie pasuje, to szukaj innego właściciela, który zechce sie przed tobą otworzyć i pokazać ci skąd i ile ma pieniędzy.
Powodzenia:)- 15 2
-
2020-06-24 10:24
(4)
Ubezpiecz sprzęt. Ponieś koszt, jego zabezpieczenia jeżeli jest podstawą Twojego bytu. Nie przerzucaj odpowiedzialności, za zdarzenia losowe na kogoś innego. Sprzęt mogą ci ukraść, to będzie wina wynajmującego, że go nie zabezpieczyłaś? A jeżeli komornik zajął sprzęt, to miej pretensje do Państwa, że działa w tak bandycki sposób, że zajmuje cudze mienie. WTF?
- 7 3
-
2020-06-24 10:30
(3)
"Nie przerzucaj odpowiedzialności, za zdarzenia losowe na kogoś innego."
Przecież tu właśnie jest wina właściciela mieszkania, że ON jest zadłużony, a przychodzi komornik zając TWOJE rzeczy. Pretensje mogę mieć do państwa, ale co z tego, skoro muszę się sądzić i tak z właścicielem lokum i nie wiadomo czy odzyskam pieniądze, czas, że o nerwach nie wspomnę?- 1 11
-
2020-06-24 10:41
(2)
Ok, rozumiem Twoje trudne położenia, natomiast w jaki sposób z PIT-a dowiesz, się o zadłużeniu właściciela lokum? Serio, może jest coś o czym nie wiem, PIT może być mglistą informacją, że posiadasz jakikolwiek przychód, że zarabiasz, ale nic nie mówi o nakazach sądowych czy decyzjach komorniczych... Jakkolwiek sympatyzuję, to spotkała cię bardzo przykra sytuacja losowa, ktoś Cię okradł, tylko kto? Zastanów się... bywa.
- 9 0
-
2020-06-24 10:52
(1)
Nie chce Wam burzyc dyskusji, ale posiadanie udokumentowanych dochodow nie swiadczy o tym, ze bedzie sie placic ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- 4 0
-
2020-06-24 10:59
Święta prawda. Ale o ile w jednym przypadku, ma to jakieś mgliste podstawy o tyle w drugą? Śmiechłam. LOL
- 2 0
-
2020-06-25 01:55
A skad wiesz ze jego? Moze tez je wynajmuje od kogos. Lub komus nie placi za nie .
- 0 0
-
2020-06-24 10:53
A przez Ciebie nie? Daj pojeżdżę Twoim autem, albo wypiorę sobie u Ciebie ciuchy ok? Bądźmy ostrożnie sceptyczni. Rozumiem, że swoim mieniem rozporządzasz bez zastrzeżeń?
- 0 0
-
2020-06-24 09:46
(2)
Serio mam wrażenie, że ludzie żyją w jakiejś bańce pt.: "płacę, znaczy problemy znikają, i mnie to nie dotyczy, ktoś za mnie załatwi i pokaże paluszkiem jak żyć, ja nic nie muszę - przecież zapłaciłam."
Wynajmujący w momencie jak już cie wprowadził do mieszkania jest stratny, o zapaskudzone ściany i rozwaloną podłogę która po sobie zostawisz. Co byś jeszcze chciał/a?- 6 2
-
2020-06-24 10:02
(1)
"Wynajmujący w momencie jak już cie wprowadził do mieszkania jest stratny, o zapaskudzone ściany i rozwaloną podłogę która po sobie zostawisz."
Przecież naprawia to z kaucji, a jeśli nie starcza, to dogadują się. Rozumiem, ze jest może pojawić się sytuacja, w której ktoś rozwali całe mieszkanie i ucieka od odpowiedzialności, ale nie o tym teraz mówimy w tym wątku (choć temat na stronie dotyczy akurat takiej patologii).- 1 6
-
2020-06-24 10:12
Patologii? Myślisz, że to są jakieś "przypadki"? Zapewniam cię, że z pozoru najczystsza osoba, zostawi po sobie taki syf, że się zr***asz. Zasada powinna być jedna: Oddajesz mieszkanie w takim stanie, w jakim je zastałeś kropka. I to TY masz obowiązek je doprowadzić do takiego stanu! Nie właściciel lokum - zadłuż się, jak cie nie stać na remont, a potem spłać z "kaucji". Tak byłoby fair. Ale tak nie jest, bo nie ma żadnego poszanowania własności w tym kraju. Wtedy wszyscy ponosimy takie samo ryzyko, i sznaujemy się jako strony umowy.
- 13 0
-
2020-06-24 10:31
"ale po prostu albo zostanę w dotychczasowo wynajmowanym mieszkaniu"...o ile właściciel mieszkania które dotychczas wynajmujesz, nie ma jeszcze sprecyzowanych planów np. sprzedaży mienia. LOL, ty tak na życie stosujesz zasadę, teraz płacę, wynajmuję nikt się nie czepia, jest fajnie, to znaczy "moje"? I sobie rozporządzam, dzisiaj tu, jutro tam. Poczekaj jak jutro będzie dzisiaj i z nożem na gardle szukaj właściciela co się będzie tłumaczył przed Tobą. To nie jest dobre miejsce na wejście do negocjacji.
- 1 2
-
2020-06-24 10:22
Ja ze swojej strony udowadniam,
że jestem właścicielem mieszkania i mam pełne prawo nim rozporządzać. Poza tym te dokumenty chce mieć tylko i wyłącznie do wglądu - nigdzie ich nie przechowuję ani nie wymieniam w żadnej umowie. W dodatku jak nie pasują warunki, to zawsze ktoś może sobie wybrać inne mieszkanie a ja innego lokatora. I polecam wszystkim radzić sobie samemu, bo wiem z doświadczenia, że na pomoc państwa nie ma za bardzo co liczyć.
- 12 0
-
2020-06-24 20:33
Nie, nie można. Równałoby się to rozwiązaniem umowy i natychmiastową wyprowadzką. Najem okazjonalny to bardzo dobra forma najmu. Obecnie masa ludzi ma swoje (ekhm, banku) mieszkania na wynajem i niestety nie potrafią normalnej umowy napisać tak by ich majątek był chroniony.
- 0 0
-
2020-06-24 11:38
no i co z tego?
wlasciciel lokalu dzien po stwierdza, ze jednak nie przyjmuje takich osob, albo w ogole lokal nie istnieje, albo zostaje sprzedany. komornik nic nie zrobi.
- 2 0
-
2020-06-24 17:46
Szczerzę to nic nie rozumiem z tej sytuacji, jakaś dęta blaszana ta sprawa (2)
przecież za niepłacenie czynszu zgodnie z terminami w kodeksie cywilnym wypowiadasz umowę i najemca w tym momencie przestaje być najemcą, a jak dalej odmawia wyjścia to on narusza mir i jest zwykłym intruzem w twoim mieszkaniu.
- 4 0
-
2020-06-25 00:57
(1)
Masz rację, ale nie do końca. Tu jest Polska. Chyba piszesz z innego kraju.
- 7 0
-
2020-06-25 01:52
Z Zanzibaru
- 0 0
-
2020-06-24 08:19
To jest mit, że umowa najmu okazjonalnego chroni właściciela (6)
przecież żeby kogoś wyrzucić, trzeba każdą umowę najpierw wypowiedzieć a skoro ona już nie obowiązuje to jakim cudem ma kogoś chronić?
Przecież ludzie siedzą na d... nawet z prawomocnymi wyrokami eksmisji! A siedzą, bo nie ma lokali, do których można by ich eksmitować, więc wynajęty za twoje pieniądze komornik sprawę umarza bo egzekucja bezskuteczna.- 25 3
-
2020-06-24 08:42
(5)
W umowie najmu okazjonalnego Wyraźnie się zaznacza lokal ,w którym mogą zamieszkać Lokatorzy .I to właśnie jest kruczek prawny , dający przewagę dla właściciela ,który nie jest zobligowany do szukania mieszkania zastępczego dla intruzów .
- 14 2
-
2020-06-24 10:31
(2)
Tak, ale wtedy potrzebujesz jeszcze właściciela lokalu zastępczego do podpisania tego w obecności notariusza, bo samo oświadczenie wynajmującego że go matka wpuści jest bezużyteczne.
- 11 0
-
2020-06-24 18:02
(1)
tą umowę okazjonalną reklamują w komentarzach notariusze bo zarobią na frajerach a ta umowa jest tyle warta co i zwykła. Ostatnio był artykuł o poszukiwaniach gościa co sprzedał nieswoje mieszkanie, notariusz przyklepał i prawowity właściciel nic nie może zrobić. Także idźcie do notariusza, wybulcie kupę siana a jak będzie problem to i tak radźcie sobie sami i ganiajcie 5 czy 10 lat po sądach.
- 5 0
-
2020-06-25 00:59
A adres lokalu może okazać się adresem urzędu pocztowego lub przychodni.
- 1 0
-
2020-06-24 11:41
a jezeli w trakcie wynajmu (1)
gosc, ktory zadeklarowal, ze ich przyjmie stwierdz, ze jednak juz ich nie przyjmie? albo sprzedaje ten lokal i sie ulatnia? albo lokal nigdy nie byl jego.
- 3 0
-
2020-06-24 18:03
otóż to
ale notariusza to nie obchodzi bo już wziął kaskę za umowę i gitara
- 1 0
-
2020-06-24 08:40
oczywiście..jest dobrowolne..po to są umowy aby nikt nie robił tego z obowiązku a poświadczał zgodę warunków umowy :)
- 1 0
-
2020-06-24 09:05
Nikt ci nie każe niczego podpisywać, ale zdaje się chciałeś wynająć to mieszkanie?
- 5 0
-
2020-06-24 09:50
tak to prawda
jeśli wynajmujący odmawia podpisania to pognać go .....
- 2 0
-
2020-06-24 12:44
Mylisz się. Przy wynamie obowiązkowe, jak płacenie podatków za wynajem jak i meldunek tymczasowy
- 0 1
-
2020-06-24 15:53
Jak nie podpisze to wypad proste. Nie wynajmuje sie takim mieszkania
- 3 0
-
2020-06-25 01:50
Nawet aktu zgonu przez zmarłego
- 0 0
-
2020-06-25 21:10
Nie podpisuje nie wynajmuje - proste!!! 8P
- 0 0
-
2020-06-24 07:12
(20)
Upublicznic ich i jej matkę to od razu się wyniosą, do tvn uwaga napisz
- 471 13
-
2020-06-24 07:23
Najlepsze wyjście (15)
Jak masz zaufane osoby zamelduje je w tym mieszkaniu i podpisz z nimi lipna umowę wynajmu i niech się wprowadzają . Patologia musi ich wpuścić nawet jak patologia będzie dzwonić na policję że ktoś ich nachodzi to będą musieli i umożliwić mieszkanie nowo zameldowanym .ci twoi niech zamontują kamery i zaczną transmisję na żywo na YouTube,gwarantuje że po 2 dniach ich nie będzie już w mieszkaniu.
- 91 3
-
2020-06-24 08:03
to sa jaja, że prawo chroni patologię (2)
nawet ukraińcom wynająć - od razu 5 osobom, żeby zrobił się tłok, w zamian obiecać, że gdy tamci się wyniosą, będą mogli mieszkać 3 miesiące gratis - taki układ przyjąć, bo tu widać nie da się zgodnie z prawem, które działa na korzyść bezwzględnych oszustów; wszystkie telewizje kolejno angażować w temat, bez nagłaśniania nikt się za to nie weźmie, a jak patolę uda się wyprowadzić w końcu, to poszuka sobie innej ofiary - niech dowie się o tym z mediów jak największa ilość ludzi!
- 58 0
-
2020-06-24 10:54
Właśnie taką w tej chwili mamy sytuację w Polsce. Jest na to odgórne przyzwolenie.
Patologia ma się lepiej niż ciężko i uczciwie pracujący ludzie. Nie widzicie tego? W imię czego tak się dzieje? W imię pozyskania elektoratu pewnej partii! Tragedia.
- 41 3
-
2020-06-24 12:48
chwileczke:
a pani odnajmujaca mieszkanie, to umowe podpisala z najemcami ? czy tylko na zysk z odnajmowania liczyla ? prosze zapoznac sie z prawem co do odnajmowania innym swojego mieszkania - tam wszystko dokladnie napisane
przeczytajcie i zastanowcie zanim cos zaczniecie komentowac- 1 34
-
2020-06-24 08:44
Dziecko idź do szkoły i nie pisz Głupot !
- 0 11
-
2020-06-24 08:53
(10)
Przecież właścicielka sama w artykule wspomniała,żeby jej nie dawać takich rad z dokwaterowaniem bo tam jest 2,5 letnie dziecko.Ciekawe dlaczego babcia i rodzice dziecka się nad nim nie litują.Właścicielka mieszkania niech w takim razie jęczy i płacze dalej.
- 37 5
-
2020-06-24 09:00
I co z tego, że 2.5 letnie dziecko? Ktoś ma je bić? (6)
Przyjdą nowi sąsiedzi i mogą sobie tam po prostu siedzieć.
- 55 0
-
2020-06-24 09:08
(3)
Dokładnie, akurat używanie argumentu "bo tam jest 2,5 letnie dziecko" jest całkowicie dla mnie niezrozumiałe, to nie właścicielka jest matką tego dziecka i nie powinna się nim przejmować w tym przypadku tylko wprowadzić tam paru znajomych, najlepiej takich co zaczęliby swój pobyt od remontu mieszkania (zdemontażem elektryki łącznie).
- 52 1
-
2020-06-24 09:53
Żeby uzasadnić demontaż elektryki, gazu i wody (2)
najlepiej jest zameldować amiszów.
Tylko ciężko takich znaleźć w Polsce- 17 0
-
2020-06-24 12:06
(1)
Wody nie da rady.Gaz prąd możesz ale wody nie.
- 0 0
-
2020-06-25 01:04
"Fajna rada, ale czy można prawnie dokwaterować kogoś do już wynajętego mieszkania? Nie, że wam się wydaje? Jakie są podstawy prawne?
- 0 0
-
2020-06-24 12:06
siedzieć, palić fajki, pić alkohol, puszczac gazy, głosno gladac TV (1)
i zaraz się pijawka wyprowadzi
- 4 0
-
2020-06-24 15:40
plus imprezy z dodatkowymi goścmi, zakrapiane alko
- 3 0
-
2020-06-24 09:10
bob (2)
A dlaczego właścicielka mieszkania ma przejmować się tym, że tam jest małe dziecko?
- 43 1
-
2020-06-24 12:04
No wlasnie (1)
Skoro nie chce takich rad, to po co płacze? Niech dalej łoży na nierobów. Inaczej się nie da. I czy pójdzie siedzieć? Co najwyżej zawiasy. Od 2018 straciła pewnie koło 30tys. Kolejny rok leci. Niech grzywna wyniesie 5 tys. W pol roku się zwróci. Żadnej litości, wjazd na chatę pod nieobecność, wymiana zamków, gruby remont z wymiana okien, rzeczy na korytarz i do widzenia...
- 13 1
-
2020-06-25 01:08
Wymontować drzwi i tak zostawić. A później oskarżyć najemcę, że nie zgłosił wynajmującemu kradzieży.
- 3 0
-
2020-06-24 07:55
Może.. (1)
to sama matka z córką z promilami?
- 7 0
-
2020-06-24 10:37
Tamte były z Ełku
- 5 0
-
2020-06-24 09:48
TVN to przecież stanie po stronie prześladowanej madki (1)
Było przecież niedawno. Zdaje się w Poznaniu.
- 20 5
-
2020-06-24 10:22
a inne stacje to lepsze?...
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.