Czy¿by koniec ery szeryfów? Jazda na suwak ju¿ obowi±zuje!
Jazda na suwak, czyli obowiązek naprzemiennego redukowania ruchu z dwóch lub więcej pasów w jeden, obowiązuje od 3 grudnia. Czy przepis ten pomoże usunąć z dróg patologię w postaci samozwańczych szeryfów?
Dokładnie nie wiemy skąd wziął się w Polsce samozwańczy ruch drogowych szeryfów, ale mamy wrażenie że jest on nie tylko ogólnopolski, ale także dobrze zorganizowany. Właściwie wszędzie tam, gdzie dwa pasy redukują się do jednego, można znaleźć szeryfa, który za punkt honoru stawia sobie stworzenie kilometrowego korka, choć, gdyby nie on, najczęściej spokojnie można by zatoru uniknąć.
Co ciekawe, ci sami szeryfowie, poza ojczyzną starannie ukrywają swoją przynależność do wspomnianej grupy, grzecznie posuwając się do przodu swoim pasem.
3 grudnia zaczęły obowiązywać w Polsce przepisy, w myśl których jazda na suwak staje się obowiązkiem, to znaczy kierowca jadący pasem, nazwijmy go "głównym", ma obowiązek wpuszczenia kierującego, który zamierza wjechać na ten "główny" pas, bo ten, którym jedzie kończy się. Pytanie tylko czy kierowcy będą stosować się do tej zasady.
Bo przecież tamowanie ruchu jest w Polsce niezgodne z prawem od lat, jest to wykroczenie, za które grozi mandat, a mimo tego cały czas trafiają się kierowcy, którzy z rozmysłem blokują lewy (lub prawy) pas ruchu, aby wszystkim było źle. Policja reaguje na takie występki sporadycznie. Jaką możemy mieć gwarancję, że na niezastosowanie się do suwaka ktokolwiek poniesie karę?
Raczej żadnej niestety, w każdym razie suwak obowiązuje od wtorku - pamiętajcie o tym podczas podróży po Polsce, wszystkim będzie wygodniej, a ruch stanie się płynniejszy.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeA najlepsze jest to ¿e jak pyta³em niebieskich podczas kontroli czy to obowi±zuje ze znakami jazdy na suwak czy w ka¿dym przypadku zwê¿ania pasa to nie byli w stanie odpowiedzieæ. Wed³ug mnie ...
OdpowiedzTak jak sam na pocz±tku napisa³e¶ jazda na suwak dotyczy zwê¿ania siê drogi. Nijak siê ma do w³±czania siê do ruchu na autostradach czy ekspresówkach. To s± dwie ró¿ne rzeczy. Choæ jak kto¶ tu ju¿ przyzna³, nie znaki, ale kampania informacyjna powinna byæ koniecznie. Na popierdó³ki i propagandê kasê maj± na rzeczy wa¿ne sk±pi±.
OdpowiedzPieni±dze na g³upie reklamy zawsze siê znajd±. Ale ¿eby wykonaæ kampaniê informuj±ca kierowców to ju¿ pañstwo nie chce inwestowaæ. Lepiej pó¼niej stan±æ gdzie¶ na zakrêcie i naiwne owieczki ...
OdpowiedzDoda³by tag "Jaki dzban" ;) A motocyklista z filmu serio dobr± robotê robi.
Odpowiedz