Reklama

A jednak. Pociągi Warszawa - Poznań po 6 latach modernizacji za 2 miliardy będą pokonywać trasę dłużej niż przed inwestycją!

Zdjęcie ilustracyjne | fot. PKP PLK
Zdjęcie ilustracyjne | fot. PKP PLK

Tak wynika z nowego rozkładu jazdy.

Już w połowie kwietnia branżowy portal rynek-kolejowy.pl opisał odpowiedź na interpelację posła Adama Szłapki w sprawie opóźnionych prac na trasie kolejowej E20, a więc Poznań - Warszawa. Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel odpowiedział, że większość prac już wykonano, a wykonawca musi jeszcze ukończyć prace na LCS Kutno. Całość, na odcinku od Sochaczewa do Swarzędza, ma się zakończyć do końca bieżącego roku.

Wyjątkowy tydzień w Koris- Technics Days - Dla każdego kto odwiedzi nasz salon w czasie Technics Days - upominek niespodzianka!
REKLAMA

Jak wówczas pisaliśmy, obecnie zaledwie kilka pociągów pokonuje dystans Poznań - Warszawa w mniej niż 3 godziny. Sytuacja miała się zmienić w czerwcu, przy okazji korekty rozkładu jazdy. Zapowiadano, że wówczas najszybszy pociąg pokona dystans między miastami w 2 godziny i 32 minuty. Po zakończeniu całej inwestycji, a więc pod koniec roku, pociągi ekspresowe miałyby jechać pomiędzy Poznaniem i Warszawa 2 godziny i 24 minuty.

Jak ustaliła Gazeta Wyborcza, zapowiedzi nie zostaną zrealizowane. Znany jest już rozkład jazdy pociągów po czerwcowej korekcie. Wynika z niego, że najszybszy pociąg od 11 czerwca pokona trasę Warszawa - Poznań w... 2 godziny 52 minuty, a więc o trzy minuty szybciej niż obecnie!

Jak przypominał w kwietniu rynek-kolejowy.pl, w 2016 roku najszybszy pociąg między Poznaniem i Warszawą jechał w 2 godziny i 25 minut!

Zgodnie z planem inwestycja miała trwać 2,5 roku, a trwa już 6 lat. Pochłonie 2,3 miliarda złotych. W odpowiedzi na interpelację Adama Szłapki wiceminister infrastruktury podkreślił, że pociągi być może za jakiś czas pojadą szybciej. Na trasie trwają bowiem prace na innych odcinkach - Łowicz - Ożarów Mazowiecki oraz na stacji Warszawa Zachodnia. Gdy wszystkie się zakończą, jest szansa na przyspieszenie. Dodał też, że głównym celem inwestycji była poprawa przepustowości i remont peronów, a nie skrócenie czasu przejazdu pociągów.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

18℃
12℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
31 km
Stan powietrza
PM2.5
10.24 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro