w

Dacia kpi z BMW i subskrypcji na podgrzewane fotele. Będzie oferowała limitowane termofory

Termofory Dacii
Dacia kpi z BMW i subskrypcji na podgrzewane fotele. Będzie oferowała limitowane termofory

Nie jest tajemnicą, że niektórzy producenci coraz śmielej wchodzą w świat subskrypcji. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, jak to ma wyglądać.

Wyobraź sobie, że posiadasz samochód wyposażony w jakąś opcję. Po upływie danego okresu ma ona przestać działać. Nie z powodu zepsucia, tylko wygaśnięcia subskrypcji. Jeżeli ponownie wykupisz ją u producenta, rozwiązanie znowu zacznie funkcjonować.

Krótko mówiąc, musisz wielorazowo kupować wyposażenie swojego auta, a nie wtedy, gdy nabywasz pierwotnie ten produkt. Wydaje się to mało uczciwe. Skoro jestem czegoś właścicielem, to dlaczego ktoś ma mieć na to wpływ i wymagać ode mnie dodatkowej zapłaty?

Na tej podstawie można wywnioskować, że jednak nie jesteś właścicielem danej opcji, tylko osobą, która ją wypożycza na dany okres. Brzmi to absurdalnie. Niektórzy twierdzą, że jest już tak od lat i podają za przykład systemy nawigacyjne. Różnica polega jednak na samej funkcji.

 

Wspomniane podgrzewane fotele nie wymagają ani korzystania ze skomplikowanych systemów, ani pobierania sygnału z satelity, ani jakichkolwiek aktualizacji. Dotyczy to jednak znacznie szerszej grupy elementów wyposażenia.

Wśród producentów stosujących takie „strategie biznesowe” jest BMW, czego przykładem jest rynek koreański (i nie tylko). Dacia postanowiła zakpić z bawarskiej firmy i zaoferowała „Heated Seat Saviors”. Pod tym eleganckim określeniem kryją się po prostu termofory zalewane wrzątkiem.

Dacia kpi z BMW i subskrypcji na podgrzewane fotele
Właściciel Dacii będzie mógł podarować termofor koledze, w którego BMW wygaśnie subskrypcja na podgrzewane fotele

Tym sposobem pokazuje, że charakteryzuje się prostotą i nie zamierza nabijać klientów w butelkę. Oddział w Wielkiej Brytanii poinformował także o tym, że samochody przez niego oferowane posiadają podgrzewane przednie siedzenia w standardzie – i bez subskrypcji.

„Podgrzewane fotele Saviors są trochę zabawne, ale podkreślają kierunek, w jakim zmierza branża w zakresie dostępu do funkcji na zasadzie subskrypcji. Proszenie kogoś o dodatkową opłatę za aktywację fabrycznie montowanego wyposażenia z pewnością nie jest zabawne” – stwierdził Luke Broad, dyrektor Dacii w Wielkiej Brytanii.

Termofory są limitowane, podobnie jak czas „wynajmu” wyposażenia u znamienitych producentów. Klienci muszą się spieszyć, jeżeli chcą mieć takie unikaty w swoim wyposażeniu. Wydaje się, że ich użytkowanie będzie miało miejsce w domu, pod kołdrą – aby nagrzać łóżko w zimowe dni. Chyba, że postanowią przekazać je jako prezent posiadaczom BMW z podgrzewanymi fotelami objętymi wygaśniętą subskrypcją. Wtedy pewnie trafią do samochodu klasy premium.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

15 komentarzy

Dodaj odpowiedź
  1. wszystko co nowe to szokuje i dziwi, ZWŁASZCZA biednych Polaków, dla których auto to przedłużenie męskości, koniecznie duży, używany, niemiecki diesel coś jak BMW serii 5 Avant, w TDiku. Idą nowe czasy, gdzie auta będą na abonament, nie będą Polacy jeździć wysłużonymi kopciuchami tylko za użytkowanie pojazdu będą płacić abonament zależny od poziomu wyposażenia. opłacisz co potrzebujesz i jeździsz. BMW to wizjoner, Polacy jak zwykle widzą narzędzie szatana. ech, 2023 rok a tu ciągle konopielka.

    • Czyli jak za pół roku kupisz telewizor. Ale możliwość korzystania z pilota będziesz miał w abonamencie to też będzie ok? Czy będziesz radośnie skakał do telewizora 5 metrów żeby zmienić kanał bo akurat 30 min blok reklam będzie?

    • Odpowiedź czlowieka ktory lubi być wydy….ny.
      -Dlaczego to jest takie drogie ?
      – Proszę szanownego klienta to jest drogie „bo tak” i ma znaczek ….
      -no dobra przekonal mnie Pan 🙂
      od 30 lat jexdzilem mercami zaczynajac od nowego 124 coupe przez e i s klase od mniejwoecej 2010 przestalem je kupowac bo to żenada żeby auto za 500k trzeszczało jak tapczan po dotkniexiu deski rodzielczej , i zeby nie bylo ze jestem stronniczy to samo jest w bmw audi maseratti ale za to bedziesz mial kryształową dźwignię wybieraka skrzyni i ciotowate swiatelka w środku. Niestety calej masie ludzi biednych którzy się zapożyczają. na wymarzone auto z odpowiednim znaczkiem na masce to nie przeszkadza . Niestety wszyscy uwazają że ich stać a prawda jest taka ze stac Cię na cos co kupujesz za gotowke i nie martwisz sie spalaniem czy kosztami serwisu , jesli robisz inaczej to zwyczajnie jestes pozorantem , przykre ale prawdziwe

  2. „Heated Seat Saviors” to nie „Podgrzewane fotele Saviors” dosłownie to „zbawiciele podgrzewanych siedzeń”, ale można się pokusić na „wybawiciel podgrzewanych siedzeń” albo „podgrzewany wybawiciel siedzenia”, ale co ja wymagam, lepiej bezmyślnie wkleić z translatora google

  3. Przecież coraz otwarciej mówi się o zaprzestaniu posiadania samochodów na rzecz wynajmu długoterminowego. Nie będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy, a to są właśnie do tego przymiarki.

  4. Wszelkie działania ograniczające moje prawa do nabytego dobra fizycznego są sensu stricte ograniczeniem mojej wolności osobistej i powinny być zakazane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polestar 2 2024

Polestar 2 po aktualizacji (2024). Wygląda tak samo, ale ma więcej mocy i zasięgu

Nowe BMW M3 CS

BMW M3 CS 2024 bez tajemnic. Setkę rozmienia w 3,2 sekundy