- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (377 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (224 opinie)
- 3 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (81 opinii)
- 4 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (294 opinie)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (163 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (55 opinii)
Zaskakujące ustalenia ws. hiszpańskich nurków. "Za szybko ich wypuszczono"
Łódź Hiszpanów nadal nie została odebrana z przystani w Górkach Zachodnich. Nurkowie zabrali m.in. podwodny dron.
Nie milkną echa sprawy trzech Hiszpanów, którzy nurkowali w okolicy Górek Zachodnich i których musiały ratować polskie służby. Jak ustaliliśmy, ich łódź nie była nigdzie zarejestrowana i nie posiadała żadnych oznaczeń. W notatce policyjnej zapisano nieaktywne numery telefonów do załogi, a dwie z trzech osób prawdopodobnie opuściły już kraj.
- Akcja ratowania nurków z Hiszpanii na motorówce
- "Szukanie bursztynu? Mało wiarygodne alibi"
- Niezarejestrowana łódź i działania przy infrastrukturze krytycznej
- Kim są Hiszpanie z łódki? Nieaktywne numery telefonów
- Bierność służb ws. nurków z Hiszpanii
Akcja ratowania nurków z Hiszpanii na motorówce
Przypomnijmy: w niedzielę, tuż przed godz. 2 w nocy, inspektorzy operacyjni z Morskiego Ratowniczego Centrum Koordynacyjnego w Gdyni odebrali zgłoszenie od Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku o tonącej jednostce w rejonie ujścia Wisły Śmiałej.
Po ponad godzinie ratownikom z Brzegowej Stacji Ratowniczej w Świbnie udało się odnaleźć jednostkę w niebezpieczeństwie. Znajdowała się ona ok. 2,7 mil morskich (ok. 5 km) na północ od Górek Zachodnich, na jej pokładzie znajdowało się trzech obywateli Hiszpanii, którzy od co najmniej sześciu godzin nurkowali w tym rejonie.
Ostatecznie okazało się, że łódź nie tonęła, ale miała awarię układu sterowania. Hiszpanie wraz z łodzią zostali przetransportowani do portu w Górkach Zachodnich.
Szkoły nurkowania w Trójmieście
Policjanci, którzy zajmowali się sprawą, ustalili, że:
- łódź nie była wyposażona w podstawowe elementy gwarantujące bezpieczeństwo, m.in. w oświetlenie nawigacyjne, środki łączności oraz w środki ratunkowe.
- Załoga łodzi m.in. nie miała uprawnień do prowadzenia tej jednostki oraz nie uzyskała zgody na nurkowanie.
Policjanci w związku z tym zdarzeniem sporządzili dokumentację, która została przekazana do Kapitanatu Portu Gdańsk.
W sprawie pojawia się jednak coraz więcej wątpliwości. Mężczyźni mieli bowiem powiedzieć, że wypłynęli w morze, bo poszukiwali bursztynu. Sęk w tym, że zdaniem ekspertów taka "eskapada" jest miało wiarygodna.
"Szukanie bursztynu? Mało wiarygodne alibi"
- Bursztyn w morzu w strefie brzegowej bardzo szybko ulega zasypaniu piaskiem w ripplemarkach [charakterystycznych "zmarszczkach" na piasku - dop. red.]. Nawet po refulacjach po kilkudziesięciu godzinach nie zobaczysz pod wodą ani kawałka. Luźno przemieszczający się po dnie bursztyn nawet w pobliżu zrzutu osadów dennych przy robotach DCT to krótkotrwała megarzadkość - i z takim sprzętem bursztynu nie znajdziesz. Trzeba mocnego prądu, sztormu oraz wiatru kontrującego, aby trochę na chwilę wyrzuciło na brzeg czy popływało w strefie brzegowej. Czekamy na dalsze propozycje od chłopaków, niestety bursztyn to niezbyt udane alibi - napisał w komentarzu do naszego artykułu hydrolog Michał Przybylski.
Wątpliwości ma również Cezary Przepiórka, zastępca kapitana Portu Gdańsk. Nasz rozmówca zwraca uwagę, że akcja ratunkowa działa się w pobliżu Portu Północnego, nieopodal infrastruktury krytycznej.
- Policjanci nie widzieli w tym nic podejrzanego i nie drążyli sprawy. Hiszpanie zostali puszczeni, nie zostali zatrzymani w celu identyfikacji, dalszych wyjaśnień, dlaczego mieli pojazd - prawdopodobnie drona podwodnego - na łódce, co tam robili. Sporządzono tylko notatkę - mówi Cezary Przepiórka.
Niezarejestrowana łódź i działania przy infrastrukturze krytycznej
Nasz rozmówca zwraca uwagę, że w okolicy znajduje się infrastruktura krytyczna, m.in. Naftoport wykonujący przeładunki z tankowców ropy naftowej i produktów naftowych w Porcie Gdańsk, dla którego wcześniej ogłoszono drugi stopień alarmowy (tzn. bravo).
Wyskoczył spod podwozia niemieckiego TIR-a na estakadzie Kwiatkowskiego
- To teren portowy, a sytuację polityczną mamy napiętą - podkreśla.
To jednak nie wszystko. Kolejnym elementem budzącym wątpliwości w sprawie i przemawiającym za dogłębnym jej zbadaniem jest łódź, jaką poruszali się Hiszpanie.
Niewielka jednostka nie była zarejestrowana - poza brakiem dokumentu rejestracyjnego łódź nie miała żadnych oznaczeń na burcie. Mimo braków w wyposażeniu załoga posiadała drogi sprzęt do nurkowania - w tym najprawdopodobniej skuter podwodny.
Zasięg podobnych urządzeń (w wersjach profesjonalnych) to nawet 50 km. Pod wodą porusza się z prędkością 18 km/h, na wodzie 20 km/h, a jego wartość w najtańszej wersji to ok. 10 tys. dolarów. Zakupem takiego sprzętu interesowały się służby specjalne, również rosyjskie.
Niewielka motorówka, z której korzystali Hiszpanie, wciąż cumuje na przystani w Górkach Zachodnich. Nurkowie zabrali natomiast znacznie cenniejszy sprzęt, m.in. drona wspomagającego poruszanie się pod wodą.
Kim są Hiszpanie z łódki? Nieaktywne numery telefonów
Tymczasem Kapitanat Portu Gdańsk skierował do policji pismo, ws. ustalenie aktualnego miejsca pobytu Hiszpana, którego w policyjnej notatce określono jako sternika jednostki.
Jak bowiem tłumaczy zastępca kapitana Portu Gdańsk, w notatce policyjnej znalazły się numery telefonów, które są nieaktywne. Co więcej, jeden z nich był dziesięciocyfrowy (standardowy numer telefonu ma dziewięć cyfr, natomiast zapisany z prefixem do innego kraju powinien składać się z jedenastu cyfr).
Z relacji naszego rozmówcy wynika także, że tylko jednego z trzech mężczyzn zidentyfikowano na podstawie dokumentu (paszportu), a pozostałych - na podstawie ustnego oświadczenia (nie mieli przy sobie dokumentów).
Ustaliliśmy, że przed przed przybyciem do Gdańska, trójka Hiszpanów zatrzymała się w domkach letniskowych we Wdzydzach Tucholskich. Najprawdopodobniej dwóch z nich opuściło już Polskę.
Bierność służb ws. nurków z Hiszpanii
W sprawie skontaktowaliśmy się z Morskim Oddziałem Straży Granicznej w Gdańsku. Usłyszeliśmy, że pogranicznicy tematem się nie zajmowali.
W Komendzie Wojewódzkiej Policji natomiast przekazano nam, że mężczyźni zostali wylegitymowani i nie było podstaw do przeprowadzania z nimi dalszych czynności. Policjanci podkreślają, że działali ściśle w ramach swoich kompetencji. Funkcjonariusze byli także w kontakcie z oficerem dyżurnym Kapitanatu Portu.
Skierowaliśmy także pytania do Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Czekamy na stanowisko jej funkcjonariuszy.
Tak wyglądała akcja ratunkowa łodzi z Hiszpanami.
Działania w rejonie wyłowienia hiszpańskich nurków (10 opinii)
Opinie wybrane
-
2023-01-17 13:51
Brak doświadczenia. (114)
Ta sprawa pokazuje słabość Naszych służb. Osoby powinny zostać zatrzymane do wyjaśnienia, ustalenia przynajmniej danych personalnych ,oraz czy nie są w zainteresowaniu służb międzynarodowych! Brawo służby!!!
- 1810 15
-
2023-01-20 03:26
Nie matura lecz chec szczera zrobi z ciebie oficefa..
- 1 0
-
2023-01-19 10:53
Służby zostały romontowane przez jednego jegomościa.
- 0 0
-
2023-01-19 07:55
BRAWO
- 0 0
-
2023-01-18 16:43
Jest napisane, że przynajmniej jedna osoba
została zidentyfikowana, czyli jednocześnie sprawdzona, czy inne kraje jej nie poszukują. Tak to działa. Co do pozostałych informacja jest bardzo niejasna, skupia się nie na identyfikacji, a nieaktywnych numerach telefonów.
- 0 0
-
2023-01-18 15:42
Znowu PO nawalilo
- 0 0
-
2023-01-18 08:33
Służby to dawno zlikwidował Antoni
Teraz są kumple, ziomale i rodzina. A policja to na miesięcznice się nadaje tylko...
- 6 0
-
2023-01-17 22:08
(1)
Doświadczenie to oni mają. Jak meksykańscy marynarze zaczepiali opalające się dziewczyny i kibole Ruchu chcieli im wklepać, to zaczepiających od razy wypuścili a aresztowali Chorzowian. A "wolne" sądy przyklejały kibolom wyroki.
- 2 4
-
2023-01-18 00:04
KIbole to powinni wklepać sami sobie, a te dziewczyny pomocy wcale nie chciały.
- 3 3
-
2023-01-17 21:23
Milicja
nadaje się do pilnowania Kaczyńskiego podczas miesięcznicy, natomiast komendant główny do prac wyburzeniowych. Ja pierdziele i te nieudacznicy żyją z moich podatków :(
- 7 1
-
2023-01-17 20:33
Kompromitacja władz Gdańska (3)
- 4 10
-
2023-01-18 00:03
Policja jest pod wodzą gościa od granatnika, nie ma nic wpsólnego z miastem. (2)
- 8 2
-
2023-01-18 15:55
Dulkiewicz do dymisji, skandal (1)
- 1 1
-
2023-01-18 18:16
balbina nie ogarnia juz, alzhaimer?
- 0 0
-
2023-01-17 19:23
Policjanci nie są tacy głupi jak się wydaje (1)
Zapewne ci " Hiszpanie powiedzieli kim są i co się stanie jeśli ich zatrzymaja
- 4 3
-
2023-01-17 20:35
zaśpiewali im "barkę"
- 6 1
-
2023-01-17 19:01
to szef tych funkcjonariuszy odpalił granatnik w swoim biurze? :) (1)
- 16 0
-
2023-01-17 20:35
to była próba do sceny z czerwonym guzikiem, jak na filmie Mechaniczna Pomarańcza
dobrze, że przy tym nie zaglądał do rury, było by mniej śmiesznie,
(choć jest i tak wystarczająco groteskowo)- 4 0
-
2023-01-17 17:33
Amatorszczyzna.
- 11 0
-
2023-01-17 17:23
Kraj z kartonu
- 15 0
-
2023-01-17 16:32
To się mogło zdarzyć tylko w mieście zarządzanym przez PO
Masakra
- 8 20
-
2023-01-17 16:27
"brak doświadczenia"
ta jasne, to są kompleksy, jak za komuny, przyjechali z zachodu i pewnie im na przesłuchaniu nawet kawę parzyli, z polakami inaczej by się obchodzili i wszyscy wiemy jak
- 19 2
-
2023-01-17 15:53
Ta sprawa pokazuje jak nasz wspaniały rząd jest przygotowany do obrony w tych ciężkich czasach.
W telewizji gęby pełne frazesów, a w realu to by się obudzili dopiero wtedy, kiedy by ruskie czołgi zaparkowały na Wiejskiej.
- 30 5
-
2023-01-17 15:55
Znowu w Gdańsku... Miasto z kartonu (1)
- 16 15
-
2023-01-17 16:02
Może dlatego, że Pcim nie ma dostępu do zatoki?
- 19 2
-
2023-01-17 15:19
Wojna (4)
Trwa wojna a nikomu nie zapaliła się lampka? W tym kraju tylko kłótnie słychać. A gdzie profesjonaliści?
- 32 6
-
2023-01-17 15:31
Polska jest w stanie wojny? (3)
Musiałem chyba coś przeoczyć.
- 13 23
-
2023-01-18 15:54
Musimy pokonać niemieckie PO wtedy wojna się skończy
- 0 0
-
2023-01-17 15:53
PO chciało Niemców na pomoc ściągnąć
- 8 12
-
2023-01-17 15:45
Taka jest narracja w mendiach publicznych.
Wtedy oligarchowie z PiSu mogą swoje kradzieże tłumaczyć wojną, putinem, UE, niemcami..
- 18 7
-
2023-01-17 15:09
ale czego się spodziwacie (1)
jak do służb często nie idzie kwiat polskiego społeczeństwa, tylko Ci , którym za bardzo w życiu się nie udało.
- 25 5
-
2023-01-17 20:32
wiesz, kopanie rowów jest trudne i wymaga zdrowia,
mycie kibli też jest trudne,
to co mają robić, bidule?- 1 1
-
2023-01-17 14:23
Państwo z tektury. (4)
Służby w ruinie. Rząd do tego doprowadził.
- 40 7
-
2023-01-18 15:54
Za PO podpalali ie ruskie ambasady naPOlecenie pijaka Sienkiewicza
- 1 0
-
2023-01-17 15:52
Ale PO już nie rządzi (2)
- 12 14
-
2023-01-17 16:01
Właśnie dlatego. (1)
- 17 6
-
2023-01-17 16:37
Za PO sami podpalali ambasady..
- 11 15
-
2023-01-17 14:18
Służby mamy najlepsze na świecie. (27)
Nigdzie indziej tak profesjonalnie nie obstawiają schodów na szczyt ludzkiej głupoty, a w warowaniu pod domem naszczalnika państwa nie mają żadnej konkurencji. Potrafią również : wycinać konfetti, burzyć swoje biura za pomocą granatnika, psikać w twarz gazem i łamać ręce protestującym kobietom, a nawet aresztować obraz w pizzerii za obrazę uczyć religijnych.
- 111 16
-
2023-01-18 09:47
Chyba Tuska, nie wiadomo po co ma ochronę
- 2 0
-
2023-01-18 03:17
XX
potrafią mandaty pisać za brak maseczki w covidzie.
- 2 2
-
2023-01-17 14:39
(3)
"łamać ręce protestującym kobietom"... Jaka piękna kodziarska manipulacja!
- 23 47
-
2023-01-17 14:42
Co pajacyku, Holecka w TVPiS nie mówiła? (2)
Jakoś mnie to nie dziwi.
- 41 19
-
2023-01-18 15:53
Mnie Ohoojską przekonała za torbę z euro
- 1 0
-
2023-01-17 16:37
TVN kłamie, już można tak pisać
Sąd oddalił skargę ruskiej telewizji
- 13 27
-
2023-01-17 14:29
Akurat te "protestyjące kobiety" sam był pałą rozgonił (20)
Większość to polityczne prowokatorki i niestety takie mamy czasy że policja musi warować pod domem polityków właśnie przez wzajemne szczucie. Takie czasy.
- 34 82
-
2023-01-17 23:25
Co za bałwan z ciebie.
- 1 3
-
2023-01-17 22:12
(2)
Jakie to kobiety? Kobiety (w tym moja) w tym czasie zajmowały się dziećmi, mężem, pracą, rodzicami...
- 2 12
-
2023-01-18 02:48
To co opisujesz to sie nazywa niewolniczki (1)
- 6 4
-
2023-01-18 15:52
A wy jak się wyczyscicie ze zlepkow komórek to to zjadacie z jajkiem sadzonym?
- 0 0
-
2023-01-17 15:20
Pod domem którego jeszcze polskiego polityka waruje kompania policji całą dobę? (9)
- 29 5
-
2023-01-17 15:51
Tuska (8)
- 9 33
-
2023-01-17 16:01
Więc twierdzisz, że pod domem Tuska waruje dwustu policjantów całą dobę? (7)
A beret cię za mocno nie uciska w głowę przypadkiem?
Tusk dostał ochronę SOP i to na prośbę policji, do tej pory poruszał się wszędzie bez ochrony. Ale to podobno on, a nie Jarosław Kaczyński jest znienawidzony przez suwerena.- 40 8
-
2023-01-18 09:47
bredzisz (1)
- 1 2
-
2023-01-18 18:45
Akurat tusk ma sobowtóra. ujawnił to koleś na pyta.pl
- 0 1
-
2023-01-17 20:57
Tuska spotkałem ostatnio w nocy na stacji benzynowej (2)
Shell na wysokości AWF - nie było żadnej ochrony, ani innego samochodu...
- 9 3
-
2023-01-23 11:47
Dokładnie. Przyjechał w nocy żeby podwyższać ceny.
- 0 0
-
2023-01-18 15:51
To był sobowtor
Tuska można było spotkać pod AWF za rządów niemieckiej PO
- 1 1
-
2023-01-17 16:36
Znienawidzony? (1)
9 000 000 go popiera.. Tuska 200 000
- 12 34
-
2023-01-17 16:55
Widać po środkach ochrony każdego z tych panów.
A teraz już wyłącz TVP dezInfo i idź do lasu na spacer, przewietrzysz te trzy ostatnie szare komórki co ci zostały.
- 25 2
-
2023-01-17 14:44
Angela Merkel (4)
Gdy była premierem, to jej domu pilnowało DWÓCH policjantów, ale wiadomo, Wodza światowego mocarstwa musi pilnować osiemdziesięciu. Plus GROM-owcy rzecz jasna. Słuszną linię ma nasza Partia.
- 60 15
-
2023-01-17 17:49
Odczep sie od zagranicy
- 2 2
-
2023-01-17 15:50
Tusk nie dostał takiej ochrony
- 17 6
-
2023-01-17 14:48
GROMowcy kosztują polskiego podatnika 36mln zł rocznie. (1)
Do tego trzeba doliczyć SOP i trzystu policjantów warujących na Żoliborzu 24/7.
- 45 12
-
2023-01-18 09:14
i rozbite BMW kwartalnie
- 4 1
-
2023-01-17 14:33
Przeproś matkę.
- 57 16
-
2023-01-17 14:17
funkcjonariusz się nie wychyla (2)
bo nie chce mieć dodatkowej roboty.
- 32 5
-
2023-01-17 15:05
hmmm (1)
dodatkowej? to jest ich podstawowa robota. takie prlowsko-sowieckie myślenie widać, nie tylko w milicji
- 25 5
-
2023-01-17 15:23
Radzieckie
Chyba że jesteś rusofilem
- 7 12
-
2023-01-17 14:16
Wiesz kto będzie pierwszy do zatrzymania i przesłuchania? (9)
Ten zastępca kapitana Portu. Bo się wygadał i nagłośnił sprawę, kiedy ta miała spokojnie być zamieciona pod dywan jak wszystkie obecnie niezwiązane z dojeżdżaniem opozycji, przedsiębiorcy albo biednego obywatela. Silni wobec słabych, słabi wobec silnych - policyjne motto wciąż prawdziwe w 100%
- 163 7
-
2023-01-17 15:47
(1)
No cóż. to jednak nie jest śmieszne. Dowodzi tylko, jakich mamy niekompetentnych ludzi na ważnych stanowiskach...strach się bać Rodacy.
- 64 0
-
2023-01-17 16:00
To nie jest kwestia niekompetencji bo nawet małpa będzie podejmowała raz na jakiś czas trafną decyzję.
- 16 3
-
2023-01-17 15:49
A służby nie działają? (3)
- 6 9
-
2023-01-17 22:51
Na cale szczescie sluzby nie potrafia nawet tak nas ostrzelac rakietami, zeby po pol godziny prawdy nie odgadl jakis bloger z
Gujany Francuskiej czy Mozambiku.
- 2 2
-
2023-01-17 16:26
jakie służby? te od chronienia tyłka prezesa i jego kota? (1)
- 41 10
-
2023-01-17 16:34
Tuska muszą pilnować bo się boi
- 18 31
-
2023-01-17 15:02
Afera świętokrzyska - oficer ABW wyrzucony z pracy, bo śmiał o tym mówić głośno. (2)
- 67 0
-
2023-01-17 16:33
Ciągle w mieście PO... (1)
- 15 37
-
2023-01-17 17:47
Jaka to różnica
- 14 3
-
2023-01-17 14:05
szkoda gadać (10)
Co by te służby zrobiły gdyby nie czujny nos czytelników trojmiasta.pl? nawet by im się lampka nie zapaliła.
- 102 4
-
2023-01-17 17:45
(1)
Lampka? Nic takiego sie nie zapaliło. To tylko czeski dizel.
- 10 2
-
2023-01-18 18:39
Czerski...
- 2 0
-
2023-01-17 15:48
Przyszedłem na komisariat (7)
Chciałem zgłosić groźby karalne,... Jakie groźby? Karalne z użyciem broni... A kto Panu groził i skąd pan wie że ten ktoś nie ma pozwolenia na broń...? Pan też ma pozwolenie na broń, czy w związku z tym może mnie pan na ulicy straszyć?
Przyjmie Pan zgłoszenie?... Dowód proszę. Autentyk- 89 4
-
2023-01-17 23:18
Miałem podobnie, sąsiad mi powiedział, że mnie załatwi.
A że to pijak zakapior, którego trzy dziewczyny, matka i kumple zostali pobici, to zgłosiłem go na milicję. Dowiedziałem się, że to nie były groźby, groźby by były jakby powiedział, że mnie zabije i to uprawdopodobni. Czyli jakby zastali zwłoki w moim mieszkaniu to by podeszli do sprawy poważnie. Do dziś mi się chce śmiać z tego jak mi tłumaczył
A że to pijak zakapior, którego trzy dziewczyny, matka i kumple zostali pobici, to zgłosiłem go na milicję. Dowiedziałem się, że to nie były groźby, groźby by były jakby powiedział, że mnie zabije i to uprawdopodobni. Czyli jakby zastali zwłoki w moim mieszkaniu to by podeszli do sprawy poważnie. Do dziś mi się chce śmiać z tego jak mi tłumaczył ten milicjant czym jest groźba. A jeszcze mi powiedział, że to tylko ja wiem czy to była groźba i jak tego zakapiora rozumieć, a oni go nie znają. Takie porady otrzymałem, na szczęście matka zakapiora się wzięła w garść i go wyrzuciła z mieszkania chyba na dobre, sprawa na razie jest rozwiązana. Bez udziału milicji.
- 16 1
-
2023-01-17 16:33
Standard, niestety
- 8 4
-
2023-01-17 16:07
Czy jeśli policja natknie się na osoby w kominiarce w nocy wynoszące telewizor z klatki, to nie ma podstaw do zatrzymania? (4)
A jeśli już, to spyta jak się nazywa i przyjmie to ustnie do notatki? Czuję się bezpieczny...
- 67 5
-
2023-01-18 15:47
Policja pilnuje was z PO jak się na Cmentarzu spotkacie
- 1 0
-
2023-01-17 18:55
pomyślą, że to kominiarze i pójdą dalej
- 16 0
-
2023-01-17 16:33
Owsiak dużo dał na Policję (1)
- 12 26
-
2023-01-18 15:47
Gdyby nie pilnowali Tuska...
- 1 0
-
2023-01-17 14:03
Tu nie chodzi o brak doświadczenia, tylko o brak rozumu (25)
Szkoły, zwłaszcza policyjne, nie uczą myślenia tylko wykonywania poleceń i odtwarzania treści lekcji.
- 250 6
-
2023-01-18 15:58
To była. Walizka z pieniędzmi od ruskich dla. Lewakow w Hiszpanii żeby oplacili ataki na Polskę
- 1 1
-
2023-01-17 22:09
Jaką opozycję. Przecież policja rządzą miasta. Cały czas jeszcze trwa sprawa kibiców którzy w 2015 r. protestowali przeciwko zamachom w Paryżu. Gdyby prokuratura i policja były na tym s!veblu pisowskie to przecież nie robiliby takiego cyrki.
- 2 12
-
2023-01-17 15:46
Dobrze ze nie zaminowali ale głupki ich wypuścili, ruskie sprawdzają nasza skuteczność... Masakra (5)
- 78 9
-
2023-01-17 17:14
(4)
cóż być może zaminowali. w lecie jak będzie cieplej to może się kogoś wyśle na kursy nurkowania i jesienią o ile nie będzie za zimno to się go wyśle żeby sprawdził.
- 32 5
-
2023-01-17 20:35
Pieniędzy nie ma i nie będzie (2)
- 6 2
-
2023-01-17 22:11
(1)
Piniędzy.
- 6 2
-
2023-01-18 15:45
Najglupszy minister i do tego z Obywatelstwem nie polskim
- 2 2
-
2023-01-17 18:37
Nie da sie.
- 4 3
-
2023-01-17 15:42
Całe szczęście milicja inwigiluje opozycję (16)
Nadają się tylko do bicia kobiet, podglądania aktywistów i podlizywania się moralnemu karłowi z nowogrodzkiej
- 154 35
-
2023-01-17 19:03
Zapomniałeś, że Gdańsk to bastion PO (3)
i tutejsza policja wykonuje wytyczne z Rydwanu czytaj Berlina.
- 24 39
-
2023-01-18 12:49
a od kiedy to policja podlega władzom miejskim??? (1)
- 6 3
-
2023-01-18 15:44
A od kiedy POlicja szuka Iwony Wieczorek?
- 2 1
-
2023-01-17 21:08
Policją rządzi komendant granatnik.
- 29 5
-
2023-01-17 16:34
(9)
Ależ towarzyszu, was należy odizolować od społeczeństwa obywatelskiego. Najlepszym rozwiązaniem byłby transport w jedną stronę do Moskwy.
- 34 25
-
2023-01-17 20:23
Rosyjska motorówka już jest. Nawet nie przemalowali, żeby wyglądała zachodnio.
- 10 1
-
2023-01-17 16:52
Dzięki Prawu i ZPRawiedliwości mamy Moskwę 2.0 na miejscu w. (7)
- 62 20
-
2023-01-17 22:40
Chcesz powiedziec ze w trojmiescie rzadzi pis? (1)
- 7 7
-
2023-01-17 23:11
Tak, policja i SG to pis.
- 14 6
-
2023-01-17 22:10
(1)
A kto z Putinem przybijał żółwiki?
- 9 9
-
2023-01-18 09:14
"Nasi przyjaciele Rosjanie" - Jarosław Kaczyński.
- 6 3
-
2023-01-17 18:45
przecież cały POPIS jest za cenzurą (2)
i wasalizacją kraju (obywateli!) USA
- 6 19
-
2023-01-17 20:16
I bardzo dobrze antyamerykański bubku ! (1)
- 12 4
-
2023-01-18 00:11
nie jesteś za wolnością poglądów, prawda?
bliżej ci Stalina którego ponoć nienawidzisz.
- 2 3
-
2023-01-17 15:55
I dobrze was trzeba napi... (1)
- 21 92
-
2023-01-18 15:40
Szwab szwabowi szwabem
- 2 0
-
2023-01-17 13:48
no tak, jak ktoś na lotnisku żarciki robi że ma bombę to juz jest terrorysta (33)
jak ktoś pływa bez zgłoszenia dronem w okolicy rurociagów kluczowych dla bezpieczeństwa Polski to wypuszczają bez sprawdzenia dokumentów, wy się pieski więcej pobawcie granatnikami bo tylko do tego się nadajecie!!!
- 1658 23
-
2023-01-18 18:33
konfetti wyszlo im calkiem niezle
- 0 0
-
2023-01-18 08:46
Ciekawe jaka byłaby reakcja gdyby bursztynu " szukali " ruscy lub Białorusini ?
- 6 1
-
2023-01-17 18:45
bzdury opowiadasz gościu (3)
w miejscu w którym się poruszali nie ma żadnej strefy. Nie ma zakazu wpływania i nie ma obowiązku zgłaszania wypłynięcia.
- 4 11
-
2023-01-18 18:45
nie ma admej strefy
do niedawna w sklepach i na basenach było od cholery Rusków, więcej niż teraz Ukraińców
bo to właśńie strefa nadgraniczna, był ruch bezwizowy
mamy trolejbusy... wiesz jak się nazywa najbliże Gdyni inne miasto z trolejbusami?
owszem, to gród Kalinina...- 2 0
-
2023-01-18 17:38
Każda jednostka pływająca musi mieć oznakowanie i oświetlenie a sternik odpowiednie uprawnienia. Łódź powinna zostać zabezpieczona na poczet mandatów.
- 1 0
-
2023-01-17 20:42
Taaaa i pływasz sobie po nocy
w nie oznakowanej łódce, a potem wrzeszczysz Hilfeeeee
- 10 1
-
2023-01-17 16:40
W tym Trójmieście to się dziwne rzeczy dzieją (1)
Na 48 godzin mają prawo zatrzymać każdego. Kowalskiego za pływanie w taką pogodę by przytrzymali. A tu - od razu puścili, szkoda że im sprzętu do domu nie podwieźli (chociaż?...).
Sprawą Iwony Wieczorek zajmowano się nieudolnie, sprawą Amber Gold zajmowano się skandalicznie, sprawą Mariuisa O. i Tygrysa, sprawą Krystka z Zatoki Sztuki - też się zajmowano nieudolnie.
Pozwalniać gliniarzy, oraz ich szefów, natychmiast.- 54 6
-
2023-01-17 18:30
Dodaj do tego bezprawne, siłowe w tajemnicy przed opinią publiczną
Odbieranie dzieci dobrym matkom, byłym żonom ludzi z naukowo- biznesowego układu.
Zaiste dziwne rzeczy...- 5 4
-
2023-01-17 15:50
gdyby przykleili kartkę na biura pisowców (2)
to by jutro śniadanie dostali w hotelu za kratkami. ale gmeranie przy rurociągach to przecież nic takiego.
- 41 3
-
2023-01-17 22:41
To pis rzadzi w trojmiescie? Ciekawe (1)
- 2 5
-
2023-01-17 23:26
A kto mówi, że rządzi? O czymś takim jak biura parlamentarzystów to słyszałeś, czy o tym będzie dopiero w starszych klasach?
- 6 2
-
2023-01-17 14:34
Oczywiście (2)
Ty głąbie byś na pewno ogarnął wszystko na cacy. Gdzie naftoport, a gdzie Świbno... Użyj mózgu...
- 5 40
-
2023-01-18 18:41
zasięg skutera do nurkowańia to coś 50 km...
- 1 1
-
2023-01-17 15:23
kulson zluzuj wrotki
- 26 1
-
2023-01-17 13:56
(4)
Lotnisko ogarnia Straż Graniczna, a nie Policja, nie ma sensu tego porównywać.
- 30 18
-
2023-01-17 19:35
Nie ma sensu bo to potwarz dla funkcjonariusza SG byc porownanym z Policjantem. Niebo a ziemia.
- 8 3
-
2023-01-17 14:51
(1)
Jak najbardziej można porównywać stosunek obu formacji do potencjalnego zagrożenia. Nawiasem mówiąc, to w sytuacji gdy cudzoziemcy kręcą się w podejrzanych okolicznościach blisko infrastruktury krytycznej, to chyba powinna się tym zainteresować ABW, a nie krawężniki.
- 49 4
-
2023-01-17 16:40
a nawet służby kosmiczne ;P
przynajmniej byłoby komicznie :D
- 5 11
-
2023-01-17 14:21
Daj spokój, on nawet nie wie wokół czego pływali chociaż jest to w tekście więc czego od niego oczekujesz? Jakiejś wiedzy?
- 8 21
-
2023-01-17 13:54
(13)
i pilnowania czy jaruś ma te same buty ubrane
- 113 15
-
2023-01-17 16:39
Tuska pilnuje 30 policjantów (7)
5 000 000 rocznie będziemy na Niemca płacić
- 14 42
-
2023-01-17 17:56
Kaczyńskiego ochrona kosztuje 36mln zł rocznie. (5)
A pilnuje go jeszcze SOP i trzystu policjantów 24/7.
- 30 5
-
2023-01-18 10:52
Nie prawda ostatnio Trusk krzyczał ze 500 mln (2)
- 1 2
-
2023-01-18 15:56
Po niemiecku krzyczał.? (1)
- 2 1
-
2023-01-18 18:30
czemu pis sie tak plaszczy przed niemcami?
- 0 0
-
2023-01-17 20:40
A nie 300? (1)
- 3 1
-
2023-01-17 21:10
Zapytaj w swoim ministerstwie propagandy z Nowogrodzkiej, to ci odpowiedzą.
- 5 4
-
2023-01-17 17:36
Tylko?
Stawiam na 30 000
- 18 3
-
2023-01-17 16:38
Na tą chwilę, to chyba pilnują Twoje Donalda, słoneczka Peru, bo tak obrażał, donosił i dzielił Polaków, że czuje się zagrożony (3)
- 14 51
-
2023-01-18 21:26
On nikogo nie obrażał. Chyba TVPis zrobił ci wodę z mózgu.
- 1 2
-
2023-01-18 19:39
Głupi jak but bez podeszwy jesteś
- 1 0
-
2023-01-18 13:38
"TĘ chwilę"
- 4 0
-
2023-01-17 15:53
Odwal się od Jarka Wałęsy
- 19 32
-
2023-01-17 13:46
Nie będzie żadnego dochodzenia (24)
A wiecie dlaczego? Bo służby dały straszliwie ciała - wszystkie po kolei: od służb granicznych, po nadzór VTS, policję i inne. Zanim się zorientowali z czym mogą mieć do czynienia to tych typów już nie było.... Teraz cyrku ciąg dalszy przewalanie się odpowiedzialnością. żenada do kwadratu.
- 1452 7
-
2023-01-18 12:43
Nie będzie żadnego dochodzenia, bo widać, że w sprawę zamieszane są wysokie szczeble Policji. A wiecie w co jeszcze są zamieszane? W sprawę Iwony Wieczorek. Ja bym poszukał dowodów w jej sprawie właśnie w tym miejscu, w którym nurkowali ci Hiszpanie.
- 3 0
-
2023-01-17 18:56
A dragi może nadal leżą na dnie (1)
I czekają na wydobycie.
- 11 6
-
2023-01-17 22:48
czekaja na Ciebie!
pakuj mandżur i płyń!
- 4 1
-
2023-01-17 17:37
Nie wiadomo wszystkiego. (3)
Może dochodzenie jest prowadzone ale niejawnie - ci "Hiszpanie" wyjechali za granicę ale może są cały czas namierzani i pilnowani. Czasem ptaszka wypuszcza się z klatki żeby widzieć gdzie poleci i z kim się skontaktuje i po co.
- 9 33
-
2023-01-18 19:28
To nie CSI, tylko od lat niedofinansowane i przez to niekompetentne polskie służby.
- 1 0
-
2023-01-17 22:42
Wierzysz w to?
- 7 1
-
2023-01-17 18:26
bardzo chciałbym w to wierzyć
ale wszystko wskazuje na to, że jest inaczej.
- 41 1
-
2023-01-17 16:51
Najgorsze jest to (4)
że gdyby nie ta awaria i wzywanie pomocy przez tych Hiszpanów to pewnie nikt nic by nie wiedział ze tam w ogóle byli. Czy oni byli jedyni którzy tu się kręcą nie wiadomo po co i dla kogo? Na pewno nie. I to w czasach gdzie za rogiem wojna i agresor.
- 74 1
-
2023-01-17 18:37
agresor jest w Gańsku (3)
USA ma tu swoje bazy operacyjne
- 11 41
-
2023-01-17 20:23
A ruski maja swoich troli na forach
- 11 2
-
2023-01-17 19:24
(1)
Czy kiedys USA zaatakowała Polskę, soviety 17 września, czy USA zamordowała 20 tys polskich oficerów, soviety tak.
- 32 6
-
2023-01-17 21:17
Ty, "historyk", po polsku pisze się "sowieci".
- 3 23
-
2023-01-17 16:28
Teraz utrudnia zycie zeglarzom (5)
A teraz zeby sie wykazac beda truć zycie zwyklym ludziom. Dali ciala, wiec obecnie besa sie chcieli wykazac tam, gdzie to jest komplenie zbedne lub wrecz szkodliwe. Przyklad: nakaz meldowania przy przechodzeniu toru wodnego, podzaczas gdy wszystko widac na radarze lub AIS jak na dloni. I mnostwo innych tego typu bezsensow, ktorych nie ma nigdzie na Zachodzie.
- 35 4
-
2023-01-17 18:28
(1)
Takiej łódki i tak VTS nie miał szans widzieć na radarze... ale jak mówisz, teraz nam, normalnym, co mają średnie jednostki, włączonego AISa itd będą zawracać gitarę
- 17 0
-
2023-01-18 18:48
to po grzyma masz ais
tylko koszty i kłopot- 0 0
-
2023-01-17 16:56
żeby tylko na tym się skończyło (2)
zrobią zakaz na całą zatokę oprócz kilku akwenów treningowych albo zakaz wypływania dalej niż 20m od brzegu nie rejestrowanym jednostkom i sobie nie popłyniesz z Gdyni do Gdańska
- 14 1
-
2023-01-17 18:29
(1)
poniekąd taka regulacja powinna być, a nie że do 7.5 metra bez żeglugi międzynarodowej każdym g_wnem bez rejestracji i radia pływają na legalu, znam takich asów... bez radia na dodatek!!
- 13 4
-
2023-01-17 20:38
większe koromysła i bez papierów a na legalu przechodzą tuż pod gruszkąpromu w Oxelosund
bo kraj inny, jakby mniej niewolniczy- 7 0
-
2023-01-17 15:04
oczywiście że nie będzie
Taka akcja i to w sytuacji, gdy kilka dni temu po internecie krążyła informacja, że do Gdańska ma przypłynąć ponad 100 kontenerów z amunicja dla Ukrainy. No po prostu genialne
- 78 6
-
2023-01-17 13:59
i to jest incydent o którym wiemy (4)
a ile takich akcji się dzieje bez naszej wiedzy? ten kraj da się rozmontować w tydzień, połowe przekupić, połowę zastraszyć i dobranoc, cześć giniemy
- 169 7
-
2023-01-17 15:54
Moze to ci gazociąg wysadzili? (2)
- 17 3
-
2023-01-17 18:37
gazociąg wysadzili ci, co zamordowali Lumumbę
od tamtej pory nie zatrzymyją się.
Dziś rocznica zabójstwa największego syna Afryki- 7 4
-
2023-01-17 16:40
Ruskie tak
- 9 6
-
2023-01-17 14:23
niby ok
Ale powinno być 'zmieścisz się, śmiało', gdyż 'cześć giniemy' to inna niezawiniona przez załogę a sprzęt katastrofa.
- 40 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.