O tym jak Play traktuje klientów wciskając im używane telefony jako nowe.

HalskiPL
HalskiPL

Chciałem się z Wami podzielić sytuacją która miała miejsce wczoraj a mianowicie jak zostałem bez ceregieli oszukany przez Play. Sprzedali używany telefon jako nowy.

Jako że potrzebowałem dodatkowego numeru telefonu i do końca listopada obowiązywała promocja w Play - "black week" w której można było za 40 zł miesięcznie otrzymać numer w abonamencie M z podwojonym do 120gb internetem i nielimitowanymi połączeniami. Do tego można było dobrać telefon Motorola Edge 30 Neo https://www.play.pl/. Telefon bez szału jeśli chodzi o procesor ale mały, zgrabny, ładny. Do tego do końca tego roku obowiązuje promocja: https://edge30neo.pl gdzie po zakupie tego telefonu i rejestracji otrzymuje się za darmo Lenovo Smart Clock 2. Dla mnie bomba. Zamówiłem ze sklepu internetowego Play numer z powyższym telefonem. W dniu 1.12.2022. odebrałem telefon. Uruchomiłem - wszystko ok. Czas na rejestrację aby dostać zegarek. Wypisałem wszystko, łącznie z IMEI. Po kliknięciu dalej - problem. "Ten numer IMEI nie figuruje w naszej bazie!" OK. Stwierdziłem że jak telefon ma dwie karty to i dwa numery IMEI. Wpisuję IMEI2 - ten sam problem. Ok. W regulaminie podali numer telefonu. https://edge30neo.pl/wp-conten... Zadzwonię. 57 połączeń - nikt nie odbiera (dzwoniłem od 14.00). No dobra - podali mail. Piszę maila - adresat nie istnieje lub nie przyjmuje wiadomości. Co jest? Piszę na czacie do Play. Pani z czatu po zweryfikowaniu numeru IMEI itd mówi że wszystko ok i to nie jest ich sprawa i mam kontaktować się z organizatorem. WTF? Tym który ma nieaktywnego maila i nikogo przy telefonie? Dobra dzwonię na infolinię Motoroli bezpośrednio. No i tu się zaczyna robić ciekawie. Telefon jak wspomniałem odebrałem 1.12.2022, po zweryfikowaniu mojego numeru IMEI okazało się że telefon został aktywowany 22.10.2022r. Mało tego - Play przedłużyło gwarancję na tym telefonie do 3 lat zamiast standardowych 2. Pan z infolinii powiedział mi że to standardowa procedura sprzedawcy gdy zwracany jest towar i trafia do ponownej sprzedaży. To nie koniec. To że rejestracja na smart budzik nie przeszła jak zapewne się domyślacie  jest powodem iż ktoś kto miał ten telefon od 22.10 sobie zarejestrował na tym numerze IMEI i zapewne odebrał sprzęt. Wróciłem z tymi informacjami na czat Play ale jak zwykle - zarejestrowana reklamacja. 


Reasumując: Play sprzedał telefon ze zwrotu jako nowy bez poinformowania o tym, bez jakiejkolwiek korekty ceny, nie zweryfikował czy sprzęt będzie mógł wziąć udział w promocji która przecież jest reklamowana na ich stronie produktu. Wiedzieli że telefon był aktywowany bo sami przedłużyli u producenta gwarancję.

Po prostu brak mi słów na takie praktyki. Chyba nie ma czasu czekać na ich odpowiedź na reklamację bo z doświadczenia (jestem ich klientem od początku ich istnienia) wiem że różowo nie jest i jeśli cokolwiek konstruktywnego odpowiadają to po minimum 3 tygodniach. Myślę aby po prostu spakować telefon, wysłać go do nich i zapewne sądzić się jak będą chcieli naliczyć mi opłatę 50 zł za aktywację.


Proszę o wyrozumiałość - jest to mój pierwszy wpis na wykopie. Zawsze byłem raczej "czytaczem" ale ta sytuacja mnie przerosła i jeśli choć jedną osobę odwiodę od narażenia się na problemy jakich doświadczam to myślę że warto.