Jestem wykopkiem i buduję własne samochody!

Polit
Polit

Cześć! Jestem wykopkiem od bardzo dawna (profil pokazuje, że od 15 lat!), ale zwykle nie uczestniczę w dyskusjach, jedynie biernie czytam. Na przestrzeni ostatnich kilku lat udało mi się stworzyć coś interesującego i pomyślałem, że podzielę się tym z Wami. 


Jestem samochodziarzem. Uwielbiam auta i od zawsze były one moim głównym zainteresowaniem. Odkąd skończyłem 16 lat miałem kilkadziesiąt różnych wozów i każdy z nich był przeze mnie zmodyfikowany. Niedawno postanowiłem przekształcić pasję w biznes i podjąłem próbę stworzenia autorskiej modyfikacji Porsche 911. 


Za bazę do przeróbek posłużył model Carrera S:


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs01OZhLn.jpg

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs11OZhMf.jpg

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs21OZhMo.jpg


Pierwsze wizualizacje sprzed 2 lat:


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs31OZhNQ.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs41OZhO6.jpg


Pierwsza przymiarka szerokich kół nawiązujących swoim wzorem do modelu Fuchs:


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs51OZhQ6.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs61OZhQh.jpg

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs71OZhQu.jpg


W połowie 2021 rozpocząłem prace nad nowym nadwoziem. Pierwszy etap to skan (auto obsypane jest talkiem, aby zminimalizować odbicia w lakierze):


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs81OZhRA.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs91OZhRR.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs101OZhS3.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs111OZhSk.jpg

Następne 4 miesiące poświęciłem na projektowanie nowych elementów - zderzaków, błotników, progów i tylnej klapy. Seryjne pozostały jedynie drzwi i maska.

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs121OZhU4.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs131OZhUh.jpg

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs141OZhUt.jpg

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs151OZhUE.jpg


Prototypowy bodykit został wyfrezowany z materiału pozwalającego na łatwą obróbkę i wprowadzenie poprawek:


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs161OZhWH.jpg

 

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs171OZhWT.jpg


W finalnej wersji zdecydowałem się na wyprodukowanie całych przednich błotników, a nie tylko nakładek:


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs181OZhX4.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs191OZhXg.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs201OZhXr.jpg


Zmodyfikowane zostało również wnętrze:


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs211OZhY5.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs221OZhYv.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs231OZhYJ.jpg


W zamontowanie zostało zawieszenie pneumatyczne pozwalające na regulację wysokości w zakresie ok 15cm, układ wydechowy został stworzony od podstaw, a moc silnika została podniesiona o ok 10%.

Samochód który powstał, w wielu aspektach nawiązywał do oryginalnego designu Porsche i nie przypominał typowych, krzykliwych i wulgarnych przeróbek tuningowych. Trzymając się tego tropu, cały projekt nazwałem Indecent, pierwszy egzemplarz, czyli Indecent 001, prezentuje się tak:

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs241OZi34.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs251OZi3i.jpg

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs261OZi3u.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs271OZi3N.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs281OZi3Y.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs291OZi4a.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs301OZi4m.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs311OZi4v.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs321OZi4M.jpg


Samochód został zaprezentowany w lipcu 2022 we Wrocławiu na Ultrace event i spotkał się odbiorem, który przerósł moje oczekiwania. Zaraz po tym wydarzeniu zapadła decyzja o budowie drugiego egzemplarza i zaprezentowaniu go na największych targach motoryzacyjnych na świecie - SEMA show w Las Vegas. 


Jednym z elementów, które nie wszystkim przypadły do gustu w 001 były bardzo szerokie koła i naciągnięte na nie opony. Przy drugim projekcie chciałem pokazać, że przebudowane przeze mnie auta mogą być diametralnie różne i każde będzie mieć swój unikalny styl. Na potrzeby premiery Indecent 002 stworzyłem dwa nowe elementy - funkcjonalne skrzydło z wbudowanymi wlotami doprowadzającymi powietrze do silnika oraz ledbar, który nawiązuje do zarówno do starszych jak i współczesnych modeli 911. Efekt finalny, który udało się zbudować w zaledwie 8 tygodni i zaprezentować na SEMA:


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs331OZik2.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs341OZikd.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs351OZiko.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs361OZikA.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs371OZikM.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs381OZikY.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs391OZila.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs401OZilk.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs411OZilu.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs421OZilC.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs431OZilM.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs441OZilV.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs451OZim6.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs461OZimj.jpg


1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs471OZimu.jpg

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs481OZimH.jpg

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs491OZimR.jpg

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs501OZin1.jpg

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs511OZina.jpg

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs521OZini.jpg

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs531OZint.jpg

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs541OZinP.jpg


W 002 dodatkowo zmodyfikowane zostało całe wnętrze przy współpracy z łódzką firmą CarBone, moc silnika została podniesiona o 50% dzięki zastosowaniu kompresora, układ hamulcowy i zawieszenie zostały całkowicie przebudowane. 

1669555262eDWeZUPmWQfYJpu6Pcwtrs551OZiu3.jpg


Obecnie powstaje 5 kolejnych samochodów - 3 budują się w Łodzi (w tym kabriolet) i po jednym w UK i w Stanach. 

Dajcie znać jakie są Wasze odczucia, bardzo chętnie odpowiem na wszelkie pytania. W końcu jestem wykopkiem i buduję samochody! ( ͡° ͜ʖ ͡°)