Katar zaczyna operację. Nagle zmienili zdanie ws. piwa

Na tydzień przed rozpoczęciem mistrzostw świata przedstawiciele katarskich władz postanowili: żadnego alkoholu na stadionach. Z obiektów pospiesznie usuwane są punkty sprzedaży piwa. Decyzja ta godzi jednak w interesy jednego ze sponsorów mistrzostw - firmę Budweiser.

Jak informuje "The New York Times", wszystkie punkty sprzedaży alkoholu muszą zostać przeniesione poza teren stadionów. Tak zadecydowały katarskie władze. To rażąca zmiana, bo kiedy Katar w 2010 r. otrzymywał prawo do organizacji imprezy, zobowiązał się, że udostępni przestrzeń promocyjną oraz miejsca sprzedaży amerykańskiej firmie Budweiser - jednemu z głównych sponsorów mistrzostw świata. Co więcej, o tychże planach poinformowano ją w ostatnią sobotę, czyli zaledwie osiem dni przed startem turnieju.

Zobacz wideo Jak bardzo zaskoczył Michniewicz? "Wprowadził nas wszystkich nieco w maliny"

Operacja: schować piwo. Na stadionach go nie kupisz

Decyzja o przeniesieniu piwiarni ma wynikać z obaw, że obecność alkoholu na stadionach będzie niepokoić konserwatywnie nastawioną miejscową ludność, a tym samym stanowić potencjalne problemy pod względem bezpieczeństwa. Alkohol w Katarze wcale jednak nie jest zakazany. Odwiedzający go turyści bez problemu mogą go nabyć, ale tylko w wyznaczonych barach i hotelach. 

Budweiser co cztery lata wydaje około 75 milionów dolarów na sponsorowanie mistrzostw świata. Jego umowa z FIFA nie tylko daje mu wyłączne prawo sprzedaży piwa na stadionach, ale także wymaga od niego dostarczania ogromnych ilości tego trunku dla partnerów biznesowych i gości hotelowych.Teraz jego relacje z FIFA mogą ulec znacznemu pogorszeniu.

Więcej treści sportowych znajdziesz też na Gazeta.pl.

Budweiser dostosuje się do nowych zasad. Dowiedział się o nich osiem dni przed startem

Budweiser poinformował, że FIFA powiadomiła go o zmianach dopiero w sobotę. Jak powiedziała w oświadczeniu dla "The New York Timesa" rzeczniczka Budweisera, "firma współpracuje z FIFA, aby przenieść koncesjonowane miejsca sprzedaży w lokalizacje zgodnie z nowymi zaleceniami". Tymczasem przez ostatni miesiąc trwały intensywne prace nad montażem odpowiedniego sprzętu na stadionach. Teraz wszystko musi zostać pośpiesznie przeniesione do specjalnych namiotów poza obiektami. W sieci już pojawiły się nagrania z tychże prac.

Budweiser był obecny na mundialu od czasu mistrzostw świata w 1986 roku w Meksyku. Od tamtej pory jest niezawodnym źródłem dochodów FIFA. Turniej w Katarze, który ruszy już 20 listopada, już teraz mocno nadwyrężył wzajemne relacje.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.