25% subskrybentów Netflixa w USA planuje opuścić usługę w tym roku

Korzystanie z bardzo wielu serwisów streamingowych jednocześnie jest niemożliwie – serwisy czekają odpływy i migracje użytkowników.

Przyczyny, dla których użytkownicy planują zrezygnować z subskrypcji Netflixa w 2022 roku
Przyczyny, dla których użytkownicy planują zrezygnować z subskrypcji Netflixa w 2022 roku

Serwis Reviews.org przeprowadził ankietę wśród 1000 Amerykanów, aby dowiedzieć się o ich planach dotyczących przesyłania strumieniowego na ten rok. Aż 25% subskrybentów Netflixa odpowiedziało, że planuje zrezygnować z usługi w 2022 roku. To nie jest dobra wiadomość dla serwisu Netflix, który został wyprzedzony przez serwis streamingowy Disney+, który ma obecnie 221,1 miliona globalnych subskrybentów (Disney+ Hotstar, ESPN+ i Hulu) w porównaniu z 220,67 milionami w przypadku Netflixa.

W ciągu pierwszych dwóch kwartałów tego roku Netflix stracił 1,2 miliona subskrybentów, w tym rekordowe 970.000 w samym tylko drugim kwartale. Co skłania subskrybentów Netflixa do rezygnacji z usługi? Dwie trzecie ankietowanych, którzy stwierdzili, że planują odejście z serwisu, obwinia za to rosnące ceny subskrypcji.

Na przykład w styczniu plan jednego ekranu Netflix Basic wzrósł w USA o 11%, co jest pierwszą podwyżką od trzech lat. W tym samym okresie ceny planów Standard i Premium wzrosły odpowiednio o 20% i 25%. To nie pomaga w próbach zahamowania przez Netflixa udostępniania haseł. Spośród ośmiu najpopularniejszych usług przesyłania strumieniowego w USA Netflix ma najwyższy średni koszt planu. A to sprawia, że ​​30% użytkowników udostępnia swoje hasła do serwisu wśród znajomych.

Netflix jest zdecydowanie najczęściej używaną usługą przesyłania strumieniowego w Stanach Zjednoczonych. Aby powstrzymać odpływ użytkowników, oczekuje się, że jeszcze w tym roku Netflix uruchomi tańszy poziom usług z reklamami. Wydaje się jednak, że ekscytacja przeniosła się do serwisu Disney+ dzięki ciągłej popularności Marvel Cinematic Universe (MCU).

Brak interesujących treści wskazał co trzeci ankietowany, który stwierdził, że Netflix nie ma już filmów i seriali, które chcą oglądać. Aż 30% ankietowanych stwierdziło, że częściej niż z Netflixa korzysta z innych serwisów streamingowych.

Reviews.org twierdzi, że w 2022 roku przeciętny Amerykanin subskrybuje cztery serwisy streamingowe. Spośród 1000 respondentów ankiety 78% subskrybuje Netflixa, 46% subskrybuje Disney+, 42% zarejestrowało się w HBO Max, 33% subskrybuje Peacock, 26% to subskrybenci Hulu, a 22% zarejestrowało się w Apple TV+.

Udział serwisów VOD w USA pod względem liczby subskrybentów (2022)
Udział serwisów VOD w USA pod względem liczby subskrybentów (2022)

Oto interesująca rzecz. Subskrypcja usługi i korzystanie z niej to dwie różne rzeczy. Mimo to, podczas gdy 78% respondentów ankiety subskrybuje Netflix, to 70% korzysta z serwisu. Z drugiej strony, podczas gdy Disney+ był na drugim miejscu, a subskrybowało go 42% respondentów, tylko 6% faktycznie go oglądało, co wystarcza tylko na trzecie miejsce. HBO Max jest drugi z 10%.

Porównanie kosztów subskrypcji serwisów VOD w USA (wrzesień 2022)
Porównanie kosztów subskrypcji serwisów VOD w USA (wrzesień 2022)

Czy Netflix odzyska i odbierze koronę liczby subskrypcji od Disney+? Ta bitwa może być bardziej interesująca niż jakiekolwiek oprogramowanie, które ma do zaoferowania każda usługa.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Phone Arena | Reviews.org