Wpis z mikrobloga

Uwaga, mam pytanie - czym się różni Rzymon od Sumlińskiego?

Gotowi?

[](https://www.youtube.com/watch?v=Ds7XMhwRJck)

Prawidłowa odpowiedź - niczym, bo obaj lubią pożyczyć sobie cudzą pracę.

Kreditsy za odkrycie wędrują do @Riess:

Niektóre teksty recenzenta się nawet powtarzają, tylko u Szymona są po polsku. Przypadeg? Np. od 3:40 w filmie szymona on mówi prawie słowo w słowo to co Mandalore u siebie od 7:00:

What if you paid off one section of the guards and not another, and the victim paid off all them? The guard here does not intervene, but the one next door with the crossbow does.

Jeśli zapłaciłem tylko jednej z frakcji z obozu? Bliższy strażnik nie będzie nie reagował, ale jego sąsiad z kuszą już tak.


https://www.wykop.pl/link/6837323/#comment-110492539

Brawo, @wojna_idei - chamskich plagiatów to chyba jeszcze w twojej twórczości nie było, co?

A nie, czekaj, niech zgadnę - ty się inspirowałeś, to tylko kilka fragmentów, to są inne emocje, jak tłumaczyła się kiedyś pewna gwiazdka TVN przyłapana na, ekhm...

...chamskim plagiacie.

#neuropa #4konserwy #bekazprawakow #afera
  • 49
@mnik1: @Riess:

Niektóre teksty recenzenta się nawet powtarzają, tylko u Szymona są po polsku. Przypadeg? Np. od 3:40 w filmie szymona on mówi prawie słowo w słowo to co Mandalore u siebie od 7:00


No proszę! Bardzo dziękuję za zwrócenie uwagi, nawet jeśli to są tylko pojedyncza zdania, bo autor tekstu do tego odcinka wziął za to pieniądze. I wygląda na to, że będziemy musieli sobie teraz pogadać.
@mnik1: @wojna_idei

Mandalore:

Where so many RPGs treat you like the Chosen One, "Gothic" does not.


It's gonna make sure that you know, you're at the bottom of the ladder.


These big chickens? They kill you.


These Beedrills? Definitely kill you.


Okay, that goblin's small. He's like a little gremlin.


Then BAM, I'm dead.


"Gothic" is an excellent teacher.


A lot of role-playing games will make you The Hero far too
@mnik1: @wojna_idei:

When the fantastical elements come out, they have more of an impact, because you weren't being showered with them constantly.

Przez to, że fantasy nie wylewa się z ekranu, elementy magii wywołują większe wrażenie.


- - -

Let's start with the world-building.

Zacznijmy od świata.


- - -

There are three main human factions, and while you might expect them to be broken up into mages, warriors and
@mnik1: @wojna_idei:

Let's use the first area, the Old Camp, as an example.


Like everyone else inside the barrier, everyone in the Old Camp is a prisoner. The guards in the Old Camp are just wearing the uniforms of the old dead guards.


As we learned earlier, if you want the guards' help, you have to pay protection fees, but this doesn't cover the entire campsite.


Weźmy na przykład Stary
@mnik1: @wojna_idei:

The prisoners who rose up became a new establishment. The system that they put in is just broken, and even the guards aren't immune to it.


A town doesn't feel static when there's a real chance someone might try and mug you.


Więźniowie stworzyli nowy system, który jest tak wypaczony, że nawet straż jest bezprawna.


Miasto w grze samo w sobie nie wydaje się ponadto statyczne, kiedy na
@mnik1: @wojna_idei:

Every group is portrayed in a way where you can understand the conclusions they came to, but might only agree with one or maybe none of them.


Każda z grup przedstawia logiczne argumenty i łatwo zrozumieć, jak doszła do swoich wniosków.


Nawet, jeśli można nie zgadzać się z żadną z nich.


- - -

Animals will go to sleep, but a group might have one standing guard.


Get
@mnik1: @wojna_idei:

If there's any heavy world-building elements they're usually scattered around later.


It might be through a conversation, or you might find a collectable telling you how the dwarves lay eggs.


Games can be afraid to keep you in the ordinary world. They want to move you right into that "call of adventure".


In "Gothic", you can easily spend half your time in that first stage.


Sure, you do
@mnik1: @wojna_idei:

The AI isn't groundbreaking, but it's very nice for an RPG.


Drawing a weapon causes NPCs around you to draw their own weapons.


If you keep it out, someone will attack you first.


Sztuczna inteligencja nie jest rewolucyjna, ale dobrze działa.


Wyciągnięcie broni sprawia, że inne postaci zaczynają nam grozić.


Jeśli jej nie schowasz, zaatakują cię.