Obserwuj w Google News

UOKiK reaguje na skargi. Wszczął postępowanie przeciwko Viaplay

2 min. czytania
20.09.2022 13:15
Zareaguj Reakcja

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko Viaplay - poinformował serwis Wirtualnemedia.pl. To odpowiedź na skargi widzów, którzy są niezadowoleni z usług platformy streamingowej, oferującej m.in. transmisje gal KSW czy meczów piłkarskiej Premier League i Bundesligi.

Viaplay
fot. HOLLANDSE HOOGTE/East News

Jak wynika z informacji Wirtualnych Mediów, tylko w ostatnich dwóch miesiącach do UOKiK wpłynęło blisko 40 skarg na Viaplay. Niektórzy widzowie narzekają nie tylko na jakość transmisji, ale przede wszystkim częste przerwy w jej dostępie. Mówiąc wprost, są niezadowoleni z tego, że nie otrzymują pełnowartościowego produktu, za który zapłacili.

Viaplay: UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające

Co na to UOKiK? - Prezes wystąpił do przedsiębiorcy o wyjaśnienia, a gdy ich nie uzyskał – wszczął postępowanie wyjaśniające, które ma na celu ustalenie, czy są podstawy do postawienia spółce zarzutów naruszania zbiorowych interesów konsumentów - przekazal Wirtualnym Mediom Departament Komunikacji UOKiK.

Co grozi Viaplay? Jaką karę może nałożyć UOKiK?

- UOKiK może wystąpić do przedsiębiorcy w drodze tzw. wezwania miękkiego o wyjaśnienia i zmianę praktyk albo wszcząć postępowanie i postawić mu zarzuty. Jeśli by się one potwierdziły, to za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu - czytamy w dalszym wyjaśnieniu.

Redakcja poleca

Tym samym kibice, którzy miewają problemy z transmisjami Viaplay, mogą mieć nadzieję na poprawę. Firma powinna zadbać o jak najlepszy przekaz, tym bardziej że potwierdziła już, iż podnosi cenę za miesięczną subskrypcję. Do tej pory trzeba było za nią zapłacić 34 złote. Od marca 2023 roku cena będzie wynosić już 55 złotych.

RadioZET.pl/Wirtualne Media