Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • -- dni
  • -- godz
  • -- min
  • -- sek

Koszyk cen: Inflacja wcale nie zwalnia. Na produktach FMCG dochodzi do 30 proc.

Większość sieci handlowych zarówno spożywczych jak i odzieżowych zaraportowała, że w czasie szalejącej inflacji udało im się osiągnąć wyższe marże, to znaczy, że nie tylko rosną ceny, ale także zyski sieci. Jak wynika z Koszyka cen w przypadku supermarketów realna inflacja na przestrzeni roku wyniosła średnio aż 30 proc. Na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy, ceny nadal rosły. Trudno więc znaleźć argumenty, wskazujące na zatrzymanie się trendu podwyżek.
Reklama

Sprawdź ceny 50 produktów w supermarketach

Sieć Dino oferuje obecnie 50 produktów w cenie 361,5 zł. Jeszcze w lipcu było to 353,5 zł. Oznacza to wzrost cen 8 zł w porównaniu do lipca br. Rok temu, ww wrześniu płaciliśmy 296,5 zł, co oznacza, że w 12 miesięcy zakupy podrożały o 65 zł, czyli 22 proc. 

50 produktów z Koszyka kosztuje obecnie w Intermarche 365 zł, czyli 12 zł więcej niż w lipcu (354 zł). We wrześniu 2021 płaciliśmy 300 zł. Oznacza to wzrost cen o 65 zł, czyli 22 proc. rdr.

Z kolei sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 383 zł wobec 369 zł w lipcu. To skok cen o 14 zł. Rok temu podobne zakupy kosztowały 311,5 zł, czyli obecnie płacimy o 72 zł, czyli 23 proc. więcej. 

W sklepach z logo Polomarket zakup 50 produktów z Koszyka to wydatek rzędu od 397 do 402 zł. W lipcu podobne zakupy kosztowały 368 zł. Oznacza to wzrost cen o 29 zł w 2 miesiące i  o 92 zł w rok. (305 zł we wrześniu 2021). To oznacza, że procentowo wzrost cen wyniósł 29 proc.

W SPAR za 50 produktów z Koszyka płacimy 418,5 zł wobec 393 zł w lipcu br. Na przestrzeni 2 miesięcy ceny skoczyły o 25 zł. Rok temu za podobne zakupy płaciliśmy 310,5 zł. Oznacza to wzrost cen aż o 108 zł, czyli 35 proc!

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl. Badanie wykonano w weekend 2-3 września 2022.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji. Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Gazetki promocyjne - Dino