Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • -- dni
  • -- godz
  • -- min
  • -- sek

Biedronka podniosła ceny w weekend

Biedronka znów podniosła ceny. Nie jest to pierwsza zmiana cen, ale tym razem różnice są rażące. Za wiele produktów po minionym weekendzie zapłacimy nawe 1 zł więcej. Wczoraj na Twiterze ekonomista Rafał Mundry opublikował zestawienie, które obrazuje inflacyjne zmiany w Biedronce.
Reklama

Podwyżki cen są naturalnym procesem w czasie inflacji. Nie mniej jednak nikt nie spodziewał się tak dużych zmian cenowych w tak krótkim czasie. Przykładowo za ser cheddar, który kosztował w minionym tygodniu 8,63 zł, po weekendzie zapłacimy 9,99 zł. Jest to 1,36 zł różnicy w ciągu jednego weekendu. Różnice są też w serach białych i pleśniowych, które średnio podrożały o 0,40 zł. 

To nie koniec podwyżek. Za tak podstawowe i wydawałoby się nieluksusowe produkty jak ryż, czy makaron zapłacimy średnio o ok. 0,50 zł więcej. 

Produkty gotowe, takie jak pizza, lasagne, czy ravioli podrożały od 0,50 zł do 2 zł. Ketchup Pudliszki jest droższy od poniedziałku o 1 zł. 

Jest to już trzecia fala podwyżek w sklepach. Szacuje się, że od ostatniego roku za nasze codzienne zakupy płacimy 37% więcej. Najwyższą niechlubną popularnością cieszy się masło, które jest droższe średnio o 48% i olej słonecznikowy, za który dzięki podwyżkom zapłacimy 30% więcej. 

Śledź ceny produktów w innych dyskontach dzięki naszemu koszykowi cenowemu

fot. Twitter
fot. Twitter

fot. z Twitter/Rafał Mundry

 

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (10)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Gazetki promocyjne - Biedronka