Praca i finanse
Ryanair zabronił Brytyjce latać, bo odzyskała od irlandzkich linii pieniądze za odwołany lot
57-letnia Alicia Hempton nie będzie mogła latać Ryanairem, po tym jak irlandzkie linie jej tego zabroniły mimo, że była lojalną klientką. Powodem było odzyskanie przez kobietę pieniędzy za lot, który się nie odbył w wyniku pandemii. Tani przewoźnik domaga się jednak od niej zwrotu 411 funtów.
57-latka mieszkająca w Sheffield latała Ryanairem setki razy, jednak trudno jej się dziwić, że chciała odzyskać swoje pieniądze za odwołany lot. W tym celu skorzystała z funkcji „chargeback” (obciążenia zwrotnego), aby uzyskać zwrot z banku za opłacony bilet do Hiszpanii w ubiegłym roku, który się nie odbył. Z funkcji „chargeback” można korzystać w przypadku nieudanego zakupu przedmiotów lub usług, których się nie otrzymało.
- Przeczytaj również: Jaki formularz lokalizacyjny do PL, a jaki do UK? Czy coś się zmieniło od października?
Ryanair zabronił Brytyjce latać swoimi liniami
Ryanair domaga się jednak od Brytyjki zwrotu odzyskanych przez nią pieniędzy i twierdzi, że pełna kwota musi zostać zwrócona zanim kobieta będzie mogła odprawić się na jakikolwiek przyszły lot irlandzkimi liniami.
Alicia zapłaciła 411,12 funtów za trzy bilety na lot Ryanairem do Malagi w czerwcu 2020 roku. Jak podaje "Daily Mirror" – lot został odwołany przez linię lotniczą, a trójce klientów oferowano albo zwrot pieniędzy albo vouchery. Gdy jednak poprosili o zwrot pieniędzy za bilety, nie doczekali się od Ryanaira odpowiedzi.
– Zapłaciłam za bilet lotniczy swój, mojej siostry i jej przyjaciela, ale teraz z moim nazwiskiem związany jest zakaz lotów w Ryanairze. Jeśli nie usuną tego z mojego konta, już nigdy nie będę podróżować Ryanairem. To jest zasada, mieliśmy prawdziwy powód, ze względu na który nie mogliśmy polecieć i nie mogliśmy skontaktować się z Ryanairem – powiedziała Alicia.
Odpowiedź Ryanaira
Jak podał „Daily Mirror”, który skontaktował się w tej sprawie z tanimi liniami, Ryanair poinformował, że postara się wyjaśnić tę sprawę.
Rzecznik irlandzkich linii powiedział: „Miliony lotów Ryanaira zostały odwołane w czasie pandemii, jednak klienci, którzy zażądali i byli uprawnieni do zwrotu pieniędzy, otrzymali je bezpośrednio od Ryanaira. Istnieje niewielka grupa pasażerów, którzy kupili bezzwrotne bilety na loty Ryanair, które odbywały się zgodnie z planem podczas pandemii, ale zdecydowali się nie podróżować, a następnie bezprawnie przetworzyli obciążenia zwrotne za pośrednictwem firmy obsługującej karty kredytowe”.