Remont starej audi 80 - blacharka #czteryzeraazraela

A.....-
A.....-

   Jakiś czas temu zobowiązałem się zrelacjonować powrót do żywych zaniedbanej audi 80 pod tagiem #czteryzeraazraela. Stara dobra limuzyna z protoplastą dobrze znanego silnika 1.9 TDI posiadaczom aut z grupy VAG pod maską, dzisiaj lata świetności ma już za sobą. Nadgryziona przez ząb czasu (oraz bezlitosną korozję) z wyblakłym lakierem w kolorze przegrywu, nie mogła do mnie nie trafić ( lubię brzydkie rzeczy)¯\_(ツ)_/¯. Ma być jak najtaniej, ale jednocześnie z sercem. Będę starać się pokazać co jak i za ile.

595878786141594641785578_1618782020MnKCTpPZ4jmKwTbH9DoTK5.jpg

595878786141594641785578_1618782039Ia3sjpHQ6ErGk8uLEj8NFN.jpg

595878786141594641785578_1618782071g0Wk8oyoKy5fj1yFtoht82.jpg

   Wjazd na warsztat i zaczynam od blacharki. Na pierwszy ogień kilka rozpoznawczych uderzeń w tylny błotnik i mamy to:

595878786141594641785578_1618782169ucd2YZWdmpgqzb9rwGy49T.jpg

   Po zdjęciu zderzaka w bagażniku taki widok:

595878786141594641785578_1618782285gQNLRN4OirQtm3v9q04eYY.jpg

    Oprócz zderzaka koło, plastikowe nadkole out:

595878786141594641785578_1618782492KNnA6Epj9Fl9aN9H3vMPcN.jpg

   Teraz wycinam zniszczone fragmenty i na ich podstawie staram się odwzorować kształt oryginału na nowym kawałku blachy. Nie mam giętarki, felcarki, koła angielskiego spęczarki itd., więc wszystko hand made młotkiem i kowadłem.

595878786141594641785578_1618782704mlk50VqHgIZ7VGlaPQ885E.jpg

595878786141594641785578_1618782807m1dDkwTADKI6ELwV8v5Fea.jpg

   Ten prostokątny otwór jest na wentylację bagażnika, brakuje też ślizgu zderzaka, przy robocie go zgubiłem (-‸ლ), spasuje się potem. Dalej cięcie poszycia. Nie będę tego dorabiał, za wysokie progi na moje drętwe łapy. Kupiłem na szrocie fragment poszycia tylnej ćwiartki i to jego wykorzystam - koszt to jakieś 120 cebulionów.

595878786141594641785578_16187831819Jm17RZHYEfuUNpc7bjXpx.jpg

   Tnę tam gdzie zaczyna się zdrowa blacha czyli daleko (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) próg też zaczyna znikać, ale za to w środku jest dobrze, można podnosić za ten fragment, nic się nie dzieje. Dalszą część progu zostawiam, oczyszczę z nalotu i zakonserwuję w środku. No i zdecydowałem się wyciąć część błotnika, tak prewencyjnie.

595878786141594641785578_1618783475n51IKgjk7v0Qfwre726f1h.jpg

595878786141594641785578_1618783505l96J2snxm2giHny6XZVT6C.jpg

   Przed wycinką staram się dopasować nową blachę do tej jeszcze istniejącej. Żeby było łatwiej dzielę całość na kilka odcinków, które i tak zespawam.

595878786141594641785578_16187835969vtSyFew0J4RDjBuOWDx0W.jpg

595878786141594641785578_1618783960bVCBZqZr5EPzzdCwm1L0OL.jpg

  Po zeszlifowaniu spoin, tam gdzie będą przeszkadzać w instalacji poszycia, aplikuję podkład epoksydowy i idę szukać części zgubionych przy demontażu XD. 

595878786141594641785578_1618784190gNrzGKN6INCzvDr79bYCjK.jpg


Koszt dzisiejszej pracy to ok. 30 zł za puszkę epoksydu, blacha o grubości jakieś 0.8mm to pozostałości arkusza po poprzednim aucie, do tego jakieś tarcze do cięcia 1mm i do szlifowania, koszt hmm dwie dychy. Stracony czas na coś czego nie opłaca się robić - bezcenne ᕦ(òóˇ)ᕤ


   W komentarzu zawołam Mirków którzy chcieli.