Urząd Miasta Krakowa zamknięty dla bezpośredniej obsługi klienta

Urząd Miasta Krakowa zamknięty dla bezpośredniej obsługi klienta

Od środy, 14 października budynki Urzędu Miasta Krakowa oraz Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych będą dostępne wyłącznie dla pracowników. Prosimy, by załatwianie spraw urzędowych odłożyć w czasie.

Wszelkie dokumenty i wnioski do Urzędu Miasta Krakowa będzie można złożyć elektronicznie, za pośrednictwem Poczty Polskiej, usług Paczkomat Urząd 24 lub wrzucając specjalną kopertę do odpowiedniego pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia do urzędu w 14 poniższych lokalizacjach:

  1. al. Powstania Warszawskiego 10
  2. os. Zgody 2
  3. pl. Wszystkich Świętych 3-4
  4. Rynek Podgórski 1
  5. ul. Biskupia 18
  6. ul. Dekerta 24
  7. ul. Grunwaldzka 8
  8. ul. Kasprowicza 29
  9. ul. Lubelska 27
  10. ul. Lubelska 29
  11. ul. Mogilska 41
  12. ul. Sarego 4
  13. ul. Stachowicza 18
  14. ul. Wielicka 28a.

Wyjątkiem są sprawy bieżącej rejestracji zgonów, sporządzania aktów zgonów, zawierania małżeństw i składania oświadczeń w ramach prowadzonych rejestrów przez Urząd Stanu Cywilnego. W tych sprawach pracownicy USC przyjmują osobiście w dwóch lokalizacjach: ul. Lubelska 27 oraz os. Zgody 2.

W sprawach dotyczących zawarcia związku małżeńskiego i składania oświadczeń (uznanie ojcostwa, powrót do nazwiska noszonego przed ślubem po rozwodzie), należy umawiać wizyty w USC przez internetową elektroniczną rejestrację kolejki (bip.krakow.pl), mailowo lub telefonicznie.

Odbiór dowodu osobistego będzie możliwy wyłącznie w sprawach niecierpiących zwłoki oraz po wcześniejszym uzgodnieniu terminu w Wydziale Spraw Administracyjnych.

Wszystkie umówione wcześniej i niezrealizowane dotychczas wizyty w Urzędzie Miasta Krakowa oraz wszelkie wszczęte wcześniej i niezałatwione sprawy w UMK, zachowują swoją ważność i podlegają obsłudze przez właściwe komórki organizacyjne urzędu w zwyczajowy sposób.

Usługi Paczkomat Urząd 24:

  1. odbiór przesyłek odbywa się w jednym z trzech paczkomatów zlokalizowanych przy budynkach UMK: na al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a oraz os. Zgody 2
  2. nadawanie przez interesantów przesyłek do UMK odbywa się poprzez stronę internetową urzad24.inpost.pl, wypełnienie formularza, wniesienie opłaty oraz użycie paczkomatu.

Informacje na temat zmian w organizacji pracy Urzędu Miasta Krakowa będą niezwłocznie publikowane na stronie internetowej bip.krakow.pl oraz wywieszane przy wejściach do budynków urzędu.

Apelujemy, by z urzędnikami kontaktować się za pośrednictwem internetu lub telefonicznie. Jednocześnie prosimy o wyrozumiałość, przypominając o aktualnym stanie zagrożenia – w związku z obowiązującym stanem epidemii i licznymi przypadkami zakażeń wirusem SARS-CoV-2.

Urząd – jak każdy pracodawca, mając na uwadze niezbędne środki ostrożności – musi się liczyć z nieobecnością pracowników, wynikającą czy to ze wspomnianego stanu zagrożenia, czy też funkcjonowania pracowników w trybie pracy zdalnej.

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności