Przestroga - nagrywajcie wszystkie rozmowy z Play i jej partnerami

DiMaria
DiMaria

TL;DR: Play i Expert Group zawarli ze mną umowę której nie zamierzają dotrzymać, a to mogłoby mnie kosztować podczas trwania tej umowy około 7 tysięcy złotych.


Piszę do Was po namowie Mirków. Otóż mam problem z Play i z jej partnerem - firmą Expert Group z Lublina. Jestem wieloletnim klientem Play i zadzwoniła do mnie w lipcu 2020 r. konsultantka firmy Expert Group z nową ofertą. Firma Expert Group jest autoryzowanym partnerem sieci Play. Oferta przedstawiona mi brzmiała bardzo korzystnie, więc zdecydowałem się na jej przyjęcie.


Dotychczas miałem rozłożonego na raty smartfona Huawei P20 Pro, który miałem spłacać do lipca przyszłego roku. Zaproponowano mi zdjęcie opłat za Huaweia pod koniec bieżącego roku oraz nowy telefon - Samsung Galaxy S20 Ultra za którego raty miałem płacić do początku 2021 roku. Konsultantka zaoferowała też bezpłatnie Amazon Prime Video i TIDAL na cały czas trwania umowy, czyli 2 lata. Pozostałe warunki abonamentu telefonicznego miały pozostać bez zmian.


Ponieważ tak jak wcześniej napisałem, zgodziłem się na te warunki - kilkukrotne dopytując czy na pewno są one takie. Zostało to potwierdzone w rozmowie telefonicznej jak i w zwrotnym mailu (mam zarówno nagrania rozmów jak i zapisanego maila).


Umowa została zawarta telefonicznie, ponieważ jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, zgodnie z prawem zaczęła obowiązywać od momentu jej zawarcia. Po kilku dniach otrzymałem Samsung Galaxy S20 Ultra z aneksem do umowy.


Gdy otrzymałem pierwszą fakturę po miesiącu okazało że abonament za abonament wzrósł mi o 10 zł. Skontaktowałem się z BOK Play gdzie poinformowano mnie że taką umowę zawarłem.


Umowa zawarta z konsultantką Expert Group nie zgadzała się z tym, o czym poinformował mnie BOK Play - zadałem pytanie o pozostałe zobowiązania. BOK Play stwierdził że nie ma takiej oferty, złożyłem więc reklamację, Play poinformował mnie że mogę pozostać przy tej umowie (bez zdjęcia rat za telefony, z pominięciem wszystkim bonusów) - a różnicę w wysokości 250 zł - czyli 10 zł mies. na czas trwania umowy mi zwrócą lub drugie rozwiązanie - zwrócę im telefon który otrzymałem i wrócimy do poprzedniej umowy.


Problem w tym że HUAWEIa już nie mam, a telefon który otrzymałem nawet mi się podoba. Po drugiej reklamacji i odmowie wywiązania się z umowy zawartej telefonicznie ze strony Play, wysłałem do Play i Expert Group pismo przedprocesowe, dotyczące wywiązania się z ich strony z podjętych zobowiązań.


Play ponownie zaproponował wcześniejsze rozwiązanie, natomiast z firmy Expert Group telefonicznie skontaktował się ze mną ich przedstawiciel, który tak to przynajmniej zrozumiałem chciał załatwić sprawę i pytał mnie o to czego oczekuję. Odpowiedziałem że oczekuję wywiązania się z umowy, albo rekompensaty finansowej za te podjęte dodatkowe zobowiązania.


Przedstawiciel Expert Group zobowiązał się do przedstawienia moich oczekiwań właścicielowi firmy i poinformował że w przeciągu dwóch tygodniu oddzwoni z propozycją. Gdy minęło dwa tygodnie, a przedstawiciel nie oddzwaniał - postanowiłem sam do niego zadzwonić. Zdziwiłem się, gdyż mój numer został przez niego zablokowany (a w zasadzie dwa, które miałem na tamtej umowie). Oczywiście przy próbie połączenia z innych numerów - telefon jest dostępny.


Ponieważ ani Play, ani Expert Group nie chcą wywiązać się z podpisanej telefonicznie umowy, zamierzam przeciwko nim wystąpić do sądu, w najbliższym czasie, by wyegzekwować umowę. Przestrzegam Was przed nieuczciwymi praktykami Play i firmy Expert Group. Zachowanie zarówno konsultantki Expert Group, jak i jej przedstawiciela jest na poziomie żenującym. Traktowanie klienta tak nieprofesjonalne, jak zostałem potraktowany przez tę firmę, nie zdarzyło mi się bardzo dawno. Nie wiem, czy jestem jednostkowym przykładem takiego podejścia tej firmy do klienta, czy jest to ich stała praktyka, ale patrząc na mój przypadek, z czystym sumieniem odradzam skorzystania z ich jakichkolwiek usług.


A firmie Play mogę pogratulować autoryzowanych partnerów, jak i stosunku do swoich klientów. W Play, w sumie 6 numerów i jestem ich klientem od samego początku istnienia tej firmy (jeszcze jak było Nadchodzi4). 

Play straciło w tym momencie klienta, wiarygodność, jak i mój szacunek - a po przeczytaniu mojej przestrogi mam nadzieję też Wasz.


595831775a51594643684d78_16019808505DCrH5fuaNVs1GteXBnPen.jpg


595831775a51594643684d78_1601980860glvUitZYLriyAJ67MF5hx4.jpg