Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • -- dni
  • -- godz
  • -- min
  • -- sek

Sadownicy będą protestować przed siedzibą Biedronki. Marża sieci to 55 proc.

24 września pod siedzibą Jeronimo Martins odbędzie się protest sadowników, którzy "wyrażają brak akceptacji dla prowadzonych działań przez Grupę Jeronimo Martins oraz inne sieci handlowe w Polsce. W naszym odczuciu, w polityce handlowej pominięta została zupełnie społeczna odpowiedzialność biznesu. Strategia uwzględnia jedynie interesy sieci handlowych. Sadownicy, którzy ponoszą największe nakłady finansowe, otrzymują za swoją ciężką pracę najmniejsze pieniądze" - napisano w oświadczeniu.

Reklama

Na cenę jabłek mają wpływ trzy czynniki:
- koszty produkcji – nasadzenie, środki ochrony roślin, bieżąca pielęgnacja, przechowywanie,
pracownicy – według danych oszacowane są w tym sezonie na poziomie 1,2 zł/kg jabłek
- koszty przygotowania – w skład wchodzi opakowanie, koszty transportu, koszty logistyczne firmy
handlowej, podatki: 1 zł/ kg
- marża sklepu – cena jabłek w jednej z wiodących sieci handlowych w 2020 roku: 4,99 zł/kg
Marża sieci handlowej wyniosła ponad 55%. To oznacza, że sieci handlowe zbierają nawet ponad połowę kwoty z każdego sprzedanego kilograma jabłek - czytamy w oświadczeniu sadowników.

W opinii sadowników to:

1. Sieć handlowa przedstawia warunki finansowe, po których chce kupić jabłka. Nie są przy tym
brane pod uwagę koszty produkcji jabłka w danym roku, które mogą być różne, zależnie od
wielu czynników (pogoda, koszty pracy, podatki, koszty transportu etc.).
2. Sieć handlowa organizuje „promocję konsumencką” ustalając przy tym dowolnie i wedle
swojego uznania wysokość swojej marży.

Dlatego protestujący apelują do zarządu Grupy Jeronimo Martins oraz innych podmiotów o zmianę
polityki handlowej firmy, a przede wszystkim o wzięcie pod uwagę argumentów wynikających z kosztów produkcji sadowniczej. Związek Sadowników RP jest otwarty na konstruktywne rozmowy i rozwiązanie problemu w sposób jak najmniej dotkliwy dla wszystkich stron konfliktu - napisano.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (7)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Gazetki promocyjne - Biedronka