Idealni klienci. Zarabiają więcej i nie mają dzieci

4,6 bln dol. rocznie, na taką kwotę szacuje się siłę nabywczą społeczności LGBT+ na świecie. To więcej niż PKB Niemiec. Homoseksualni mężczyźni prześcignęli swoich heteroseksualnych kolegów dopiero w ostatnich latach. Ekonomiści podejrzewają jednak, że od dawna mogli oni zarabiać więcej, ale dopiero rosnąca tolerancja skłoniła osoby LGBT+ do ujawnienia prawdy o zarobkach

Wybrane dla Ciebie
Katarzyna Dębek: Zrównoważony rozwój to dla nas szczególnie ważny temat
Katarzyna Dębek: Zrównoważony rozwój to dla nas szczególnie ważny temat
Jak zmieniał się „Forbes” przez ostatnie 15 lat?
Jak zmieniał się „Forbes” przez ostatnie 15 lat?
Agnieszka Kulas: Menedżerowie i firmy muszą dostosować się do zmian na rynku pracy
Agnieszka Kulas: Menedżerowie i firmy muszą dostosować się do zmian na rynk...
Robert Dobrzycki: sukces tkwi w tym, żeby osiągnąć skalę, ale utrzymać elastyczność małej firmy
Robert Dobrzycki: sukces tkwi w tym, żeby osiągnąć skalę, ale utrzymać elas...
Joanna Makowiecka Gatza: polityka mieszkaniowa w Polsce musi być zbudowana na nowo
Joanna Makowiecka Gatza: polityka mieszkaniowa w Polsce musi być zbudowana ...
Andrzej Wasilewski: nie widać jeszcze nokautującego ciosu ze strony AI, ale wszyscy wiemy, że on wkrótce nastąpi
Andrzej Wasilewski: nie widać jeszcze nokautującego ciosu ze strony AI, ale...
Polska ma dobre warunki do rozwoju branży food delivery
Polska ma dobre warunki do rozwoju branży food delivery
Prof. Skarżyński: połączenie biznesu i medycyny jest trudne
Prof. Skarżyński: połączenie biznesu i medycyny jest trudne
Startup przedłużający życie butom
Startup przedłużający życie butom
Piotr Wojtyczka: W ramach Polskiej Strefy Inwestycji powstały projekty za blisko 116 mld zł
Piotr Wojtyczka: W ramach Polskiej Strefy Inwestycji powstały projekty za b...
Zagraniczne fundusze venture capital interesują się Polską
Zagraniczne fundusze venture capital interesują się Polską
Dolny Śląsk ze strategiczną inwestycją Intela
Dolny Śląsk ze strategiczną inwestycją Intela
Gawkowski: chcę, żeby Ministerstwo Cyfryzacji stało się hubem zarządzania cyfrowym rozwojem Polski
Gawkowski: chcę, żeby Ministerstwo Cyfryzacji stało się hubem zarządzania c...
Władysław Kosiniak-Kamysz: wiem, że przedsiębiorcy na nas zagłosowali. Jesteście solą tej ziemi
Władysław Kosiniak-Kamysz: wiem, że przedsiębiorcy na nas zagłosowali. Jest...
Dutkiewicz: Biznes oczekuje stabilności i przewidywalnego jutra
Dutkiewicz: Biznes oczekuje stabilności i przewidywalnego jutra
Firma 3M zwiększa obecność we Wrocławiu
Firma 3M zwiększa obecność we Wrocławiu
Dolny Śląsk przyciąga inwestycje
Dolny Śląsk przyciąga inwestycje
KRUK przygląda się zagranicznym rynkom
KRUK przygląda się zagranicznym rynkom
Edukacja, prewencja, pomoc – Nestlé dba o zdrowie pracowników
Edukacja, prewencja, pomoc – Nestlé dba o zdrowie pracowników
Członkini zarządu Kaufland: Po ponad 20 latach obecności na rynku znalezienie miejsca na nowy sklep jest coraz trudniejsze
Członkini zarządu Kaufland: Po ponad 20 latach obecności na rynku znalezien...
BGK wkracza na rynek jena i dolara. Nierada: „Nigdy nie mieliśmy specjalnych problemów z popytem”
BGK wkracza na rynek jena i dolara. Nierada: „Nigdy nie mieliśmy specjalnyc...

Od kilku dekad na Zachodzie istnieje coś, co można nazwać tęczowym marketingiem. Jest czymś naturalnym, że środowiska LGBT+ stanowią ważną grupę konsumentów i z każdym kolejnym pokoleniem ta grupa na świecie rośnie. W Polsce jej potrzeby są często ignorowane. Tymczasem osobom LGBT+ jest stosunkowo najbliżej do modelu tzw. konsumenta idealnego. Osoby LGBT+ często zarabiają więcej, a do tego większość z nich należy do grupy DINKY, czyli Double Income No Kids Yet .

Wydają więcej na rozrywkę, w klubach, w biurach turystycznych, kupują produkty spożywcze lepszej jakości, jeżdżą na dłuższe urlopy, chętniej nabywają nowsze modele smartfonów.

– Ogólnie można powiedzieć, że to grupa bardziej dynamiczna zakupowo, ale trzeba uważać, aby nie popaść w stereotypy, bo środowisko to jest bardzo zróżnicowane. Są w nim zarówno osoby śledzące najnowsze trendy, jak i ci, którzy w myśl zasady zero waste ubierają się w lumpeksach. I to mimo wysokiego dochodu – zaznacza Grzegorz Miecznikowski z S Words.

Podczas gdy wyższe zarobki lesbijek to zjawisko znane od dłuższego czasu, geje dołączyli do nich stosunkowo niedawno. Naukowcy z Uniwersytetu Vanderbilta, którzy dwa lata temu przeanalizowali dane z badania National Health Interview Survey z lat 2013–2015, odkryli, że amerykańscy geje zarabiają obecnie średnio o 10 proc. więcej od swoich heteroseksualnych kolegów pracujących na podobnych stanowiskach.

Kto zarabia więcej: homoseksualni mężczyźni czy ich heteroseksualni koledzy?
Kto zarabia więcej: homoseksualni mężczyźni czy ich heteroseksualni koledzy? Fot.: Redakcja Forbes

W programie „Forbes. Ludzie. Pieniądze” rozmawiamy o trendach, komentujemy aktualności i wyjaśniamy wątpliwości. Zobacz poprzednie odcinki.

Podziel się

Obserwuj nas Google News

Wypróbuj aplikację mobilną Forbes

alt
  • pełen dostęp do subskrypcji
  • powiadomienia o najważniejszych wydarzeniach
  • e-wydanie szybciej niż w kiosku, w czytniku PDF