Jak straciłem na PayPal 4200 USD

krakowiak
krakowiak

Jak straciłem pieniądze (4200 USD) z PayPal jako sprzedawca i nie wiem jeszcze jak je odzyskam po tym co czytam u innych!

- Klient z USA zamówił u mnie towar (prosząc o płatność za pomocą PayPal), wybierając konkretne modele ze zdjęć i na podstawie zdjęć, doskonały kontakt z kupującym. Na całej transakcji zdziwiłem się na - wysokością prowizji za całą transakcję oraz tym, że przelanej kwoty nie mogę przelać na konto walutowe lecz w PLN wg kursów PayPal które są o kilkadziesiąt gr niższe niż w kantorach stacjonarnych. Ale nie robiłem żadnych skarg.

- + extra załatwiliśmy mu transport , Wskazany towar otrzymał, odebrał i przestał się odzywać i zablokował możliwość kontaktu z nami. Z naszej strony robiliśmy jedynie obsługę posprzedażową i chcieliśmy utrzymać relację z klientem

- 2 tygodnie po tym PayPal przesyła nam informacje że kupujący wniósł zastrzeżenie i oczekuje całkowitego zwrotu pieniędzy (wszyscy wyraziliśmy zdziwienie WTF)

- natychmiastowe pytanie do PayPal o co chodzi ale nie potrafili odpowiedzieć na to pytanie, mimo wszystko wysłaliśmy historię korespondencji + screeny z rozmów 


po kilku dniach PayPal przesyła nam informacje, ze im przykro ale bank klienta przychylił się do jego prośby i zwraca mu 4200 USD (nie dowierzam!) 

przez 2 dni próbujemy skontaktować się z kupującym - odbiera z zastrzeżonego i sam nie wie co powiedzieć podając nieprawdę że dostał inny produkt, prosimy o zwrot a on że nie zwróci i sie rozłącza! Dzwonimy do PayPal, kobieta informuje mnie że kupujący zgłosił nieautoryzowane użycie karty jako podstawę - tłumaczymy i składamy wyjaśnienia że to niemożliwe bo uczestniczył na Whatsapp w wyborze produktów, wskazaniu na zdjęciach egzemplarzy i podawaniu adresu! Przyjmują tłumaczenia ale po dniu przesyłają nam info że nic nie mogą zrobić i sprawa jest zamknięta przez bank! (nie dowierzam!) 

Pytamy jak to nic nie można zrobić?! Próbujemy ustalić jaki bank, dowiadujemy się że to American Express, dzwonimy do ich specjalnego działu Chargeback. I zaczynam nast korespondencję z Paypal:

MAIL 1

--- Treść przekazanej wiadomości ---Temat: Re: Fwd: Fwd: Reply to the claim of PP-D-48265789 (KMM192945070V40984L0KM)
Data: Tue, 31 Dec 2019 10:42:08 +0100

Szanowni Państwo,
Ostatnim razem otrzymaliśmy od Państwa informację, że sprawa dotycząca zwrotu na kartę kupującego 4200 USD jest zamknięta i całość rozstrzyga i kończy bank kupującego. Otóż okazuje się, że jest to nie zgodne z stanem faktycznym oraz, że instytucja pośrednicząca w obliczu oficjalnego zgłoszenia podejrzenia lub sytuacji niezgodnej z prawem lub przestępczej zmuszona także jest do podjęcia działań i/lub wewnętrznych procedur. Ustaliliśmy, że dla transakcji która jest przedmiotem naszego zgłoszenia właściwy jest bank American Express. W dniu 30.12.2019 przeprowadzili dwie rozmowy z +1 800 528 5200 Amex Merchant Service
Dwukrotnie DWÓCH różnych pracowników potwierdziło nam iż powinniśmy dokonać oficjalnego zgłoszenia / reklamacji do PayPal 1.) jako instytucji pośredniczącej, która ma wpływ na dialog i rozwój sytuacji, 2.) jako iż PayPal jest firmą powiązana z American Express co niniejszym czynię:
REKLAMACJA / ZAWIADOMIENIE O PODEJRZENIU POPEŁNIENIA PRZESTĘPSTWA Z PAŃSTWA UDZIAŁEM DOTYCZĄCEGO PRZEWŁASZCZENIA, ZAJĘCIA TOWARU O WARTOŚCI PRZEKRACZAJĄCEJ 4200 USD. Uzasadnienie:
- w przypadku charge-back bank, instytucja otrzymująca zgłoszenie powinna skontaktować się ze sprzedawcą celem weryfikacji lub potwierdzenia faktów. Z naszą firmą NIKT nie kontaktował się z takiej instytucji. - kupujący otrzymał charge-back posługując się nieprawdziwymi informacjami, półprawdami, które udokumentowaliśmy w I zgłoszeniu do Państwa...
- w przypadku otrzymania zwrotu gotówki z dowolnej przyczyny, kupujący zobowiązany jest do odesłania zamówionego towaru [w naszym przypadku kupujący nie zamierza tego uczynić, mimo iż dostał z naszej strony oficjalne pismo w tej sprawie! My nie możemy odebrać towaru]. - kupujący każdorazowo posługuje się nieprawdziwymi informacjami i przy każdym z trudem nawiązanym kontakcie kreuje nową - nie mającą niczego wspólnego z rzeczywistością historię/powód o którym nie wspominał za pierwszym razem. W załączniku przesyłam:
pierwsze zgłoszenie do Państwa
oficjalne zgłoszenie do kupującego (wysłane 27.12.2019)
W naszym mniemaniu oraz prawniczym doszło do nieprawidłowości w postaci zaniechania /niedopełnienia obowiązków po stronie instytucji dokonującej zwrotu pieniędzy na podstawie jednostronnej lakonicznej informacji bez możliwości przekazania faktów z drugiej strony. Dodatkowo doszło do zaniechania podjęcia działań na postawie zgłoszenia informacji o podejrzeniu popełnienia przestępstwa polegającego na wyłudzeniu towaru o wartości 4200 USD na co nie można pozostać biernym i w tym partycypować. 



MAIL 2

--- Treść przekazanej wiadomości ---Temat: Re: Fwd: Fwd: Reply to the claim of PP-D-48265789 (KMM193276301V72317L0KM)
Data: Thu, 2 Jan 2020 15:02:12 +0100



Szanowni Państwo,
Podczas rozmowy telefonicznej z Amex Merchant Service poinformowano nas, że ponowne zgłoszenie do Państwa jako firmy PayPal spowoduje, że będziecie musieli Państwo skontaktować się ponownie z wystawcą karty a to spowoduje i umożliwi ponowne przyjrzenie się sprawie. Jest to jednocześnie jedyne dla nas rozwiązanie umożliwiające dotarcie do wystawcy karty i zwrócenie jego uwagi na nieprawidłowości w sprawie.




MAIL 3 


--- Treść przekazanej wiadomości ---Temat: Reply to the claim of PP-D-48265789 (KMM193276301V72317L0KM) ---> PILNE
Data: Thu, 2 Jan 2020 20:15:01 +0100


Szanowni Państwo,
Celowo lub z powodu braku chęci wprowadzili nas Państwo w błąd i przekazują Państwo nieprawdę. Proszę o ponowne i pilne zajęcie się sprawą!
W ponownej rozmowie w dniu 2.01.2020 z AMEX Merchant Service, konsultant sprawdził szczegóły sprawy pomiędzy XXXXX a nabywcą i stwierdził nieprawidłowości:
1. od zgłoszonego chargeback można składać zażalenie nawet do 5 razy! W naszym przypadku wg AMEX nie zostało to zrobione ani razu! Czyli PayPal nie uczynił sprzeciwu w tej sprawie!
2.  XXXXX  nie posiada "Merchant Identification Number" w systemie AMEX, a to on potwierdza zgłoszenie "veto" do danej sprawy! Konsultant zauważa że nadal można to zrobić i wręcz należy jeśli są podejrzenia o posługiwanie się nieprawdą!
3. jako że: a.) pośrednikiem transakcji była firma Paypal, b.) i to nasza firma płaciła prowizje za wszelkie transakcje firmie PayPal, c.) firmę PayPal wiążą z AMEX specjalne umowy - to PayPal jako nasz reprezentant zobowiązany jest do zgłoszeń o nieprawidłowościach związanych z chargeback oraz podejrzeniami o wyłudzenie towaru! Nie jest prawdą jak podaje po raz kolejny konsultant AMEX że sprawa jest zamknięta i nie można składać już powiadomień! Wręcz przeciwnie należy to uczynić. AMEX nie może samodzielnie w tej sprawie zrobić nic, gdyż nie posiada do tego dostępu, a w dodatku XXXXX nie płaciła prowizji do Amex tylko do PayPal!
 
4. konsultant wielokrotnie powtarzał o konieczności kontaktu ze strony Paypal i dokonania zgłoszenia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa oraz zgłoszeniu dowodów! Doradził również, że musi istnieć możliwość złożenia odwołania bezpośrednio do Paypal. Podsumowując - Paypal jest opiekunem i reprezentantem XXXX na czas tej transakcji i w czasie jest trwania sporu między XXXX a nabywcą jest wręcz zobowiązany do reprezentowania nas. Składanie oświadczeń w stylu "bank kupującego zamknął sprawę lub odrzucił..." jest nieprawdziwe i niezgodne zarówno z logiką jak i z tym co faktycznie twierdzi bank! Domagamy się zatem podjęcia działań zgodnie z tym jakie są oczekiwania i firmy Amex jak i nasze.....



MAIL 4


--- Treść przekazanej wiadomości ---Temat: Re: Reply to the claim of PP-D-48265789 ---> PILNE (KMM193495156V9604L0KM)
Data: Tue, 7 Jan 2020 11:32:41 +0100



Szanowna Pani Izabelo, zaczynam mieć wrażenie że rozmawiam z programem a nie żywym człowiekiem. Opary absurdu zaistniałej sytuacji na prawdę powodują, że jeśli nie uzyskamy wsparcia z Państwa strony, zainteresujemy sprawą jak najwięcej mediów i organów prawnych.
- zostaję waszym klientem gdzie kontrahent wpłaca mi pieniądze za towar jaki sam wybiera. Wy zatrzymujecie sporą prowizję za wpłatę, za przewalutowanie i jeszcze za zmianę rachunku!
- ja wysyłam towar do kontrahenta, on go otrzymuje po czym nikomu NIC nie zgłaszając chce aby AMX zwrócił mu pieniądze, jego bank to robi zabierając z naszego konta! - ponieważ ani kontrahent posługujący sie nieprawdą ani jego bank się z nami nie kontaktują i traktują wg Was jako sprawę zamkniętą nie interesuje nikogo że towar nie został zwrócony!
- ja zatem zostaje ze stratą za towar, który nie został zwrócony i nikt go nie chce oddać, z prowizjami, opłatami za transakcję, przewalutowaniem itp!
- tymczasem ktoś kto posługuje się nieprawdą i nie zamierza się z nami kontaktować ma za darmo towar o wartości 4200 USD! I unika kontaktu!
- bank kontrahenta twierdzi że mamy prawo się odwoływać KILKA razy za pomocą PayPal ale PayPal twierdzi że po jednej próbie przekazania wiadomości wątek został zamknięty
- zgłaszane przez nas dowody o tym że jest to wyłudzenie towaru nikogo zatem nie interesuje? I to jest legalne - zatrzymanie towaru i pieniędzy?
- no i kto kłamie? 2 różnych pracowników AMX którzy wmawiają nam że należy odwoływać się od decyzji i zgłaszać nieprawidłowości czy pracownik PayPal który mówi że sprawa została zamknięta z powodu że została zamknięta i nie można nic już zrobić? Pani wybaczy, ale wydawało mi się że żyjemy w XXI wieku i jeśli informujemy Państwa krzycząc "RATUNKU KRADNĄ!!!!" to podejmujecie działania a nie tłumaczycie się w stylu, "przepraszam ale nie widzimy bo patrzymy akurat w innym kierunku.... "



MAIL 5


--- Treść przekazanej wiadomości ---Temat: Fwd: Re: Reply to the claim of PP-D-48265789 ---> PILNE (KMM193495156V9604L0KM)
Data: Tue, 7 Jan 2020 20:59:04 +0100


 Szanowna Pani,
Ta więc po przeprowadzeniu właśnie TRZECIEJ rozmowy bezpośrednio z bankiem obsługującym kontrahenta sprawa ma się następująco:
 ! PayPal - czyli Pani karmi nas informacją w stylu: "rozumiemy pana ale nic nie możemy zrobić ponieważ bank zakończył sprawę"
    a gdy 3 razy dzwonimy do banku American Express do działu zajmującego się chargeback od różnych osób otrzymujemy komunikat:
 "! to nie prawda, sprawa wcale nie musi być zamknięta jeśli PayPal jako podmiot pośredniczący zgłosi nieprawidłowości. "
Dodatkowo zasięgnąłem także informacji prawnych i łańcuch powiązań jest nast:
Ja zawarłem umowę z Państwa firmą w sprawie tej transakcji
Państwo z American Express
Zatem wszelkie nieprawidłowości muszę zgłaszać do Państwa a Państwo MUSZĄ - MAJĄ OBOWIĄZEK podjąć czynności w przypadku
naruszeń prawa. Bo inną sprawą jest kwestionowanie chargeback w przypadku gdy dochodzi do zwrotu towaru lub jest konakt z kontrahentem
a innym przypadkiem jest zgłoszenie iż kontrahent posługuje się nieprawdą, unika kontaktu i nie zamierza dokonać zwrotu towaru.
Reasumując:
Bank kontrahenta twierdzi że sprawa nie jest zamknięta jeśli PayPal podejmie działania, Bank kontrahenta twierdzi że nie rozumie dlaczego PayPal przekazuje nam informacje inne niż prawdziwe
Bank kontrahenta twierdzi że nadal możemy wstrzymać lub odwrócić proces chargeback lub spowodować aby kontrahent dokonał zwrotu
lub zatrzymania towaru
Bank kontrahenta twierdzi że nasza firma powinna kontaktować się i zgłaszać sprawę oraz być reprezentowana przez PayPal
Prawo i logika mówią to samo! Że nie można kupić np telewizora 70`` za 4200 USD zgłosić nieprawdziwe informacje i uzyskać chargeback po czym zatrzymać TV, pieniądze i unikac telefonów, maili nie zwracając towaru!
Oczekuję zgodnie z tym co mówi bank American Express że jako firma pośrednicząca i strona tej transakcji wykonają Państwo krok skoro sam bank tego oczekuje! Uchylanie się od tego będzie tożsame z ochroną działalności naruszającej prawo. 


------------------------------------

Odpowiedzi od Paypal:


- ich procedury powodują ze nie moga już NIC zrobić, 

- jeśli chcę mogę wysłać skargę na ich działanie LISTEM zwykłym do ich siedziby w Luksemburgu

- jest im przykro i rozumieją moją trudną sytuację

- nie mogą już odpowiadać na moje 2 ostatnie maile bo swoje stanowisko zamieścili w poprzednich 2 uzasadnieniach
 

------------------------------------

Wchodzę na konto Facebook na Paypal i czytam że takich osób jak ja jest masa.... ! W komentarzach:



Krzysztof XXX: Jesteście ZŁODZIEJAMI.
Prowadzicie: Program Ochrony Oszustów.


Daroo XXXX: ODRADZAM UŻYWANIA TEGO GÓWNA JAKIM JEST PAYPAL DZIŚ DOSTAŁEM SALDO UJEMNE ZA TO ŻE KUPUJĄCY KUPOWAŁ ODEMNIE PRZEDMIOTY W GRACH KTÓRE OTRZYMAŁ I PO PARU MIESIĄCACH COFNOŁ PŁATNOŚĆ I ZDJELI MI Z KONTA . NIGDY NIE SKORZYSTAM WIĘCEJ Z TEGO GÓWNA JAKIM JEST PAYPAL ORAZ PRZESTRZEGAM PRZED UŻYWANIEM TEGO BO NA TYM GÓWNIE MOŻNA WYŁUDZIĆ PIENIĄDZE RAZ DWA . NIE POZDRAWIAM


Ewa XXXX Mamy podobną sytuację: wysłaliśmy klietnowi towar na adres przed niego podany. Klient odebrał (co widnieje w statusie jego poczty, i naszej poczty też) i poinformował PP, że przesyłki nie dostał. Poczta Polska, pomogła nam nie tylko uzyskać potwierdzenie z poczty docelowej, że klient odebrał, ale i skan karty odbioru. Z jego imieniem, nazwiskiem, numerem dowodu osobistego i własnoręcznym podpisem. A co PP mówi? Ze kasa się należy klientowi, i że to nasza wina, że wysłaliśmy na inny adres niż widnieje w PP.. Koleś sobie nawet zdjęcia z naszym produktem wrzucił na FB- a PP nadal: trzeba było wysłać na adres rejestracyjny klienta.. I jesteśmy w plecy kilkaset złotych.


Filip XXXXX: Mam podobną sytuację. PAYPAL jest idealnym narzędziem dla złodziei oraz oszustów. Okradanie sprzedawców z ich mienia nigdy nie było tak proste. Odradzam korzystania z tego serwisu.