UPC i zapchany styk Level3 - kiedy naprawa?

bbartek93
bbartek93

Cześć,

w UPC od ponad prawie dwóch tygodni występuje problem na styku Level3, który pracownicy UPC olewają, dając odpowiedź, że problem nie występuje w ich sieci i dają się zbywać przez swoich sieciowców. 

Problem jest taki, że opóźnienia do europejskich serwerów w godzinach szczytu, przechodzące przez Level3 wynoszą ponad 100-150ms, gdy normalnie powinny być do max 40-50ms, a nawet niższe. W najgorszych przypadkach występują też utraty pakietów dochodzące do nawet 20%.

Problem najbardziej odczuwają gracze, gdyż na takich opóźnieniach, a w szczególności utracie pakietów, nie da się grać, każde polecenie jest wydawane z dużym opóźnieniem, a w grach każda ms ma znaczenie.

Pewnie sporo osób nie wie, że za styk z Level3 odpowiada samo UPC, a właściwie, to jej spółka matka LibertyGlobal, do której należą i mogą wystosować odpowiednią prośbę swoim kanałem kontaktu, by złagodzić ten problem, gdyż w godzinach szczytu brakuje pasma. Mogą dokupić brakujące pasmo albo przekierować niektóry ruch przez inny punkt. Podwyższone opóźnienie pojawia się od mniej więcej od 15:00 i trwa do ok. 23:00.


Poniżej wklejam kilka testów z sieci UPC ukazujące problem (moje i innych użytkowników) do serwerów gier, które korzystają ze styku Level3:

WA7t0dcCACntVP1H8T1seCEyazbc9gye11IOhqM.jpg

WA7t0dcCACntVP1H8T1seCEyazbc9gye21IOhr6.jpg

WA7t0dcCACntVP1H8T1seCEyazbc9gye51IOhtt.jpg


WA7t0dcCACntVP1H8T1seCEyazbc9gye61IOhtE.jpg


Oraz kilka testów z konkurencyjnych sieci, gdzie problem nie występuje, oczywiście też zrobione w zakresie godzin podanym wyżej:

Netia:

WA7t0dcCACntVP1H8T1seCEyazbc9gye71IOhw6.jpg


T-Mobile:

WA7t0dcCACntVP1H8T1seCEyazbc9gye81IOhv1.jpg


I Orange - co najlepsze, dostawca, który ze wszystkich tu wymienionych ma najgorszy routing.. :)

WA7t0dcCACntVP1H8T1seCEyazbc9gye91IOhxo.jpg

Oraz z sieci UPC poza godzinami szczytu:

WA7t0dcCACntVP1H8T1seCEyazbc9gye101IOhHC.jpg

WA7t0dcCACntVP1H8T1seCEyazbc9gye111IOhIL.jpg



My użytkownicy UPC oczekujemy od operatora, by ten problem rozwiązał w jak najszybszym terminie a nie chował głowę w piasek i odpowiadał, że nic nie da się zrobić i że problem nie jest na ich łączach. Faktycznie, problem nie jest na waszych łączach, tylko z nieodpowiednim dostosowaniem pasma do ruchu w sieci przez tamten styk. 

Co możemy zrobić? Każdy z abonentów może wysłać zgłoszenia na ten problem. Im więcej zgłoszeń tym szybciej coś ruszy. Nic nie działa na operatora jak zainteresowanie sprawą.


Więcej testów użytkowników dostępne pod linkami poniżej, by wykopalisko nie było za długie.

https://forum.mediaswiat.pl/vi...

https://forum.upc.eu/t5/dyskus...

Zachęcam również na dopisywanie się do istniejących tematów, w szczególności na forum Społeczności UPC, gdzie siedzą pracownicy firmy.

Mam nadzieję na szybkie rozwiązanie problemu i skończeniem z "niemocą". Wszystko się da, jak się chce! :-)