Hansjoerg von Gemmingen jeździ w interesach po Niemczech i turystycznie po całej Europie. Jego Tesla Model S właśnie przekroczyła 1 000 000 kilometrów przebiegu – i dystans rośnie. Samochód kupił jako używany w 2014 roku. Naprawy i wymiany po drodze? Trochę ich było.

Jakie przebiegi wytrzymują samochody elektryczne

Opisywana w treści Tesla Model S ma jeden silnik napędzający tylną oś oraz baterię „85”, czyli posiadającą użyteczną pojemność wynoszącą około 77,5 kWh. Co ciekawe: z zamieszczonego na Twitterze zdjęcia wynika, że właściciel nie zaktualizował oprogramowania samochodu od dobrych kilku miesięcy – nadal wykorzystuje software v9 / 2019.32.2.2 (źródło):

Opisywana Tesla Model S P85+ została wyprodukowana w 2013 roku, mamy więc do czynienia z autem z początków produkcji. Obecny właściciel kupił ją w roku 2014 z przebiegiem 30 tysięcy kilometrów. Von Goemmingen jeździ nią w interesach po Niemczech, ale też podróżuje po Europie.

Na początku było trochę problemów, teraz już nie ma

W samochodzie już trzy razy wymieniono silnik. Obecny jest czwarty i ten wreszcie sprawuje się nieźle, bo dzięki niemu udało się pokonać 680 tysięcy kilometrów, czyli większy dystans niż z trzema poprzednimi liczonymi łącznie.

> W jakich krajach jeździ najwięcej Tesli? [ranking listopad 2019]

Raz wymieniono również baterię. Pierwsza miała problem przy 290 tysiącach kilometrów. Niemiec dostał zapasowy pakiet i zanim doszło do wymiany, pokonał na nim… 150 tysięcy kilometrów – gdyby więc liczyć tę „tymczasową” baterię, należałoby mówić o dwóch wymianach. Według deklaracji von Gemmingena obecne akumulatory wytrzymały już 470 tysięcy kilometrów (według arytmetyki – 560 tysięcy kilometrów 🙂 .

Co ciekawe: aktualny pakiet jest z odzysku, odnowiony (ang. refurbished). Jego całkowity przebieg od momentu produkcji to 680 tysięcy kilometrów.

> Elon Musk: Bateria Tesli 3 wytrzyma 0,5-0,8 miliona kilometrów. W Polsce byłoby to co najmniej 39 lat eksploatacji!

Obecne akumulatory sprawują się bardzo dobrze, samochód dysponuje 320 kilometrami zasięgu, spadek pojemności wyniósł 14 procent (86 procent pojemności pierwotnej). W oryginale Tesla Model S P85 osiągała około 390-410 kilometrów na jednym ładowaniu. Właściciel podkreśla, że stara się, żeby bateria pracowała w przedziale 10-90 procent, ładuje ją wolno, a z Superchargerów korzysta tylko wtedy, gdy musi.

Podsumowując: wygląda na to, że w tej chwili elementy zespołu bateryjno-napędowego są już dopracowane, skoro obecny silnik wytrzymał 680 tysięcy kilometrów przebiegu, a obecna bateria – 560 tysięcy kilometrów.

Całe nagranie z nim można obejrzeć tutaj:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 20 głosów Średnia: 4.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: