Opowieść o tym gdzie allegro ma kupujących i jak pomaga oszustom. OSTRZEŻENIE
Opowieść o tym gdzie allegro ma kupujących i jak pomaga oszustom. OSTRZEŻENIE
jak widać można sprzedawać wszystko z gwarancją i później jej nie dosyłać a allegro ma to gdzieś.
W skrócie 10 kwietnia 2019 zakupiłem laptopa
"lenovo T470 i5-7300U 8 256 14 DOTYK IPS GW 11-2020 (7973763983)" https://allegro.pl/oferta/leno...
a do dnia dzisiejszego nie mogę doprosić się gwarancji
opis z aukcji:
"lenovo ThinkPad T470
• Intel Core i5-7300U
• 14″ FHD IPS DOTYK (1920 x 1080)
• 8GB
• 256GB SSD
• Intel HD Graphics 620
• Wi-Fi, Bluetooth
• Bateria, średni czas pracy : 2-4 h
• Windows 10 Pro
INFORMACJE DODATKOWE
Notebook używany. Stan jak na oryginalnych zdjęciach.
W zestawie: notebook ,zasilacz, bateria, pudełko zastępcze (dodawane przy wysyłce).
Klawiatura podświetlana, spolszczona mało widocznymi naklejkami na kilku klawiszach.
Gwarancja lenovo do 11-2020"
zakup był od osoby fizycznej ale cały czas ma w ofercie kilkanaście laptopów także jakiś biznesik jest
osoba sprzedająca:
STXPlanett
Liudmyla R....
ADRES
29-GO Listopada .....
00-465 Warszawa
TELEFON
+48 727 727 877
E-MAIL
stxplanett@gmail.com
niestety popsuł się akurat we Francji gdzie został zaniesiony do serwisu Lenovo.
W serwisie sprzęt przyjęli ale zarządzali okazania potwierdzenia gwarancji, żeby nie jeździć niepotrzebnie dwa razy powiedzieli że przy odbiorze sprzętu można ją okazać.
Także czym prędzej napisałem mail do sprzedawcy:
Witam. Mogę prosić o dosłanie karty gwarancyjnej?
Liudmyla R…..
pt., 17 maj, 15:55
do mnie
Dzień dobry,
Czy jest jakiś problem, najlepiej proszę o kontakt telefoniczny
Pzdr
caro86wlkp
pt., 17 maj, 20:27
do Liudmyla
Dzwoniłem ale nie odbierał Pan. Dziewczyna zaniosła laptopa do serwisu Lenovo we Francji bo czasami wyświetlacz gasnął. Naprawili już go ale nie chcą go wydać bez okazania karty gwarancyjnej lub opłaty 25 EURO za naprawę bez ważnej gwarancji
Liudmyla R…
pon., 20 maj, 11:39
do mnie
Tzn, z tego co mi wiadomo od jakiegoś czasu Polskie lenovo zaczęło wymagać karty gwarancyjnej, winnych krajach podobno nie ma takiego obowiązku. W razie co jestem pod telefonem w godz 10-21
Pozdrawiam
caro86wlkp
pon., 20 maj, 11:42
do Liudmyla
Rozumiem. W każdym bądź razie potrzebna jest karta gwarancyjna żeby odebrać laptopa. Może mi pan ją dosłać?
Liudmyla R……
pon., 20 maj, 11:47
do mnie
Kupuje dziesiątki tych komputerów, do serii think pad jeszcze nigdy nie miałam karty gwarancyjnej.
Pozdrawiam
caro86wlkp
pon., 20 maj, 11:53
do Liudmyla
Na aukcji pisało że jest gwarancja Lenovo także jak z tego skorzystać? sam pan piszę że teraz jest potrzebna karta gwarancyjna żeby z niej skorzystać.
Proszę mi dosłać kartę gwarancyjną albo opłacić 25 euro za naprawę
Liudmyla R……
pon., 20 maj, 13:46
do mnie
Nie mam kart gwarancyjnych bo te modela ich nie posiadają
Liudmyla R….
pon., 20 maj, 13:58
do mnie
Mogę Panu przelać 50zł poproszę o dane
Pzdr
caro86wlkp
pon., 20 maj, 14:16
do Liudmyla
25 euro wyszedł koszt naprawy@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>
i po tym mailu nie dostałem już żadnej odpowiedzi także otworzyłem dyskusje na allegro żeby wyegzekwować gwarancje która była wpisana w opis aukcji jak i sam tytuł
żeby nie wklejać całości bo i tak nie wejdzie (ograniczenie strony) załączę tylko część wypowiedzi:
na pytanie o dosłanie gwarancji żeby odebrać naprawiony sprzęt dostałem odpowiedz:
"STXPlanett 22 maja 2019 12:08 Sprzęt mogę niezwłocznie naprawić"
W opisie jest informacja o gwarancji Lenovo, zgodnie z tym laptop został oddany na gwarancje w serwisie Lenovo. Został naprawiony ale do odbioru potrzebna jest karta gwarancyjna. Bez niej trzeba zapłacić 25 euro za naprawę. Zostałem celowo wprowadzony w błąd. I widzę że przy innych aukcjach też wprowadza w błąd https://allegro.pl/uzytkownik/... piszę że jest gwarancja a wystarczy spojrzeć w załącznik w którym wymieniamy wiadomości. Sprzedający pisze CYTUJE: "Tzn, z tego co mi wiadomo od jakiegoś czasu Polskie lenovo zaczęło wymagać karty gwarancyjnej"Także proszę pracowania allegro O BLOKADĘ KONTA SPRZEDAJĄCEMU żeby kolejne osoby nie wpadły w tą pułapkę bo to jest świadome wprowadzanie w błąd
"
STXPlanett 23 maja 2019 13:58W ramach rękojmi, sprzęt mogę niezwłocznie naprawić"
23 maja 2019 15:23ale on już jest naprawiony. trzeba go tylko odebrać ale żeby zrobić to trzeba im pokazać kartę gwarancyjną. w końcu w opisie było: gwarancja Lenovo. Albo zapłacić 25 euro
"STXPlanett 23 maja 2019 23:16Tak jak pisałam już wcześniej dwa razy, zgodnie z prawem rękojmi mogę niezwłocznie naprawić sprzęt."
23 maja 2019 23:24Ale co naprawić? Serwis Lenovo już naprawił. Potrzebuje kartę gwarancyjną żeby go odebrać. W opisie aukcji pisze: "Gwarancja lenovo do 11-2020"
"STXPlanett 25 maja 2019 19:03Prawdopodobnie lenovo nie dodaje karty gwarancyjnej do tego modelu, przynajmniej ja jej nie mam. Mogę niezwłocznie naprawić sprzęt."
ÓSMY raz ponawiam pytanie: dlaczego w mailu napisał pan: " z tego co mi wiadomo od jakiegoś czasu Polskie lenovo zaczęło wymagać karty gwarancyjnej"?a w opisie jest gwarancja lenovo?i dlaczego zaproponował mi pan wysłanie 50zł zamiast gwarancji?
"STXPlanett 10 czerwca 2019 11:34Nie przypominam sobie, mam sporo konwersacji e-mail najwidoczniej nastąpiła pomyłka."
11 czerwca 2019 17:05 Czyli laptop nie posiada gwarancji Lenovo?
"STXPlanett 11 czerwca 2019 17:09 Nie przypominam sobie, mam sporo konwersacji e-mail najwidoczniej nastąpiła pomyłka."
allegro
12 czerwca 2019 15:30
Kupującemu w tej sytuacji sugerujemy kontakt z Rzecznikiem Praw Konsumentów. Może on pomóc w następujący sposób: wystąpić do przedsiębiorcy w drodze oficjalnej korespondencji, wytaczać powództwa na rzecz konsumentów, wstąpić, za zgoda konsumentów, do toczącego się postępowania sadowego.
A jakie konsekwencje wyciągnie Allegro wobec sprzedającego?
12 czerwca 2019 16:02
allegro W przypadku naruszenia zasad Serwisu na konto Sprzedającego mogą zostać nałożone ograniczenia funkcjonalności.
12 czerwca 2019 18:57
Czy sprzedający naruszył zasady serwisu?
12 czerwca 2019 18:57
Nie naruszył.
12 czerwca 2019 20:28
Czyli oszukanie kupującego nie narusza regulaminu Allegro?
12 czerwca 2019 20:28
Może Pan czuć się oszukany, ale nie oznacza to, że doszło tutaj do oszustwa.
12 czerwca 2019 21:33
dlaczego nie doszło do oszustwa?
01 lipca 2019 18:10
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
01 lipca 2019 22:47
Proszę Kupującego o informację, na jakim aktualnie etapie jest sprawa.
01 lipca 2019 23:03
nadal czekam na dosłanie karty gwarancyjnej
01 lipca 2019 23:03
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
02 lipca 2019 08:50
Proszę Sprzedawcę o ponowne odniesienie się do kwestii gwarancji.