Opowieść o tym gdzie allegro ma kupujących i jak pomaga oszustom. OSTRZEŻENIE

caro86wlkp
caro86wlkp

Opowieść o tym gdzie allegro ma kupujących i jak pomaga oszustom. OSTRZEŻENIE 

595835315941494342424578_YlHYUGKjXNcMGqsSzINKwFsWWwi9CCTP.jpg

595835315941494342424578_nXlDG9cEeL9OUX2rSTARZ9d37kEGQ6E4.jpg

595835315941494342424578_sX8b7dXnas0jzUv1SMSR0QfOjURzhosu.jpg

595835315941494342424578_VGUMa88x46capSDh4gNgymsmbMF7UkZE.jpg

595835315941494342424578_wS26DajV8T0Kihm2EW2jAb0gPCiZbGOf.jpg






jak widać można sprzedawać wszystko z gwarancją i później jej nie dosyłać a allegro ma to gdzieś.


W skrócie 10 kwietnia 2019 zakupiłem laptopa  

"lenovo T470 i5-7300U 8 256 14 DOTYK IPS GW 11-2020 (7973763983)" https://allegro.pl/oferta/leno...

a do dnia dzisiejszego nie mogę doprosić się gwarancji


opis z aukcji: 

"lenovo ThinkPad T470

• Intel Core i5-7300U

• 14″ FHD IPS DOTYK (1920 x 1080)

• 8GB

• 256GB SSD

• Intel HD Graphics 620

• Wi-Fi, Bluetooth

• Bateria, średni czas pracy : 2-4 h

• Windows 10 Pro

INFORMACJE DODATKOWE

Notebook używany. Stan  jak na oryginalnych zdjęciach.

W zestawie: notebook ,zasilacz, bateria, pudełko zastępcze (dodawane przy wysyłce).

Klawiatura podświetlana, spolszczona mało widocznymi naklejkami na kilku klawiszach.

Gwarancja lenovo do 11-2020"


zakup był od osoby fizycznej ale cały czas ma w ofercie kilkanaście laptopów także jakiś biznesik jest

osoba sprzedająca: 

STXPlanett
Liudmyla R....

ADRES
29-GO Listopada .....
00-465 Warszawa

TELEFON
+48 727 727 877
E-MAIL
stxplanett@gmail.com


niestety popsuł się akurat we Francji gdzie został zaniesiony do serwisu Lenovo.

W serwisie sprzęt przyjęli ale zarządzali okazania potwierdzenia gwarancji, żeby nie jeździć niepotrzebnie dwa razy powiedzieli że przy odbiorze sprzętu można ją okazać. 




Także czym prędzej napisałem mail do sprzedawcy: 

Witam. Mogę prosić o dosłanie karty gwarancyjnej?

 

 

Liudmyla R…..

pt., 17 maj, 15:55

do mnie

 

Dzień dobry,

 

Czy jest jakiś problem, najlepiej proszę o kontakt telefoniczny

 

 

Pzdr

 

 

caro86wlkp

pt., 17 maj, 20:27

do Liudmyla

 

Dzwoniłem ale nie odbierał Pan. Dziewczyna zaniosła laptopa do serwisu Lenovo we Francji bo czasami wyświetlacz gasnął. Naprawili już go ale nie chcą go wydać bez okazania karty gwarancyjnej lub opłaty 25 EURO za naprawę bez ważnej gwarancji

 

 

Liudmyla R…

pon., 20 maj, 11:39

do mnie

 

Tzn, z tego co mi wiadomo od jakiegoś czasu Polskie lenovo zaczęło wymagać karty gwarancyjnej, winnych krajach podobno nie ma takiego obowiązku. W razie co jestem pod telefonem w godz 10-21

 

Pozdrawiam

 

 

caro86wlkp

pon., 20 maj, 11:42

do Liudmyla

 

Rozumiem. W każdym bądź razie potrzebna jest karta gwarancyjna żeby odebrać laptopa. Może mi pan ją dosłać?

 

 

Liudmyla R……

pon., 20 maj, 11:47

do mnie

 

Kupuje dziesiątki tych komputerów, do serii think pad jeszcze nigdy nie miałam karty gwarancyjnej.

 

 

Pozdrawiam

 

 

caro86wlkp

pon., 20 maj, 11:53

do Liudmyla

 

Na aukcji pisało że jest gwarancja Lenovo także jak z tego skorzystać? sam pan piszę że teraz jest potrzebna karta gwarancyjna żeby z niej skorzystać.

Proszę mi dosłać kartę gwarancyjną albo opłacić 25 euro za naprawę

 

 

Liudmyla R……

pon., 20 maj, 13:46

do mnie

 

Nie mam kart gwarancyjnych bo te modela ich nie posiadają

 

 

Liudmyla R….

pon., 20 maj, 13:58

do mnie

 

Mogę Panu przelać 50zł poproszę o dane

 

Pzdr

 

 

caro86wlkp

pon., 20 maj, 14:16

do Liudmyla

 

25 euro wyszedł koszt naprawy@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>@gmail.com>



i po tym mailu nie dostałem już żadnej odpowiedzi także otworzyłem dyskusje na allegro żeby wyegzekwować gwarancje która była wpisana w opis aukcji jak i sam tytuł


żeby nie wklejać całości bo i tak nie wejdzie (ograniczenie strony) załączę tylko część wypowiedzi:

na pytanie o dosłanie gwarancji żeby odebrać naprawiony sprzęt dostałem odpowiedz:

"STXPlanett 22 maja 2019 12:08 Sprzęt mogę niezwłocznie naprawić"


W opisie jest informacja o gwarancji Lenovo, zgodnie z tym laptop został oddany na gwarancje w serwisie Lenovo. Został naprawiony ale do odbioru potrzebna jest karta gwarancyjna. Bez niej trzeba zapłacić 25 euro za naprawę. Zostałem celowo wprowadzony w błąd. I widzę że przy innych aukcjach też wprowadza w błąd https://allegro.pl/uzytkownik/... piszę że jest gwarancja a wystarczy spojrzeć w załącznik w którym wymieniamy wiadomości. Sprzedający pisze CYTUJE: "Tzn, z tego co mi wiadomo od jakiegoś czasu Polskie lenovo zaczęło wymagać karty gwarancyjnej"Także proszę pracowania allegro O BLOKADĘ KONTA SPRZEDAJĄCEMU żeby kolejne osoby nie wpadły w tą pułapkę bo to jest świadome wprowadzanie w błąd


"

STXPlanett 23 maja 2019 13:58W ramach rękojmi, sprzęt mogę niezwłocznie naprawić"


23 maja 2019 15:23ale on już jest naprawiony. trzeba go tylko odebrać ale żeby zrobić to trzeba im pokazać kartę gwarancyjną. w końcu w opisie było: gwarancja Lenovo. Albo zapłacić 25 euro


"STXPlanett 23 maja 2019 23:16Tak jak pisałam już wcześniej dwa razy, zgodnie z prawem rękojmi mogę niezwłocznie naprawić sprzęt."


23 maja 2019 23:24Ale co naprawić? Serwis Lenovo już naprawił. Potrzebuje kartę gwarancyjną żeby go odebrać. W opisie aukcji pisze: "Gwarancja lenovo do 11-2020"


"STXPlanett 25 maja 2019 19:03Prawdopodobnie lenovo nie dodaje karty gwarancyjnej do tego modelu, przynajmniej ja jej nie mam. Mogę niezwłocznie naprawić sprzęt."



ÓSMY raz ponawiam pytanie: dlaczego w mailu napisał pan: " z tego co mi wiadomo od jakiegoś czasu Polskie lenovo zaczęło wymagać karty gwarancyjnej"?a w opisie jest gwarancja lenovo?i dlaczego zaproponował mi pan wysłanie 50zł zamiast gwarancji?


"STXPlanett 10 czerwca 2019 11:34Nie przypominam sobie, mam sporo konwersacji e-mail najwidoczniej nastąpiła pomyłka."



11 czerwca 2019 17:05 Czyli laptop nie posiada gwarancji Lenovo?


"STXPlanett 11 czerwca 2019 17:09 Nie przypominam sobie, mam sporo konwersacji e-mail najwidoczniej nastąpiła pomyłka."


allegro 

12 czerwca 2019 15:30
Kupującemu w tej sytuacji sugerujemy kontakt z Rzecznikiem Praw Konsumentów. Może on pomóc w następujący sposób: wystąpić do przedsiębiorcy w drodze oficjalnej korespondencji, wytaczać powództwa na rzecz konsumentów, wstąpić, za zgoda konsumentów, do toczącego się postępowania sadowego.




A jakie konsekwencje wyciągnie Allegro wobec sprzedającego?
12 czerwca 2019 16:02
allegro W przypadku naruszenia zasad Serwisu na konto Sprzedającego mogą zostać nałożone ograniczenia funkcjonalności.
12 czerwca 2019 18:57
Czy sprzedający naruszył zasady serwisu?
12 czerwca 2019 18:57
Nie naruszył. 
12 czerwca 2019 20:28
Czyli oszukanie kupującego nie narusza regulaminu Allegro?
12 czerwca 2019 20:28
Może Pan czuć się oszukany, ale nie oznacza to, że doszło tutaj do oszustwa. 
12 czerwca 2019 21:33
dlaczego nie doszło do oszustwa?
01 lipca 2019 18:10
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
 01 lipca 2019 22:47
Proszę Kupującego o informację, na jakim aktualnie etapie jest sprawa.
01 lipca 2019 23:03
nadal czekam na dosłanie karty gwarancyjnej
01 lipca 2019 23:03
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
 02 lipca 2019 08:50
Proszę Sprzedawcę o ponowne odniesienie się do kwestii gwarancji.