Trzecia fala. Lekcja dla każdego …

Ron Jones uczył historii w liceum w Kalifornii. Podczas studium II wojny światowej jeden z uczniów zapytał Jonesa, jak zwykli Niemcy mogą udawać, że nie wiedzą nic o obozach koncentracyjnych i masowej eksterminacji ludzi w ich kraju.

Ponieważ zajęcia wyprzedziły program nauczania, Jones postanowił poświęcić tydzień na eksperyment poświęcony temu zagadnieniu.

W poniedziałek wyjaśnił uczniom siłę dyscypliny. Jones powiedział uczniom, aby siedzieli w pozycji „cicho”, ponieważ sprzyja to uczeniu się. Następnie kilka razy kazał uczniom wstać i usiąść na nowej pozycji, a następnie wielokrotnie kazał opuścić salę i po cichu wrócić na swoje miejsca. Uczniowie polubili „grę” i chętnie wykonywali wskazówki. Jones kazał uczniom odpowiadać na pytania wyraźnie i żywo, a oni z zainteresowaniem wszystkiego słuchali, nawet zazwyczaj bierni uczniowie.

We wtorek Jones wyjaśnił klasie, samodzielnie siedząc „w spokoju”, siłę społeczności. Kazał uczniowi śpiewać w chórze: „Siła w dyscyplinie, siła we wspólnocie”. Uczniowie działali z wyraźnym entuzjazmem, widząc siłę swojej grupy. Pod koniec lekcji Jones pokazał uczniom powitanie, które ci powinni wykorzystać gdy się spotykali, przez podniesioną wygiętą prawą rękę do ramienia — i nazwał ten gest salutem Trzeciej Fali. W następnych dniach uczniowie regularnie witali się tym gestem.

W środę kolejne 13 osób dobrowolnie przyłączyło się do 30 uczniów eksperymentalnej klasy, a Jones zdecydował się wydać karty członkowskie. Mówił o sile działania. Według niego indywidualna rywalizacja często przynosi rozczarowanie, a aktywność w grupie pozwala osiągnąć wielki sukces w nauce. Jones kazał uczniom opracować projekt sztandaru Trzeciej Fali, nakłonił dwadzieścia dzieci z sąsiedniej szkoły podstawowej do nauki poprawnego siedzenia „w spokoju”. Trzech uczniów miało zadanie przedstawiać Jonesowi naruszenia ustalonego porządku i krytykowania Trzeciej Fali, jednak w praktyce dobrowolnym donosicielstwem zajęło się koło 20 dzieci. Jeden z uczniów Robert, który wyróżniał się dużą budową ciała i małymi zdolnościami do nauki oświadczył Jonesowi, że będzie jego ochroną osobistą i chodził z nim w szkole. Trzy najlepsze uczennice klasy, których umiejętności w nowych warunkach nie były pożądane opowiedziały o eksperymencie rodzicom. W rezultacie do Jonesa zadzwonił miejscowy rabin, którego usatysfakcjonowała odpowiedź, że klasa w praktyce studiuje niemiecki typ osobowości. Rabin obiecał wyjaśnić wszystko rodzicom uczennic. Jones był bardzo rozczarowany brakiem oporu, nawet u dorosłych, nawet dyrektor przywitał go salutem Trzeciej Fali.

W czwartek rano publiczność została gromiona przez ojca jednego z uczniów, który czekał na Jonesa na korytarzu. Był wytrącony z równowagi, wytłumaczył swoje zachowanie niemiecką niewolą i prosił о zrozumienie. Jones, który próbował przyspieszyć zakończenie eksperymentu wyjaśnił uczniom moc dumy. 80 uczniów zebranych w klasie usłyszało, że są częścią ogólnonarodowego programu młodzieżowego, którego zadaniem jest transformacja polityczna dla dobra narodu. Jones kazał czterem eskortującym, by wydostali się z sali wykładowej i eskortowali do biblioteki trzy dziewczyny, których lojalność była wątpliwa. Następnie powiedział, że setki oddziałów Trzeciej Fali zostały utworzone w innych regionach kraju, a w południe w piątek o ich organizacji poinformuje w telewizji lider ruchu i nowy kandydat na prezydenta.

W południe w piątek do biura wtargnęło 200 studentów, w tym przedstawiciele subkultur młodzieżowych, którzy nie byli zainteresowani sprawami szkolnymi. Przyjaciele Jonesa przedstawiali fotografów krążąc po sali wykładowej. W południe telewizor był włączony, ale nic nie pojawiło się na ekranie. Widząc zdumienie uczniów Jones przyznał się, że ruch nie istnieje a oni odeszli od własnej opinii i łatwo dali się zmanipulować. Według niego ich działania niewiele się różniły od zachowania narodu niemieckiego w krytycznych latach. Uczniowie rozchodzili się w stanie depresji, wielu nie mogło powstrzymać łez.

Eksperyment był spontaniczny i przez długi czas pozostawał nieznany szerokim masom, czemu przyczynił się wstyd jego uczestników za swoje działania. Pod koniec lat 1970-tych Jones opublikował historię eksperymentu w swojej pedagogicznej książce, a do tej pory jedyny opis eksperymentu został wydany przez gazetkę szkolną. W 1981 roku ukazała się powieść i amerykański film telewizyjny „Fala”, oparty na eksperymencie. W 2008 roku ukazał się niemiecki film „Eksperyment 2: Fala”. W 2010 w USA wyszedł film dokumentalny Lesson Plan, obejmujący wywiad z uczestnikami eksperymentu.

źródło

DO POBRANIA:

DOCX

PDF

***

Komentarzy 5 to “Trzecia fala. Lekcja dla każdego …”

  1. sandixei Says:

    Świetny artykuł. Dodam tylko, że Niemcy okazali się niebywale podatni na manipulację, ale tez w wybitnie sprzyjających warunkach. Byli pokonanym mocarstwem, upokorzonym likwidacją monarchii, z galopującą recesją. Zaoferowano im wszystko od zera – nową godność, przywództwo i szanse na dobrobyt. Plus rewanż na narodach, przez które zostali w poprzedniej wojnie pokonani. Ale to nawet można jeszcze zrozumieć.
    Absurdem i czymś kompletnie niezrozumianym jest dopiero celowa eksterminacja milionów cywilnych osób, co kompletnie nie miało uzasadnienia w działaniach wojennych. Tego aspektu postawy Niemców eksperyment nie pokazał i bardzo dobrze. Ciekawi, jak się może odbywać taka edukacja, mogą obejrzeć mocny film Uczeń szatana (Apt pupil) z 1998. Grający z nim byłego esesmana Ian MacKellen mówi: „Nic nie mogło powstrzymać zabijania”.
    Niemcy jako naród już wiedzą, do czego są zdolni.
    Pytanie, na które nikt nie chce znać odpowiedzi – czy na pewno tylko oni.

    • maniek II Says:

      …nie chce byc zlosliwy – ale w polecanym przez Ciebie filmie pelno jest chazarskich/rzydoskich imion…na ktore mam alergie…
      przeciez TO dzieje sie dalej…indokrynacja talmudyczna trwa od kilku tysiecy lat i jak na razie nic nie zapowiada jej zmierzchu…bitwa o Ziemie dopiero sie rozpoczela…

      Dziel i rządź (łac. divide et impera)

      skora-fura-komura…pis-da – jak mowia w poliniaki!

      niewielu nie ulega temu…jak na tej fotce…

    • Andrzej Says:

      Tak. Oni, żydzi i inne ciemne rasy czarnogłowe.. Nie Słowianie!

      • qrde blade Says:

        Korporacyjnej wizji ówczesnej Europy przeszkadzały światłe, pro narodowe elity Polski, które nie zważając na zdradę masońskiej części rządu i generalicji, które w pierwszym tygodniu niemieckiej inwazji uciekły przez rumuńską granicę podjęły beznadziejną i nierówną walkę z okupantem. W walce tej zginęło 6 mln Polaków w tym nieposłusznych syjonistycznym planom Żydów. Spisek bolszewickich elit miał poddać Niemcom Rosję po szaleńczym ich blitzkriegu, ale mason Stalin zorientował się, że zapłaci za to głową i wymienił całe ówczesne dowództwo armii. W końcu zorientowano się, że cały misterny spisek i zaangażowanie wiadomych ( zawsze tych samych spiskowców ) wyjdzie na jaw więc postanowiono wszystko przykryć ludzką hekatombą – Holokaustem, by nikt nie śmiał nawet zająknąć się w tym temacie. Tymczasem, co warto samemu sprawdzić cała nazistowska górka była wiadomego pochodzenia, a wojnę zakończyli całkowitą wygraną jej piramidalni inicjatorzy….

    • qrde blade Says:

      II WŚ to kolejna wojna prowadząca do NWO czyli nowego wizerunku Cesarstwa Rzymskiego narodu niemieckiego. Wywołana aby zmienić oblicze Europy, kompletnie zniszczyć słowiańskie państwa narodowe i podporządkować je na długie lata Watykanowi lub w wersji przegranej Niemiec bolszewickiej – czytaj przez żydowskich najemników zarządzanej bolszewickiej Rosji. Nauczcie się w końcu, że wojny wywołuje się z góry zakładając przegraną, więc aranżuje się je między wydumanymi wrogami i dlatego Polskę napadli w spisku i jedni i drudzy !


Dodaj komentarz