XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Tiry wreszcie trafią na tory. Na początek kilkadziesiąt tygodniowo

Tiry wreszcie trafią na tory. Na początek kilkadziesiąt tygodniowo
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Między Polską a Niemcami codziennie przejeżdża tyle TIR-ów z ładunkami, że kolej mogłaby sformować 650 pociągów. Nie mówimy, że przejmiemy szybko np. 10 proc. tego wolumenu, lecz chcemy rozpocząć od tych kilku pociągów tygodniowo. Czyli od zdjęcia z dróg kilkudziesięciu TIR-ów tygodniowo – mówi dla WNP.pl Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.

  • Między Polską a Niemcami codziennie przejeżdża tyle TIR-ów z ładunkami, że kolej mogłaby sformować 650 pociągów. Uruchamiając na początku trzy składy tygodniowo, PKP Cargo zdejmuje z dróg kilkadziesiąt TIR-ów.
  • Choć pociągi towarowe notują duże opóźnienia w Polsce, to nie dotyczy to składów z kontenerami na głównych szlakach. Pociąg z Kostrzynia nad Odrą do Poznania (200 km) jedzie 2-2,5 godz.
  • PKP Cargo bardzo poważnie myśli i o budowie dalszych własnych terminali, i o akwizycjach. Dlatego mogą zajść oba procesy.

 
PKP Cargo realizuje przyjętą w 2018 roku strategię i zapis, że będzie przejmować rolę operatora logistycznego. Co to właściwie oznacza?

- Ogólnie to, że świadczymy usługi przewozów „od drzwi do drzwi”.

Składa się na to wiele elementów; mamy najwięcej w Polsce lokomotyw i wagonów, stałe serwisy, czyli połączenia pociągami towarowymi, dużą ich dostępność, możliwość przechowywania powierzonych towarów i ich ubezpieczenia. To także oczywiście przewozy, gdy odbieramy towary spod drzwi klienta i dostarczamy je pod drzwi jego kontrahenta.

Wyręczamy więc w pełni klientów w tych procesach, mówiąc, że zrobimy za nich wszystkie czynności w łańcuchu logistycznym.

Patrz też: Produkcja wagonów z udziałem PKP Cargo ruszy ok. 2022 roku

A którego elementu PKP Cargo teraz nie ma?

- Dziś realizujemy je praktycznie wszystkie. Chcemy tylko, aby skala była znacznie większa oraz szersza była dostępność dla klienta wraz z pełną, zintegrowaną ofertą.

Chcemy sprzedawać kompleksową usługę, a nie tylko przewóz. To będzie nasza główna specjalizacja za kilka lat, co jest zgodne z przyjętą w 2018 roku strategią.

Co się liczy w kalkulacjach klientów?

- Jedni preferują czas dostaw lub odbioru towarów, inni konkurencyjną cenę oferty. Ale coraz częściej liczy się jakość i satysfakcja klientów, że właśnie zdejmujemy im z głowy, mówiąc kolokwialnie, problem logistyki.

Nasza pełna usługa logistyczna zawiera przecież wszystkie komponenty i uwzględnia wszystkie rodzaje transportu. Stąd potencjał wzrostu takich usług jest duży.

Jakie są efekty ekonomiczne dla grupy?

- Realizujemy w ten sposób strategię upstreamu. Przechodzimy w górę ogniw łańcucha logistycznego, sięgając po wyższe marże albo kumulując różnej wartości marże i osiągając większe przychody.

Istotne są ponadto dwie sprawy. Każda oferta jest zindywidualizowana i potrafimy ją skroić pod określone potrzeby. Po drugie udowadniamy, że można na nas polegać, że mamy kompetencje bycia partnerem także dla największych i najbardziej wymagających klientów.

*Pozostała część wywiadu w Strefie Premium portalu WNP.PL.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (28)

Do artykułu: Tiry wreszcie trafią na tory. Na początek kilkadziesiąt tygodniowo

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!