Jak informuje „Rzeczpospolita” amerykański producent zarzuca polskiemu producentowi, wrocławskiej spółce Akwawit SA, naruszenie jego pięciu unijnych oznaczeń, w tym słownego znaku Jack Daniel's.
Domaga się też zaprzestania używania oznaczenia słownego Jack Strong na butelkach i materiałach promocyjnych. Na razie nie ma żądania finansowego, ale jest tzw. żądanie informacyjne dotyczące skali sprzedaży polskiej whisky.
Pełnomocniczka pozwanej spółki odpowiada, że przeciętnemu konsumentowi w Polsce Jack Strong kojarzy się przede wszystkim z postacią Ryszarda Kuklińskiego i tytułem filmu o tej postaci. Identyfikacja marki Jack Strong ma nawiązywać do polskiej tradycji. Według polskiej spółki znaki whiskey Jack Daniel’s nie mają statusu renomowanego a ich właściciel nie udowodni renomy.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
komentarze (2)
dobra reklama dla firmy AKWAWIT.JD to kukurydza z Lynchburga,Jack Strong to szkocka whisky.z punktu widzenia konsumenta i przeciętnego obywatela nie widać żadnego powiązania (poza imieniem JACK).z drugiej strony jeśli Yoko Ono wygrywa z polską firmą JOHN LEMON bo za bardzo kojarzy się z JOHNem LENNONem to wszystko jest możliwe :) życzę powodzenia polskiej firmie !!
OdpowiedzCopyright trolling
Odpowiedz