Kombinują z programem 500 plus. Swoich dzieci nie wychowują, ale ręce po kasę wyciągają

Katarzyna Piojda
Katarzyna Piojda
Gdy dziecko, decyzją sądu, jest umieszczane w domu dziecka, mieszkaniu usamodzielnienia czy innej formie opiekuńczo-wychowawczej, placówka nie dostaje „500 plus” na wychowanka. Takie przepisy. W tych przepisach natomiast widać też lukę.
Gdy dziecko, decyzją sądu, jest umieszczane w domu dziecka, mieszkaniu usamodzielnienia czy innej formie opiekuńczo-wychowawczej, placówka nie dostaje „500 plus” na wychowanka. Takie przepisy. W tych przepisach natomiast widać też lukę. Grzegorz Olkowski
Córka i syn od lat przebywają w placówce opiekuńczo-wychowawczej. Matka i ojciec nie utrzymywali z nimi kontaktu. Do czasu, jak dowiedzieli się, że mogą dostać na nie świadczenia.
Trwa głosowanie...

Czy podobają się tobie zmiany w programie 500 plus?

Gdy dziecko, decyzją sądu, jest umieszczane w domu dziecka, mieszkaniu usamodzielnienia czy innej formie opiekuńczo-wychowawczej, placówka nie dostaje „500 plus” na wychowanka. Takie przepisy. W tych przepisach natomiast widać też lukę.

Rodzice, którym odebrano dzieci, mogą zabierać je do siebie, o ile sąd i szefostwo placówki się zgodzą. Goszczą wtedy dzieci u siebie we wskazane dni, choćby weekendy czy święta. To tzw. urlopowanie - wychowanek ma „urlop” od domu dziecka. Gdy z kolei małolat jest z rodzicami nawet dzień czy dwa, oni mają prawo do „500 plus” w całości, czyli tak, jak wszystkie pozostałe rodziny.

Zobacz także: 500 plus na każde dziecko. Niektórzy już dostali przelew

Bywa, że rodzice latami nie widzieli dzieci, ale jak tylko dowiedzieli się o możliwości zdobycia dodatkowych 500 zł na dziecko, to zaczęli zapraszać maluchy do siebie. - Nie dla dzieci to robią. Dla pieniędzy - mówią niektórzy wychowawcy.

Ustawa o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci określa warunki nabywania prawa do świadczeń, w tym „500 plus”. Istnieje tam jednak wspomniana luka prawna i niektórzy rodzice ją wykorzystują. Chodzi o małolaty, które nie wychowują się w domu rodzinnym. Tak im się życie potoczyło, że sąd zdecydował się rozdzielić je od matki i ojca. Bo dorośli pili albo się bili, a córkami i synami się nie zajmowali. Dzieci trafiły więc do domu dziecka.

Jak małolat przynajmniej na jeden dzień pojedzie do rodziców, oni nabywają uprawnienia do tego świadczenia. Tę lukę widać od początku wprowadzenia „500 plus”, czyli od wiosny 2016 roku, ale nie wszyscy beneficjenci o niej wiedzieli. Teraz poszerza się grono rodziców, którzy nie wychowują swoich dzieci, ale pieniądze na nie dostają.

Pracownica urzędu miasta w naszym regionie tłumaczy anonimowo: - Nie posiadamy osobnych statystyk dotyczących liczby dzieci z placówek, a których rodzice dostają na nie „500 plus”. Takie przypadki występują i u nas, i w każdej innej gminie.
Potwierdzają to prowadzący placówki. - Jest u nas łącznie 150 wychowanków, w tym średnio co 3. może jeździć do rodziców. Większość z tych rodziców ubiega się o świadczenie „500 plus” - informuje Krzysztof Jankowski, dyrektor Bydgoskiego Zespołu Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych.

Będą zmiany w przepisach, ale na razie szczegółów brak. Wiadomo jedynie, iż program „Rodzina 500 plus” obejmie też dzieci z domów dziecka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kombinują z programem 500 plus. Swoich dzieci nie wychowują, ale ręce po kasę wyciągają - Gazeta Pomorska

Komentarze 67

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pracująca matka

Najbardziej to po prostu robią na oślep po 4 czy dzieci i po co taka mamusia ma iść do pracy takiej nikt nie powie a zabrać jej a ta co ma minimum 2 musi iść sobie sama zarobić a nie czekać na państwo dużo takich dzieciorobow w limanowej jest a potem po 2 autka sobie kupują zabrać te 500 i niech małpy do roboty idą szlachty

A
Adam
Dziwne jest to głosowanie w artykule, bo do końca nie wiadomo na jakie zmiany się głosuje.
G
Gość
jak czytam te chamskie opinie o programie to muszę przyznać że w tym społeczeństwie nie brakuje chamstwa i zawiści
G
Gość
Polakom to się nigdy nie dogodzi jak nie było pomocy dla rodzin kiedyś to narzekali że w innych krajach tak dbają o rodziny o dzieci że takie pieniądze dostają a u nas ten kraj do niczego a jak i u nas takie coś powstało to też źle co za polska ciemno gród wiecznie źle ...a tyle Polaków wyjechało z dziećmi i tam pobierają na dzieci o wiele więcej to też patologia te kraje? Pamiętajmy że wiedząc o rodzinie w której pieniądze z 500 są przetracane niewłaściwie można to zgłosić wtedy dziecko dostaje bony.
G
Gość
Wysokie kary za coś takiego (!!!!!!) i nikt nie będzie kombinował. Dopóki ryzyko się opłaca to cwaniaków nie zabraknie i tak jest przy każdym temacie.
G
Gość
2019-08-17T07:49:57 02:00, Gog:

Bo to cały program patologiczny jak nasze Państwo

2019-08-18T09:04:27 02:00, Mama:

Patologia może i jest Pan. Nie zdjęcie sobie sprawy ile rodzin na tym dobrze wychodzi. Sama mam 4 dzieci pobieram 500 plus. I dzięki temu programowi moim dzieciom niczego nie brakuje. To że ktoś pobiera z rzadu pieniądze nie znaczy że jest patologia. Proszę nie równać wrzystkich jedna miarą. W tej sytuacji to placówki powinny otrzymać te świadczenia a nie rodzice.

2019-08-18T10:32:10 02:00, Gość:

To po co było robić 4 dzieci nie mając pieniędzy na ich wychowanie?

2019-08-18T11:02:51 02:00, Gość:

Dokładnie :)najpierw pomoc mopsiow i urzędów teraz pincet i się żyje i na piwo i na uchanie czas jest

2019-08-18T22:28:01 02:00, Ot Ola:

Jak ktoś chce , może mieć i nawet osemke dzieci . Wielkie G to kogoś obchodzi . Trolle paskudne . Tylko obrażać potraficie niewinne osoby . Państwo daje wszystkim rodzinom nie tylko przeciętnym . A patologia , której dzieci są w domach dziecka czy innych ośrodkach nie ma prawa brać . Łapy precz od tych pieniędzy . Należy się to placówce .

2019-08-19T06:07:16 02:00, Gość:

Polakom to się nigdy nie dogodzi jak nie było pomocy dla rodzin kiedyś to narzekali że w innych krajach tak dbają o rodziny o dzieci że takie pieniądze dostają a u nas ten kraj do niczego a jak i u nas takie coś powstało to też źle co za polska ciemno gród wiecznie źle ...a tyle Polaków wyjechało z dziećmi i tam pobierają na dzieci o wiele więcej to też patologia te kraje? Pamiętajmy że wiedząc o rodzinie w której pieniądze z 500 są przetracane niewłaściwie można to zgłosić wtedy dziecko dostaje bony

2019-08-19T07:40:30 02:00, Aua:

A jak ktoś ma 4 dzieci i jeszcze 500 plus nie było to co Specjalnie je zrobił bo kasę chce ciągnąć a nawet zielonego pojęcia nie miał o tym ze kiedyś będzie dostawał kasę na dzieci To weźcie się ludzie zastanówcie co piszecie To jest tyko zazdrość tych co dzieci nie mają i kasy nie dostają ale przyjdzie czas będą dzieci i tez będziecie dostawać Nie ma co zazdrościć chyba że to piszą geje i lesbijki to dzieci nie będzie To jest co zazdrościć A to większa patologia ???

A jeśli lesbijka ma dziecko, to już nie ma prawa brać 500 plus? A taka co ma kilkoro dzieci i każde z innym tatusiem już tak? Może ty tak właśnie masz i piszesz na innych.

A
Aua
2019-08-17T07:49:57 02:00, Gog:

Bo to cały program patologiczny jak nasze Państwo

2019-08-18T09:04:27 02:00, Mama:

Patologia może i jest Pan. Nie zdjęcie sobie sprawy ile rodzin na tym dobrze wychodzi. Sama mam 4 dzieci pobieram 500 plus. I dzięki temu programowi moim dzieciom niczego nie brakuje. To że ktoś pobiera z rzadu pieniądze nie znaczy że jest patologia. Proszę nie równać wrzystkich jedna miarą. W tej sytuacji to placówki powinny otrzymać te świadczenia a nie rodzice.

2019-08-18T10:32:10 02:00, Gość:

To po co było robić 4 dzieci nie mając pieniędzy na ich wychowanie?

2019-08-18T11:02:51 02:00, Gość:

Dokładnie :)najpierw pomoc mopsiow i urzędów teraz pincet i się żyje i na piwo i na uchanie czas jest

2019-08-18T22:28:01 02:00, Ot Ola:

Jak ktoś chce , może mieć i nawet osemke dzieci . Wielkie G to kogoś obchodzi . Trolle paskudne . Tylko obrażać potraficie niewinne osoby . Państwo daje wszystkim rodzinom nie tylko przeciętnym . A patologia , której dzieci są w domach dziecka czy innych ośrodkach nie ma prawa brać . Łapy precz od tych pieniędzy . Należy się to placówce .

2019-08-19T06:07:16 02:00, Gość:

Polakom to się nigdy nie dogodzi jak nie było pomocy dla rodzin kiedyś to narzekali że w innych krajach tak dbają o rodziny o dzieci że takie pieniądze dostają a u nas ten kraj do niczego a jak i u nas takie coś powstało to też źle co za polska ciemno gród wiecznie źle ...a tyle Polaków wyjechało z dziećmi i tam pobierają na dzieci o wiele więcej to też patologia te kraje? Pamiętajmy że wiedząc o rodzinie w której pieniądze z 500 są przetracane niewłaściwie można to zgłosić wtedy dziecko dostaje bony

A jak ktoś ma 4 dzieci i jeszcze 500 plus nie było to co Specjalnie je zrobił bo kasę chce ciągnąć a nawet zielonego pojęcia nie miał o tym ze kiedyś będzie dostawał kasę na dzieci To weźcie się ludzie zastanówcie co piszecie To jest tyko zazdrość tych co dzieci nie mają i kasy nie dostają ale przyjdzie czas będą dzieci i tez będziecie dostawać Nie ma co zazdrościć chyba że to piszą geje i lesbijki to dzieci nie będzie To jest co zazdrościć A to większa patologia ???

G
Gość
2019-08-18T22:22:02 02:00, Tadek:

500 plus tylko dla pracujących kombinatorzy do roboty i to na umowę o pracę

No Pan Tadek powiedział co wiedział bo nie jest kobietą na którą przypada opieka nad dziećmi lub sam ma już dorosłe, mój mąż ciężko pracuje ja w tej chwili jestem w domu dzieci często chorują córeczka non stop inhalacje ciekawe kto by mnie teraz zatrudnił jak co chwile musiała bym mieć wolne by być przy chorych dzieciach, pamiętajmy że to kobiety 9 miesięcy chodzą w ciąży, potem muszą urodzić, karmić i sprawować opiekę, kobiecie jest ciężej jeśli chodzi o pracę ale i tak się staramy by to wszystko jakoś pogodzić, ja zajęłam się sprzedażą internetową jestem też fotografem ale póki co nie mogę znów się zająć fotografią więc proszę nie wrzucać wszystkich do jednego worka

G
Gość
2019-08-17T07:49:57 02:00, Gog:

Bo to cały program patologiczny jak nasze Państwo

2019-08-18T09:04:27 02:00, Mama:

Patologia może i jest Pan. Nie zdjęcie sobie sprawy ile rodzin na tym dobrze wychodzi. Sama mam 4 dzieci pobieram 500 plus. I dzięki temu programowi moim dzieciom niczego nie brakuje. To że ktoś pobiera z rzadu pieniądze nie znaczy że jest patologia. Proszę nie równać wrzystkich jedna miarą. W tej sytuacji to placówki powinny otrzymać te świadczenia a nie rodzice.

2019-08-18T10:32:10 02:00, Gość:

To po co było robić 4 dzieci nie mając pieniędzy na ich wychowanie?

2019-08-18T11:02:51 02:00, Gość:

Dokładnie :)najpierw pomoc mopsiow i urzędów teraz pincet i się żyje i na piwo i na uchanie czas jest

2019-08-18T22:28:01 02:00, Ot Ola:

Jak ktoś chce , może mieć i nawet osemke dzieci . Wielkie G to kogoś obchodzi . Trolle paskudne . Tylko obrażać potraficie niewinne osoby . Państwo daje wszystkim rodzinom nie tylko przeciętnym . A patologia , której dzieci są w domach dziecka czy innych ośrodkach nie ma prawa brać . Łapy precz od tych pieniędzy . Należy się to placówce .

Polakom to się nigdy nie dogodzi jak nie było pomocy dla rodzin kiedyś to narzekali że w innych krajach tak dbają o rodziny o dzieci że takie pieniądze dostają a u nas ten kraj do niczego a jak i u nas takie coś powstało to też źle co za polska ciemno gród wiecznie źle ...a tyle Polaków wyjechało z dziećmi i tam pobierają na dzieci o wiele więcej to też patologia te kraje? Pamiętajmy że wiedząc o rodzinie w której pieniądze z 500 są przetracane niewłaściwie można to zgłosić wtedy dziecko dostaje bony

G
Gość
2019-08-16T21:31:39 02:00, Gość:

Jestem też zdania że ludzie pracujący powinni tylko dostawać 500 plus mieszkam wśród ludzi którzy mają 500 na troje czy czworo dzieci a siedzą w domu i tylko te pieniądze przepijaja a na obiad dzieciom zupke chińską kupują jestem świadkiem jak patologia dalej się poszerza bo nikt tych ludzi nie kontroluje latają tylko po opiekach i kasy chcą od państwa na ubrania kolonie i jedzenie bo niby biedni i dostają a Ci co pracują to od państwa nie mają nic bo dochód przekroczy 20 złoty a kilka razy dziennie do sklepu po piwko chodzą i na to mają a do pracy gdzie bo po co żyją z podatków ludzi pracujacych

2019-08-16T23:00:31 02:00, Gość:

Nie martw się niedługo skończy się raj

Zgadzam się ja jestem osobą pracującą wychowujacą dzieci nigdy nic mi się nie należy bo zawsze przekracza mi dochód np 5 zł a teraz jak jest bez dochodu to moje dziecko kończy w styczniu 18 lat i znowu nic nie dostane a przecież szkołę musi dziękować skończyć

S
Sowa
2019-08-17T07:49:57 02:00, Gog:

Bo to cały program patologiczny jak nasze Państwo

2019-08-18T09:04:27 02:00, Mama:

Patologia może i jest Pan. Nie zdjęcie sobie sprawy ile rodzin na tym dobrze wychodzi. Sama mam 4 dzieci pobieram 500 plus. I dzięki temu programowi moim dzieciom niczego nie brakuje. To że ktoś pobiera z rzadu pieniądze nie znaczy że jest patologia. Proszę nie równać wrzystkich jedna miarą. W tej sytuacji to placówki powinny otrzymać te świadczenia a nie rodzice.

2019-08-18T10:32:10 02:00, Gość:

To po co było robić 4 dzieci nie mając pieniędzy na ich wychowanie?

A czy w komentarzu było , że nie ma na dzieci pieniędzy . Było napisane że się przydadzą . Boże .

O
Ot Ola
2019-08-17T07:49:57 02:00, Gog:

Bo to cały program patologiczny jak nasze Państwo

2019-08-18T09:04:27 02:00, Mama:

Patologia może i jest Pan. Nie zdjęcie sobie sprawy ile rodzin na tym dobrze wychodzi. Sama mam 4 dzieci pobieram 500 plus. I dzięki temu programowi moim dzieciom niczego nie brakuje. To że ktoś pobiera z rzadu pieniądze nie znaczy że jest patologia. Proszę nie równać wrzystkich jedna miarą. W tej sytuacji to placówki powinny otrzymać te świadczenia a nie rodzice.

2019-08-18T10:32:10 02:00, Gość:

To po co było robić 4 dzieci nie mając pieniędzy na ich wychowanie?

2019-08-18T11:02:51 02:00, Gość:

Dokładnie :)najpierw pomoc mopsiow i urzędów teraz pincet i się żyje i na piwo i na uchanie czas jest

Jak ktoś chce , może mieć i nawet osemke dzieci . Wielkie G to kogoś obchodzi . Trolle paskudne . Tylko obrażać potraficie niewinne osoby . Państwo daje wszystkim rodzinom nie tylko przeciętnym . A patologia , której dzieci są w domach dziecka czy innych ośrodkach nie ma prawa brać . Łapy precz od tych pieniędzy . Należy się to placówce .

T
Tadek
500 plus tylko dla pracujących kombinatorzy do roboty i to na umowę o pracę
G
Gość
2019-08-16T23:02:58 02:00, Gosc:

500 tylko dla pracujących a nie nierobów oni fizyczne dostają te pieniądze nigdzie się z nich nie rozliczając i nadal korzystając z MOPsu te pieniądze powinny być nagroda dla ludzi pracujących i radzących sobie z wychowaniem tak powinno być i już bez żadnych wyjątków

2019-08-16T23:04:48 02:00, Gość:

W Skandynawii dostają zasiłki pod warunkiem pracy i tak tez będzie w Polsce

2019-08-17T03:08:48 02:00, Gość:

Jestem za

2019-08-17T08:43:34 02:00, Gość:

Popieram

2019-08-18T08:15:17 02:00, No name:

Czyli rozumiem właściciel ogromnej firmy z 2 mln dochodu 500 tak. Ale matka wychowująca 2 dzieci i mająca nowotwór, ojciec dzieci nie żyje. Ona nie bo żadnych wyjątków. Pracujący zazdrosny i żałosny obywatelu.

W Polsce każdy skowycze na pincet i każdy samotny poleci i skorzysta z tego , polski naród ma kompiutr i rachuje co za to kupi ,..

G
Gość
2019-08-17T07:49:57 02:00, Gog:

Bo to cały program patologiczny jak nasze Państwo

2019-08-18T09:04:27 02:00, Mama:

Patologia może i jest Pan. Nie zdjęcie sobie sprawy ile rodzin na tym dobrze wychodzi. Sama mam 4 dzieci pobieram 500 plus. I dzięki temu programowi moim dzieciom niczego nie brakuje. To że ktoś pobiera z rzadu pieniądze nie znaczy że jest patologia. Proszę nie równać wrzystkich jedna miarą. W tej sytuacji to placówki powinny otrzymać te świadczenia a nie rodzice.

2019-08-18T10:32:10 02:00, Gość:

To po co było robić 4 dzieci nie mając pieniędzy na ich wychowanie?

Dokładnie :)najpierw pomoc mopsiow i urzędów teraz pincet i się żyje i na piwo i na uchanie czas jest

Wróć na i.pl Portal i.pl