Przepełnienie dróg znakami

J.....n
J.....n

Przy polskich drogach rosną lasy znaków drogowych. Drogowcy wielokrotnie zapowiadali bliższe przyjrzenie się sprawie i usunięcie zbędnych znaków. Na drogach w Polsce powinno się usuwać niepotrzebne znaki i zostawić te najważniejsze.

595839795941634243684578_jaU400eSWPNitB2l5j2adgTSQTbLmc1O.jpg

Tu pokazuje przykladowe zdjecia z lasow znaków.


Są w Polsce również znaki dublujące przepisy ogólne np. znaki B-36 zakazujące zatrzymywania się na chodnikach węższych niż 2 m, na których z definicji nie można zaparkować samochodu, lub też B-25 zakaz wyprzedzania na zakręcie, czy przejeździe kolejowym lub pod górę gdzie z definicji nie można wyprzedzać. Zaprezentuję to na tych dwuch zdjęciach.

595839795941634243684578_7YSFBdqW3fj0gTlDoOEVadPdin2VyHUv.jpg


Są też znaki ostrzegające o robotach drogowych montowane na stałe. Nie widzę robót i żadnych dziur, i bezpiecznie można jechać dużo szybciej. 

Więc poco znaki ostrzegające o nierównej drodze, o robotach drogowych i ograniczające prędkość do 60 tu stoją.

595839795941634243684578_v9fLShLdhHshPRTn22lMrFWc4oDMdgOS.jpg


W Polsce przy takiej ilości znaków nie dziwię się że znaki niektóre są w złym stanie.

Najczęściej spotykane znaki niezgodne z warunkami to:

A) Znaki zarzewiałe

B) Znaki wyblakłe

C) Znaki zniszczone przez wandali

D) Znaki ustawione za nisko

E) Znaki obrócone 

F) Znaki zasłonięte zielenią

595839795941634243684578_W6rqGrgZvmNbvfJ47M7L6vcj8FjinNh0.jpg


Według rozporządzenia ministra znaki muszą być ustawione w odpowiedniej odległości od siebie. Na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 90 km/h obowiązuje odległość 50 metrów. Na drogach o dopuszczalnej prędkości 60-90 km/h – 20 metrów, a na drogach o dopuszczalnej prędkości 0-50 km/h 10 metrów.

Według mnie powinna odległość znaku do znaku powinna wynosić dwa, a nawet trzy razy więcej.