Orange przyznało, że przez pomyłkę branduje telefony marki Huawei.

Orange przyznało, że przez pomyłkę zbrandowało telefony marki Huawei, kupione przez użytkowników swojej sieci na wolnym rynku.


Na portalu technologicznym telepolis.pl pojawił się artykuł o problemie użytkowników smartfonów marki Huawei, którzy używają karty SIM sieci Orange. Po czterech miesiącach od premiery smartfonów Huawei P30 PRO, ale i innych modeli, sieć Orange wypuściła na smartfony tego producenta aktualizację zawierającą rzekome ustawienia sieci (te zwykle przesyłane są SMS-em konfiguracyjnym), ale użytkownicy nie otrzymali żadnych zauważalnych opcji, jak choćby VoLTE i VoWiFi. Zamiast tego, po aktualizacji w swoich smartfonach zobaczyli aplikacje od Orange, tj. hub AppCenter z usługami i aplikacjami tego operatora. Aktualizacja oprogramowania nosi nazwę Orange_software.eu i jest niestandardową wersją oprogramowania.


Część generycznych smartfonów Huawei przez pomyłkę otrzymało aktualizację, która dodała hub z polecanymi przez Orange aplikacjami. Sprawę wyjaśniamy bezpośrednio z producentem. Smartfony działają prawidłowo, a klient może odinstalować aplikacje. Przepraszamy za ewentualne niedogodności.

- powiedział Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.


Niestety, poza przeprosinami użytkownicy nie otrzymają żadnej pomocy od operatora np. w usunięciu aktualizacji albo jego aplikacji, zapewniających dodatkowy dochód dla operatora, kosztem użytkowników.




Co więcej, niektórzy użytkownicy sygnalizują, że wbrew zapewnieniom rzecznika prasowego Orange Polska nie mogą usunąć aplikacji Orange:


5958397a5a77514c41523878_HWOyDEdwou7S8b62IotovH0IydDyEQGl.jpg

5958397a5a77514c41523878_hpwsTLkFOmaP0LM4GELgSMhOPzwdqfYt.jpg



Pomimo wyjaśnień ze strony rzecznika prasowego Orange Polska, są też informacje, że pracownicy tej sieci wciąż zaprzeczają jakoby aktualizacja miała coś wspólnego z Orange:


5958397a5a77514c41523878_Z574yiDf89EA4QX5Vu7vDLOmFgSTJ3kD.jpg



Dzięki "pomyłce" ze strony Orange w wypuszczeniu aktualizacji z preinstalowanymi aplikacjami z logo operatora, tj. brandingowi, na smartfony marki Huawei pochodzące z wolnego rynku, operator telekomunikacyjny zaoszczędził na reklamie i zapewnił sobie dodatkowy dochód płynący z aktywacji usług w preinstalowanych aplikacjach. Jeśli użytkownik chce się ich pozbyć, musi to zrobić we własnym zakresie.