Sprawa anulowanych zamówień Empik -ciąg dalszy- odpowiedź Federacji Konsumentów.

anonimowyzpl
anonimowyzpl

Witajcie ponownie,

zapraszam na dalszy ciąg sprawy anulowania zamówień po przyjęciu do realizacji (czyli zawarciu umowy) przez sklep empik.com, którą opisałem w ramach tego znaleziska: https://www.wykop.pl/link/4732...


Dziś otrzymałem odpowiedź na moje zapytanie na FB, w tej sprawie od Federacji Konsumentów, które wystosowałem do nich już w sobotę - otrzymałem zgodę na publikację [SCREENY PONIŻEJ]

436c594844484655567a6b3d_VLD07YA3Y5PgObfofWGyMgXjJZhCBkIg.jpg

436c594844484655567a6b3d_JO5fAyT6oNflnffpGsTuSS4cD4oM5omQ.jpg

436c594844484655567a6b3d_nSO10foiSfrd0xImVX0x1fqM9jTAdxVW.jpg


Co z tego wynika? 


Reasumując Federacja Konsumentów po zapoznaniu się z faktami przedstawionymi w poprzednim moim wpisie na Wykopie i na nim bazując przyznaje mi rację zastrzegając, że nie analizowali całości regulaminu dlatego zastrzegają na końcu warunek ważności zawartej umowy - ja co do tego nie mam wątpliwości, gdyż umowa została zawarta zarówno zgodnie z regulaminem empik.com ( https://www.empik.com/regulami... ) a konkretnie spełnione zostały §6. ppkt. 2, §6. ppkt. 7, §6. ppkt. 8 jak i powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. 


Rozmawiałem dziś również z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w Łodzi i po dokładnym przedstawieniu sprawy zostałem poinformowany dodatkowo iż kwestionowany przeze mnie punkt regulaminu empik.com a mianowicie  §6. ppkt. 10. można by wykorzystać do anulowania praktycznie każdego zamówienia - chociażby dlatego, że jest tam to zdanie "... lub braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn." dlatego zalecono mi abym poczekał na oficjalną odpowiedź sklepu na moją wiadomość a następnie jeśli będzie ona "niewłaściwa" będą mnie reprezentować w tej sprawie.


Dodatkowo zwrócono mi uwagę, że aby zgłosić do UOKIK podejrzenie stosowania klauzuli abuzywnej muszę najpierw wezwać sklep do jej usunięcia co muszę załączyć do zgłoszenia - co potwierdza informacja zawarta na stronie UOKIK https://www.uokik.gov.pl/niedo...


"W kierowanym do UOKiK zawiadomieniu należy wskazać, czy konsument podejmował kontakt z przedsiębiorcą w celu usunięcia kwestionowanego postanowienia ze wzorca umowy i jakie w tym zakresie stanowisko zajął przedsiębiorca."


Dziś również miałem okazję rozmawiać telefonicznie z Panią Rzecznik Prasową Empiku, która zna już sprawę i obiecała zająć się nią priorytetowo tak aby cała sprawa została rozwiązana i wyjaśniona jak najszybciej - trzymam za słowo zatem.