Dokładnie dwa lata temu, 19 maja 2015 roku, miała miejsce premiera gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon". Gra odniosła ogromny sukces, który odmienił CD Projekt i spojrzenie na polską branżę gier. Z tej okazji zaktualizowaliśmy nasze zeszłoroczne zestawienie liczb, które pokazują skalę sukcesu tego projektu.
2 sztuki - tyle dodatków powstało do trzeciej części gry. "Serce z Kamienia" światło dzienne ujrzało w październiku 2015 roku, "Krew i Wino" zaś w maju 2016 roku.
3,5 roku - tyle czasu zajęło stworzenie trzeciej części "Wiedźmina".
5 dni - tyle na otwartą betę gry "Gwint" będą musieli poczekać jeszcze gracze. 24 maja wiedźmińska karcianka zostanie udostępniona do testów wszystkim graczom. W zamyśle ma to być darmowy produkt - spółka chce zarabiać na mikropłatnościach. Z zapowiedzi zarządu wynika, że będzie to najprawdopodobniej ostatnia gra z wiedźmińskiego uniwersum, choć CD Projekt nie chce zamykać sobie żadnych drzwi i być może w przyszłości zaskoczy graczy.
Przeczytaj także
6,21 zł - na tyle wyceniano jedną akcję CD Projektu na początku 2013 roku.
66,48 zł - tyle jest ona warta dziś. W dniu premiery "Wiedźmina 3" płacono za nią 25 zł.
93 punkty - na tyle w stupunktowej skali pecetową wersję "Wiedźmina 3" ocenił najpopularniejszy serwis agregujący oceny krytyków: Metacritic.
109 - do tylu krajów trafiła pudełkowa wersja gry.
ponad 250 sztuk - tyle nagród za najlepszą grę roku otrzymał "Wiedźmin 3: Dziki Gon". To rekord w branży.
ponad 800 sztuk - tyle łącznie nagród otrzymała gra. Kolejne ponad 60 nagród otrzymał dodatek "Krew i Wino".
1 500 - tyle osób zaangażowanych było w produkcję gry.
1 000 000 sztuk - tyle sprzedano "Wiedźminów 3" na siedem dni przed premierą gry.
1 393 471 fanów - tyle osób lubi oficjalny fanpage wiedźmina na Facebooku.
ponad 25 000 000 sztuk - łącznie tyle gier trylogii o Geralcie z Rivii sprzedał CD Projekt do końca 2016 roku.
306 000 000 zł - tyle wyniósł budżet gry. Zawiera się w nim nie tylko proces produkcji, ale także i promocja.
342 430 000 zł - tyle wyniósł zysk netto spółki w 2015 roku. To najwyższa wartość w historii CD Projektu. Spółka na grze zarabiała także i w 2016 roku, gdy zysk netto ponownie przekroczył poziom ćwierć miliarda złotych (250,5 mln zł).
798 014 000 zł - tyle wyniosły przychody spółki w 2015 roku. Rok później ukształtowały się one na poziomie 584 mln zł. W 2014 roku - bez "Wiedźmina 3" - przychody sięgnęły ledwie 96 mln zł.
Ponad 1 000 000 000 zł - takie przychody wygenerowała do końca 2016 roku sama gra "Wiedźmin 3" wraz z dodatkami. 96% tej kwoty to eksport.
1 637 000 000 zł - tyle według firmy Newzoo wart jest rynek gier wideo w Polsce. Wartość polskiego rynku stanowi obecnie 0,43% rynku globalnego, wśród krajów zajmujemy 23. miejsce.
6 391 980 000 zł - na tyle wyceniany jest CD Projekt na GPW. Producent gier należy do grona 30 najważniejszych spółek warszawskiego parkietu.
378 326 000 000 zł - na tyle firma Newzoo oszacowała wartość globalnego rynku gier wideo. CD Projekt wciąż ma więc o co walczyć. Tym bardziej, że rynek ten dynamicznie się rozwija - w stosunku do 2015 roku - licząc w dolarach - urósł o 8,6%.
Adam Torchała