[Aktualizacja 23.05.2017 r.] 12 maja 2017 roku serwis Allegro zmienił regulamin. Szczególnie dotkliwe dla klientów portalu aukcyjnego są nowe tabele opłat i prowizji.
O sprawie powiadomił nas czytelnik Bankier.pl, który wystawia produkty w kategorii "Antyki i sztuka". Do tej pory prowizja, jaką musiał zapłacić, była uzależniona od ceny końcowej wystawianego na aukcji przedmiotu. Teraz niezależnie, czy sprzeda antyk za 50 zł, czy za 5000 zł, odda serwisowi 10 proc. wartości wygranej przez użytkownika aukcji.
W kategoriach, w których została zmieniona wysokość prowizji, serwis nie będzie pobierał opłat za wystawienie przedmiotu. - We wszystkich wymienionych w tabeli kategoriach zrezygnowaliśmy z opłat za wystawienie (zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych), opłat za dodatkowe zdjęcia, opłat za 14 dni, oraz opłat za planowane wystawienie - podaje rzecznik prasowa Allegro.pl. Brak opłat będzie obowiązywał w działach takich, jak: Biuro i Reklama (bez Usług),Przemysł, Maszyny i Urządzenia Sprzęt Estradowy i Dj'ski, Kolekcje, Antyki i Sztuka Instrumenty, Delikatesy, Konsole i automaty, Erotyka, Biżuteria i Zegarki, Akcesoria GSM (w ramach kategorii Telefony i Akcesoria) Meble (w ramach kategorii Dom i ogród).
Do 12 maja 2017 roku użytkownicy serwisu musieli opłacić prowizję zależną od ceny końcowej i wahała się ona od 0,5 do 7 proc. Aktualnie stawki zostały ujednolicone i wybranych kategoriach wynoszą od 6 do nawet 10 proc. ceny końcowej sprzedanego produktu.
Wybrane zmiany w nowym regulaminie serwisu Allegro | ||
---|---|---|
Kategoria | Prowizja przed zmianą regulaminu 12 maja 2017 |
Aktualna prowizja |
|
|
10 proc. ceny końcowej |
|
|
10 proc. ceny końcowej |
|
|
8 proc. ceny końcowej |
|
|
6 proc. ceny końcowej |
|
|
8 proc. ceny końcowej |
|
|
8 proc. ceny końcowej |
|
|
7 proc. ceny końcowej |
|
|
9 proc. ceny końcowej |
Źródło: opracowanie własne Bankier.pl na podstawie regulaminu Allegro |
Mariusz, czytelnik Bankier.pl, poinformował redakcję, że nie został we właściwy sposób (z odpowiednim wyprzedzeniem) zawiadomiony o zmianie w cenniku prowizji. Po złożeniu reklamacji, serwis nie rozpatrzył jej z korzyścią dla użytkownika. Zapytaliśmy o zdanie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jaką formę opodatkowania wybrać?
Własna działalność gospodarcza a podatki
Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć!
Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
– Jeśli przy zakładaniu konta użytkownicy akceptują regulamin i cennik, to zmiany cennika mogą być dokonywane na podstawie klauzul modyfikacyjnych zawartych w regulaminie. Są to postanowienia precyzujące, co i w jakich okolicznościach może ulec zmianie, w konsekwencji wpływając na cenę usługi. Konsument powinien być również o zmianach i ich przyczynach poinformowany z odpowiednim wyprzedzeniem.Konsument, który uważa, ze nie został poinformowany o zmianach lub nastąpiły one niezgodnie z regulaminem może złożyć reklamację u przedsiębiorcy, żądając np. zwrotu różnicy w poniesionych opłatach lub stosowania cennika, który zaakceptował, zawierając umowę – mówi w rozmowie z Bankier.pl Paweł Ratyński z UOKiK-u.
Z wypowiedzi rzecznika Allegro wynika, że informacja o zmianie regulaminu widniała z odpowiednim wyprzedzeniem w zakładce "Pomoc". – Informacje o zmianach w cennikach, a tym samym również w regulaminie, publikujemy w aktualnościach na dwa tygodnie przed wprowadzeniem zmian https://pomoc.allegro.pl/
Na koniec warto nadmienić, że od 30 maja będzie obowiązywał nowy regulamin w serwisie, który m.in. umożliwi serwisowi czasowo ograniczyć użytkownikowi dostęp do poszczególnych usług świadczonych w ramach Allegro, w szczególności ograniczyć na czas określony lub nieokreślony funkcjonalność konta użytkownika w przypadku stwierdzenia naruszenia regulaminu.