Styl życia
Nestle zmuszona do zmiany reklam. Kakao pełne cukru nie jest zdrowe
Nestlé została zmuszona do usunięcia napisu “dobry początek dnia” z reklam Nesquicka. Pełen cukru napój utrwalał u dzieci złe nawyki żywieniowe.
W reklamie czekoladowego mleka Nesquik firma poslugiwała się sloganem “dobry początek dnia”. Reklamowanie w ten sposób produktu, który w 200 ml zawiera 20 gramów cukru, czyli 2/3 dziennej dawki rekomendowanej dla dzieci, nie spodobało się działaczom Children’s Food Campaign.
ChFC zgłosiła więc skargę do nadzorującej rynek reklamowy organizacji Advertising Standards Authority (ASA), a ta uznała, że zarzuty są słuszne. Zdaniem ekspertów od reklamy hasło “dobry początek dnia” mogło być rozumiane jako cecha zdrowotna napoju, a takich sformułowań bez przedstawienia twardych dowodów nie można używać – zostały zatem naruszone przepisy.
Nie miało przy tym znaczenia, że więcej niż połowa cukru w przygotowanym napoju pochodzi z laktozy, naturalnie obecnej w mleku. ASDA, w której marketach sprzedawane było tak reklamowane mleko zapewnia, że nie miała żadnego udziału w tworzeniu lub zatwierdzenia reklamy, dostarczonej bezpośrednio przez dostawcę przecukrzonego “mleka”.
Orzeczenie ASA to kolejna wpadka Nestle. Firma od lat jest oskarżana o pogarszanie stanu zdrowia dzieci w krajach rozwijających się, gdzie agresywnie reklamuje mleko w proszku dla noworodków. Badania wykazały, że kobiety rezygnujące z karmienia piersią na rzecz mleka w proszku narażają dzieci na choroby z powodu złej jakości wody, której używają do robienia mieszanki.
Nestle oskarżana była także o wykorzystywanie niewolniczej pracy dzieci u swych dostawców kakao. Głośne były też skandale po znalezieniu koniny w w Hiszpanii i we Włoszech w produktach Nestle zawierających rzekomo jedynie wołowinę.