TOP 10 złośliwych reklam producentów aut

AKTUALIZACJA 09.02.2016 17.12.2015 09:17
AKTUALIZACJA 09.02.2016 17.12.2015 09:17

Rywalizacja producentów samochodów nie ogranicza się wyłącznie do nudnych liczb i cyferek, które widnieją przy wynikach średniego spalania, przyspieszenia, KM, cen, czy pojemności. Zażarta walka odbywa się także w mediach.

TOP 10 złośliwych reklam producentów aut
Fot. materiały prasowe
TOP 10 złośliwych reklam producentów aut

Szczególnie jurne na tym polu jest… Audi, które podskakuje praktycznie do wszystkiego, co się porusza na 4 kołach. Nie zna litości i zadziera z każdym – wszystko po to, by udowodnić swoją wyższość. A przynajmniej takie przeświadczenie próbuje zaszczepić w konsumentach. Mimo niemieckiego rodowodu, a co za tym idzie bogatych, historycznych doświadczeń, Audi najchętniej walczy na kilku frontach naraz. Zgodnie z zasadą, że jeśli już wojować, to z całym światem. Sprawdźcie kto jeszcze dał się wciągnąć w rywalizację na reklamy...

10. Audi vs marki premium

Audi w tej reklamie sugeruje widzowi, że to właśnie ich samochody najlepiej się prowadzą, a nie jakieś… BMW, Mercedes lub Lexus. To także aluzja dla niedoszłych złodziejów – jeśli planują jakiś rabunek, to wcześniej powinni zaopatrzyć się w cudze Audi. Ciekawe czy współczynnik kradzieży aut tej marki po emisji powyższego klipu wzrósł?

9. Audi vs reszta świata...

Audi w swojej reklamie zakomunikowało, że rozwija się szybciej od BMW, Lexusa i Mercedesa. Rykoszetem dostało także Ferrari, którego model 360 poszczuto bezkompromisową, sportową „R-ósemką”.

8. Mercedes vs Jaguar (3 w jednym)

Mercedes do demonstracji działania systemu Magic Body Control, który rozpoznaje nierówności zanim na nie najedzie, wykorzystał kurczaka. Mimo raczej dyplomatycznego charakteru spotu, zainterweniować postanowił Jaguar, tworząc parodię tej reklamy. Mercedes nie pozostawił tego bez odpowiedzi – aerodynamiczny Mercedes CLA zdmuchnął śpiącego na nim kota.

7. BMW vs Audi

Na lekcji nauczycielka wspomina o tym, że ekologia nie idzie w parze z dynamiką. Zaprzeczył temu jeden z uczniów, który swój punkt widzenia zobrazował za pomocą samochodów. W skrócie – BMW oferuje lepsze osiągi oraz mniejsze zużycie paliwa niż konkurencyjne modele Audi.

6. Opel Astra z Jurgenem Kloppem vs Maserati

Opel w jednej ze swoich najświeższych reklam sugeruje, że obecna generacja Astry oferuje więcej niż niejeden samochód klasy premium, w tym Maserati Ghibli. W wyposażeniu Opla znajdziemy między innymi światła w technologii Matrix LED oraz wentylowane fotele z masażem.

5. BMW vs Audi 

Kształt logo Audi jest „bronią” obosieczną. Wykorzystało to BMW reklamując 3-litrową serię 3 z systemem stabilizacji toru jazdy, które na mokrej nawierzchni idealnie poruszało się po okręgu. Konkurencyjnego zaś modelu A4 nie można było utrzymać w ryzach na pożądanym torze jazdy – auto z nadsterowności przechodziło w podsterowność.

4. Audi vs Ferrari w Maranello

Audi po raz kolejny bezprecedensowo naruszyło cudzą strefę komfortu – tym razem dosłownie wkraczając na nieswoje terytorium. Mieszkańcom Maranello, „stolicy” Ferrari, to się nie spodobało. Nie ma to jak uderzyć wprost w serce ikonicznej marki. Bohaterem reklamy było Audi R8 5.2 V10 o mocy 525 KM.

3. Dżentelmen w sedanie klasy premium

Tym razem na muszce Audi znalazło się BMW. Przekaz jest jeden – prowadzenie luksusowego, wymyślnego samochodu wcale nie musi oznaczać, że jest z Tobą coś nie tak. Wciąż można być życzliwym dla innych kierowców i przechodniów oraz wykazać się bezinteresownym gestem.

2. Mercedes vs Porsche

Złośliwy Jeremy Clarkson twierdzi, że pierwsze Porsche 911 nie było niczym innym jak pomniejszonym Garbusem, co oznacza że rzekomo zaprojektował je Hitler. To oczywiście brednie, ale faktem jest że linia „dziewięćsetjedenastki” jest ponadczasowa. A kolejne generacje to nowoczesne interpretacje legendy. Mercedes wymierzył swój „celownik” na masce właśnie w stronę tego ikonicznego modelu, w pierwszym klipie promocyjnym AMG GT.

1. Cztery breloczki… 

To najprawdopodobniej jedna z najgenialniejszych reklam wszech czasów. Imponuje swoją prostotą i… siłą przekazu. Bazuje na stereotypach, według których Alfa Romeo oferuje styl, Mercedes komfort, Volvo bezpieczeństwo, a BMW – sportowe aspiracje. To po prostu jawna zbrodnia w białych rękawiczkach! 

A Waszym zdaniem która reklama jest najbardziej złośliwa? 

Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.