Ferrero ma spory problem ze swoim sztandarowym produktem. W wyniku podania przez europejski nadzór ds. żywności informacji o składnikach mogących powodować raka, część włoskich sklepów zdecydowała się zdjąć Nutellę z półek.
[Aktualizacja 13.01.2017 r.] Ferrero dementuje te doniesienia.
Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności ostrzegał w maju ubiegłego roku, że w oleju palmowym wykorzystywanym do produkcji Nutelli znajdują się czynniki rakotwórcze, powstające przy podgrzewaniu oleju do temp. 200 stopni Celsjusza. Według urzędu nawet umiarkowane spożycie słodkiego kremu stwarza ryzyko wystąpienia raka u dzieci – donosi brytyjski „Independent”.
Dzień po pojawieniu się tej publikacji w mediach Ferrero dementuje doniesienia o wycofaniu produktów Nutella ze sklepów. Rzecznik firmy powiedział w rozmowie z portalem Just Food, że supermarkety Coop wycofały jedynie własne produkty zawierające olej palmowy.
Choć w dużej grupie słodyczy wykorzystuje się olej palmowy, najbardziej dostało się właśnie Ferrero za Nutellę. Kilka sklepów we Włoszech – włączając w to największą sieć supermarketów w kraju – postanowiło zbojkotować produkt i wycofać go ze sprzedaży „na wszelki wypadek”.
W odpowiedzi na zarzuty Ferrero poinformowało, że nie zamierza zrezygnować z wykorzystywania oleju palmowego w produkcji kremu. – Stworzenie Nutelli bez tego składnika sprawiłoby, że stałaby się jedynie substytutem dla prawdziwego produktu – byłby to krok w tył – powiedział Vincenzo Tapella, kierownik działu zakupów Ferrero w rozmowie z agencją Reutera. W tym przypadku zdecydował się na kampanie reklamową, mającą zdementować ryzyko występowania czynnika rakotwórczego w produkcie.
Jaką formę opodatkowania wybrać?
Własna działalność gospodarcza a podatki
Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć!
Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
Producent słodyczy miał także problem na niemieckim rynku. Tamtejsza organizacja zajmująca się kontrolą żywności doszukała się kancerogennych czynników w Kinder Czekoladzie. Pisaliśmy o tym w artykule: „Niemcy: Kinder Czekolada zniknie ze sklepów?”.
Oświadczenie Ferrero
- Nutella jest bezpieczna dla zdrowia.
- Nutella nie zawiera składników kancerogennych.
- Nutella nie została w żadnym kraju usunięta z półek żadnych supermarketów. Włoska sieć COOP wycofała produkty zawierające olej palmowy sprzedawane pod marką własną COOP.
- Surowce i procesy stosowane w produkcji Nutelli są w pełni zgodne z wymaganiami określonymi przez Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA).
- W swoim raporcie z maja 2016 roku EFSA nie odniosła się do żadnego konkretnego produktu spożywczego.
Bezpieczeństwo i zdrowie konsumentów jest największym i najważniejszym priorytetem Ferrero. Pragniemy podkreślić, że produkty Ferrero są bezpieczne do spożycia.
W raporcie z maja 2016 roku EFSA przeanalizowała zawartość zanieczyszczeń w dużej liczbie rożnych produktów spożywczych i olejów. Stwierdziła, że zawartość zanieczyszczeń zależy od rodzaju stosowanego oleju i tłuszczu, jak również od procesów obróbki, jakim surowce te są poddawane.
Dlatego też Ferrero starannie dobiera najwyższej jakości surowce i stosuje specjalne procesy technologiczne, które ograniczają zawartość zanieczyszczeń do minimum w pełni zgodnego z wymaganiami określonymi przez EFSA. Ponadto nasze zespoły do spraw jakości bezustannie monitorują czynniki związane z powyższym, co pozwala nam zagwarantować, że nasze produkty są bezpieczne dla konsumentów.
W odpowiedzi na zarzuty Ferrero poinformowało, że nie zamierza zrezygnować z wykorzystywania oleju palmowego w produkcji kremu. – Stworzenie Nutelli bez tego składnika sprawiłoby, że stałaby się jedynie substytutem dla prawdziwego produktu – byłby to krok w tył – powiedział Vincenzo Tapella, kierownik działu zakupów Ferrero w rozmowie z agencją Reutera. W tym przypadku zdecydował się na kampanie reklamową, mającą zdementować ryzyko występowania czynnika rakotwórczego w produkcie.
MG