Polski dziadek wygrywa z gwiazdami Hollywood

Katarzyna ŁasicaKatarzyna Łasica
opublikowano: 2016-12-09 11:43

Świąteczna reklama Allegro podbiła serca internautów, a liczbą odsłon na YouTube zdetronizowała spot twórców z Hollywood stworzony dla szwedzkiej sieci H&M.

12 dni po debiucie internetowym reklama „Czego szukasz w Święta? | English for beginners” autorstwa agencji reklamowej Bardzo ma już 7 966 765 odsłon. Dla porównania, niewątpliwie estetyczne dzieło hollywoodzkiego reżysera Wesa Andersona, w której główną rolę gra słynny aktor Adrien Brody, po 13 dniach od premiery ma nieco mniej, bo 7 709 000 wyświetleń.

YouTube

Polska reklama ze względu na uniwersalny przekaz, również językowy (jedyne słowa jakie w niej padają są w języku angielskim), szybko zaczęła podbijać świat. W reklamie widzimy starszego pana, który w serwisie internetowym kupuje podręcznik do nauki angielskiego dla początkujących. Po miesiącach ćwiczeń i żmudnej nauki zimową porą wybiera się w podróż do Wielkiej Brytanii, gdzie mieszka jego syn. Wchodząc do domu oprócz syna oczekującego ojca na Święta w domu jest również brytyjska partnerka syna i … dziecko. Główny bohater okazuje się dziadkiem, który wytrwale uczy się języka obcego, żeby móc rozmawiać z wnuczką w jej rodzimym języku.

Brytyjska prasa od momentu debiutu rozpisuje się o litrach wylanych łez wzruszeń i prawdziwym duchu świąt uchwyconym w spocie.